2015-08-28, 23:43
Medlem
Valsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastanjekriget
Det som du beskriver händer mig för ofta och har pågått sen jag var 14-15. Bara för någon vecka sedan blev jag förföljd när jag skulle hem från krogen och det är en mycket otrevlig känsla när någon vars kommentarer man ignorerat börjar gå samma väg som än när man är helt ensam. Hotad känner man sig.
Det vanligaste är dock att en eller flera killar sitter och råstirrar och råflinar medan man försöker vända bort blicken och tänka på något annat. Känner mig hotad då också.

Nu har jag sagt till mig själv att jag ska börja säga till när det här händer. Jag, du och ingen annan ska behöva ta att vara rädd.

För mig har det dock aldrig hänt förrut förrän senaste året.
Känns lite som en helt ny situation för mig.
Förr i tiden om någon kaxade var det bara att mucka och sen var det löst när den andre sprang iväg.
Kan liksom inte lösa saker på det sättet längre...

Säga till någon ? känns så onaturligt, har aldrig behövt göra det...

Asch fan lider med dig kompis, är väl inte den som råstirrat eller råflinat åt någon men jag har väl kanske inte varit den vitaste duvan...
Börjar fatta nu hur det känns psykologiskt att vara på "Den andra sidan".

Är dock inte direkt rädd då jag fortfarande är hyfsat stark & kapabel, men känner enorm avsky & maktlöshet, känns inte som jag kan lösa situationen på ett bra sätt.

Menar... vad ska man anklaga någon som tittar på en för ? i ett allmänt badhus ?
Är ju löjligt när man ska förklara situationen senare.
Men alltså när en person stirrar på ens häck flera minuter i sträck när man är näck är ju lite över gränsen för varje kille kan hantera på en allmän plats.
Citera
2015-08-28, 23:46
Medlem
vasaduellers avatar
Jag kunde inte bry mig mindre om en bög kollade in mig. Hade inte ens brytt mig om han stått och runkat. Jag hade tagit min dusch och tänkt på annat. Ser inte problemet.

Min gissning är att du har för högt östrogen.
Citera
2015-08-28, 23:51
Medlem
Valsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
För det första så är det skillnad att bli gluttad på från en kille istället för en tjej (om man är hetro).

På gymmet så är det en kille som brukar titta lite extra mycket. Det känns lite obekvämt eftersom man inte är säker på varför han glor? Är han bög och vill suga snoppen eller är det något som han tycker är så märkligt med mig att han inte kan sluta se på "det"?

Men när en tjej, kvinna eller tant glor på en så är det inte obekvämt. Det känns bra. Det händer nästan dagligen att jag kan se tjejer se i ögonen för att sen föra ner blicken mot skrevet och spana in bulan för att sen se i ögonen igen. Jag känner aldrig obehag över det. Det är naturligt och tyder på sunda människor.

Jag tror inte heller att tjejer normalt tycker det är jobbigt att bli tittade på. Det är bara en liten klick som stör sig på det. De som låter mycket och hatar män är då den klicken.

TS du låter inte som en riktig man. En riktig man skulle visa med blicken att det är dags att sluta glo. Fungerar inte det så säger man till att man finner obehag av det. Men du blir rädd och skärrad som en liten flicka. Gubben kanske misstog dig för en liten flicka? Trodde att du var inne hos herrarnas för att leka lite med manfolket?

Håller med när tjejer glor är det oftast inget problem. Problemet kan komma om det är en äcklig gammal kärring, alltså en riktig häxa inte en gammal omtänksam baka-bullar tant.

Alltså jag kollade tillbaka på han men han bara fortsatte och glo på häcken min.
Jag är dålig på att söka konflikt och har aldrig tjänat på det.

Lyssna kompis det är inte lustigt att ha någon glo på dig i flera minuter och därefter följa efter dig.
Citera
2015-08-28, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valsu
Ok för det första är jag kille.

För det andra ville jag säga till alla kvinnor jag spanat in: Ursäkta till er tjejer som inte uppskattar uppmärksamheten när vi killar blänger lite för länge än ni egentligen vill.

Så ville bara berätta då jag är lite traumatiserad efter idag även om det kanske inte var så dramatiskt.
Men har kommit till insikt hur obehagligt det är att bli spanad på av någon man egentligen helst vill undvika.

Var och simmade idag och efter avslutat pass så är det normalt för mig att ta en dusch.
Så jag står i duschen normalt sett vänd mot väggen och tvättar mig noga.
Plötsligt står det en invandrargubbe bakom mig i duschen mittemot, tar en titt och ser att han glor som fan.
Tänker: Ok kanske om jag inte bryr mig och står stel som en pinne så har han snart duschat färdigt.

Men icke, han står kvar och spanar in mig. Jag måste bli ren så måste använda tvålen till slut. Använder den snabbt och sköljer, men dusch helvete slutar inte rinna så jag kan inte ta handduken och skyla mig.

Tar tag i handduken ändå samtidigt som duschen är på, gubb helvete tar på sitt skrev samtidigt som han spanar in min häck och jag tänker "Stay cool, stay cool".

Smiter iväg till den allmänna bastun, tänker nu är gubben säkert borta.
Nej.. gubben har förföljt mig in i bastun.
Får panik och springer till omklädningsrummet, öppnar skåpet och ser mig om tack gode gud han följde inte efter!

Efter denna händelse är jag traumatiserad, såpass traumatiserad att jag förstår kvinnor som hävdar att vi män är sexistiska m.m...

Är det någon annan kille som råkat ut för liknande ?
Kände ni också starkt obehag ?

Hur känner ni tjejer er när ni blir utsatta för liknande situationer ?

Känner mig så förvirrad...

Du vrålar inte åt honom !!! Du var som en 100 % kvinna....
Du borde skrika väldigt mycket åt honom då vaknar han och går iväg.
Han är som zoombie mental i hjärna.... Man måste "väcka" upp honom genom
att skrika mycket!!!
Otroligt, du är en kille....
Citera
2015-08-28, 23:53
Medlem
Valsus avatar
Citat:
Jo jag upplever det som TS beskriver. Varför hittar du på konstigheter för? Jag har upplevt det från både kvinnor och män lite då och då. Är det obehagligt att en man står och glor på rumpan så säger en riktigt man ifrån. En halvman står och gråter och väntar på att det hela ska gå över.

Därför menar jag att TS måste jobba på att bli en riktig man. Det här lät för patetiskt.

Men vafan.. vad är en riktig man för dig ? slå ner gubben ?
Vi pratar ju inte samma språk, det är ju en gammal utländsk gubbe.
Citera
2015-08-28, 23:56
Avstängd
Hackebeilchens avatar
Citat:
Jo jag upplever det som TS beskriver. Varför hittar du på konstigheter för? Jag har upplevt det från både kvinnor och män lite då och då. Är det obehagligt att en man står och glor på rumpan så säger en riktigt man ifrån. En halvman står och gråter och väntar på att det hela ska gå över.

Därför menar jag att TS måste jobba på att bli en riktig man. Det här lät för patetiskt.

Man behöver ju inte bli våldsam heller utan bara visa total ignorans. Man blir ju inte skadad för att någon glor. Våld kan man ta till om han skulle tafsa på en.
Citera
2015-08-28, 23:57
Medlem
Valsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcop0lo
Personer som åker till ett badhus bara för att blotta/spana in andra borde inte få finnas.
Jag menar vad är det för ett sjukt beteende.
Det skulle vara i princip olagligt att göra samma sak som kille fast mot en tjej.

Jo jag inser nu vilket sjukt beteende det är.

Har tidigare inte kunnat lägga bort ögonen när det vandrat in en lång muskulös blond tjej med de rätta kurvorna iklädd dessa tajta baddräkter.

De flesta är ju där för att simma & slappna av, inte ha 15 odjur efter sig.

Alltså några få sekunder kan vara socialt acceptabelt, så man ser vem människan ifråga är åtminstone.
Men att sitta på en förbannad bambu-stol och glo på varenda brud som finns i flera timmar kan väl ändå inte anses normalt.
Citera
2015-08-29, 00:33
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Alltså det är så sjukt att det inte finns ord..

Trodde all den här skiten var bullshit för attention-whores.
Har tänkt om totalt hur jag ska behandla kvinnor i fortsättningen, förstår äntligen vad de menar.

Kvinnor och kvinnor. Det är dom som verkar gnälla mest över fenomenet bara. En attraktiv man kan få flockar av damer efter sig som inte skäms en sekund över att stirra och fnittra en bit ifrån. Min vän blev förföljd av ett sådant gäng på gymmet och han är synnerligen väldefinierad. Han har verkligen tröttnat på att vara en trofé som både unga och gamla överkåta nuckor trånar efter med all övertydlighet. Så kvinnor spanar minst lika mycket som män.

Anledningen till ditt gnäll måste vara att du kände dig fysiskt underlägsen. Du upplevde att gubben hade makt nog att våldta dig om han hade velat, och det skapade ett obehag, ungefär som hos gnällande kvinnor. I kombination möjligen med att ni var nakna båda två. Hade du känt dig bara en aning större tycker jag att du skulle frågat vad fan idioten stod och stirrade på. Finito.
Senast redigerad av Lysturken 2015-08-29 kl. 00:37.
Citera
2015-08-29, 00:38
Medlem
Gabriel Knights avatar
Fast om han glodde och inte bara kastade förstulna blickar som man normalt gör när man spanar in någon är det något annat som gubben tittar på, typ ett sår, tatueringar eller något annat på baken/ryggen.

Har du sår, tatueringar, psoriasis, hår på ryggen eller något sådant?
Citera
2015-08-29, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Fast om han glodde och inte bara kastade förstulna blickar som man normalt gör när man spanar in någon är det något annat som gubben tittar på, typ ett sår, tatueringar eller något annat på baken/ryggen.

Har du sår, tatueringar, psoriasis, hår på ryggen eller något sådant?
Alla "män" har väl hår på ryggen?
Citera
2015-08-29, 01:12
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Håller med när tjejer glor är det oftast inget problem. Problemet kan komma om det är en äcklig gammal kärring, alltså en riktig häxa inte en gammal omtänksam baka-bullar tant.

Alltså jag kollade tillbaka på han men han bara fortsatte och glo på häcken min.
Jag är dålig på att söka konflikt och har aldrig tjänat på det.

Lyssna kompis det är inte lustigt att ha någon glo på dig i flera minuter och därefter följa efter dig.

Du ska naturligtvis inte söka konflikt. Du ska på ett vuxet sätt säga till honom att det känns obehagligt att han glor så på dig. Du ber honom då vänligt att sluta med det. Det borde räcka. Om det inte gör det så får du helt enkelt tala med någon i personalen och kräva att de talar med gubben. Såna saker brukar dock lösa sig bara du säger till honom. Det visar att du är en man och det brukar ge respekt.

Citat:
Men vafan.. vad är en riktig man för dig ? slå ner gubben ?
Vi pratar ju inte samma språk, det är ju en gammal utländsk gubbe.

Läs ovan så får du lära dig hur en riktig man tar sig fram.

Varför skulle man börja använda våld? Det gör inte en riktig man i dagens samhälle. Det är bara äckelfittor som gör. Alltså folk med dålig självkänsla.

Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
Man behöver ju inte bli våldsam heller utan bara visa total ignorans. Man blir ju inte skadad för att någon glor. Våld kan man ta till om han skulle tafsa på en.

Att visa total ignorans och inte bry sig kan vara en enkel lösning. Men om gubben börjar följa efter så måste man säga till att nu får det räcka.
Citera
2015-08-29, 01:15
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Jo jag inser nu vilket sjukt beteende det är.

Har tidigare inte kunnat lägga bort ögonen när det vandrat in en lång muskulös blond tjej med de rätta kurvorna iklädd dessa tajta baddräkter.

De flesta är ju där för att simma & slappna av, inte ha 15 odjur efter sig.

Alltså några få sekunder kan vara socialt acceptabelt, så man ser vem människan ifråga är åtminstone.
Men att sitta på en förbannad bambu-stol och glo på varenda brud som finns i flera timmar kan väl ändå inte anses normalt.

Fast att titta och följa efter är lite olika saker. Om du tittar på en tjej som du instinktivt känner är rätt för dig så är det ett korrekt beteende att du signalerar till henne att du är intresserad av henne. Det innebär naturligtvis inte att du ska börja följa efter henne. Det räcker att du signalerar och mottar hennes respons. Den bör hon kunna återge enkelt med en snabb blick. Försök nu vara lite naturliga (mänskliga) ute i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in