Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-29, 00:48
  #37
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Många som utgår från att han är död. Tror jag inte ett ögonblick på att han är. När mördade HA senast någon för en skuld? De håller honom och så får offret ringa runt och skaffa pengarna han är skyldig. Tills han kan sitter han där han sitter, tydligen i bagageluckan. Men mördad tror jag inte ett ögonblick på. I så fall handlar det inte om en skuld utan personliga saker/golat/svikit/gjort affärer utanför sfären/etc etc.
Citera
2015-08-29, 01:06
  #38
Medlem
Ni som säger "fattar inte varför dom mördar för en skuld" här är svaret, och det är mycket enkelt. Man vill avskräcka andra från att begå samma misstag dvs försöka blåsa gänget/maffian. Oftast är skulderna småpengar om man ser till det stora hela men för "offren" så är det väl större pengar antar jag och många utmanar väl ödet också helt i onödan.

Personer som satt sig rejält i skiten brukar heller inte ha några anhöriga som orkar bry sig utan dom vill helst hållas utanför dennes struliga affärer (hade iallafall jag velat om jag haft en 27 årig son som fastnade i skulder hos maffian och var känd hos polisen sedan tidigare) eller vad säger ni?


50/50 levande eller död anledningen har jag redan skrivit längst upp i mitt inlägg
Citera
2015-08-29, 01:15
  #39
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CartoonVHS
Ni som säger "fattar inte varför dom mördar för en skuld" här är svaret, och det är mycket enkelt. Man vill avskräcka andra från att begå samma misstag dvs försöka blåsa gänget/maffian. Oftast är skulderna småpengar om man ser till det stora hela men för "offren" så är det väl större pengar antar jag och många utmanar väl ödet också helt i onödan.

Personer som satt sig rejält i skiten brukar heller inte ha några anhöriga som orkar bry sig utan dom vill helst hållas utanför dennes struliga affärer (hade iallafall jag velat om jag haft en 27 årig son som fastnade i skulder hos maffian och var känd hos polisen sedan tidigare) eller vad säger ni?


50/50 levande eller död anledningen har jag redan skrivit längst upp i mitt inlägg
Det är tur att du har sett Gudfadern så du kan tala om för oss ickekriminella hur det funkar.Vi är ytterst tacksamma att en så stor gangster som du delar med sig.
Citera
2015-08-29, 01:16
  #40
Medlem
DampNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CartoonVHS
Ni som säger "fattar inte varför dom mördar för en skuld" här är svaret, och det är mycket enkelt. Man vill avskräcka andra från att begå samma misstag dvs försöka blåsa gänget/maffian. Oftast är skulderna småpengar om man ser till det stora hela men för "offren" så är det väl större pengar antar jag och många utmanar väl ödet också helt i onödan.

Personer som satt sig rejält i skiten brukar heller inte ha några anhöriga som orkar bry sig utan dom vill helst hållas utanför dennes struliga affärer (hade iallafall jag velat om jag haft en 27 årig son som fastnade i skulder hos maffian och var känd hos polisen sedan tidigare) eller vad säger ni?


50/50 levande eller död anledningen har jag redan skrivit längst upp i mitt inlägg
Det är inte "ni" utan bara jag som undrat.
Förövrigt köper jag inte den där skrämma ursäkten.
Folk blåser ändå om dom vill blåsa.
Tror dom flesta ändå är medvetna om vad dessa går för, det är ingen nyhet direkt att folk mördas för pengar.

Frågan är vad det finns att tjäna på en sådan sak?
Förutsatt att det ens gäller skuld här då och att dödats.
Vad händer om det inte finns anhöriga som kan betala?
Blir väl till att göra något bryt eller fler tills pengarna är inne antar jag?
Citera
2015-08-29, 01:20
  #41
Avstängd
ettpundsvartkruts avatar
75k i knarkskuld stod det på GP igår i ursprungstexten, det är numera bortediterat.
Citera
2015-08-29, 01:32
  #42
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Det är tur att du har sett Gudfadern så du kan tala om för oss ickekriminella hur det funkar.Vi är ytterst tacksamma att en så stor gangster som du delar med sig.

Tragiskt nog så har han faktiskt rätt.

Givetvis är det sällan någon blir mulad för en skuld, men att påstå att det inte händer är rätt och slätt fel. Sen är det naturligtvis inte säkert att planen var att mörda från början heller, utan att det kan ha varit en planerad misshandel som gick för långt för att offrets kropp skulle orka med.

Jag har inte mycket erfarenhet av just HA´s crew, dock mer ifrån Bandidos, och där kan jag lova dig att det finns många idioter som inte drar sig för att ta kål på någon för att bevisa något. Det behöver inte heller handla om så väldigt mycket pengar. Tvärtom. Om det hade handlat om skulder uppåt miljonbelopp så är det troligare att dom drar sig för att ha ihjäl offret just för att dom helst av allt vill ha sina pengar.
Sen kan jag berätta att jag ändå vet så mycket att medlemmar i HA köpt "tjänster" i form av brutna ben just pga obetalda skulder, så det är väl ingen högoddsare att det finns dom som även betalat för kidnappningar och kanske till och med mord. I dom fallen som jag vet om när det gäller HA så är det killar i form av fotbollsligister som utfört "tjänsterna" (grov misshandel, brutna ben).

Du behöver givetvis inte tro mig. Det är säkert bekvämare att tro att sånt här bara sker på film. Skillnaden mellan film och verklighet är att det inte är en bråkdel lika glamoröst i verkligheten. Det finns inga Don Corleones i varken MC-klubbar eller andra våldsamma grupperingar.
Citera
2015-08-29, 01:42
  #43
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
Tragiskt nog så har han faktiskt rätt.

Givetvis är det sällan någon blir mulad för en skuld, men att påstå att det inte händer är rätt och slätt fel. Sen är det naturligtvis inte säkert att planen var att mörda från början heller, utan att det kan ha varit en planerad misshandel som gick för långt för att offrets kropp skulle orka med.

Jag har inte mycket erfarenhet av just HA´s crew, dock mer ifrån Bandidos, och där kan jag lova dig att det finns många idioter som inte drar sig för att ta kål på någon för att bevisa något. Det behöver inte heller handla om så väldigt mycket pengar. Tvärtom. Om det hade handlat om skulder uppåt miljonbelopp så är det troligare att dom drar sig för att ha ihjäl offret just för att dom helst av allt vill ha sina pengar.
Sen kan jag berätta att jag ändå vet så mycket att medlemmar i HA köpt "tjänster" i form av brutna ben just pga obetalda skulder, så det är väl ingen högoddsare att det finns dom som även betalat för kidnappningar och kanske till och med mord. I dom fallen som jag vet om när det gäller HA så är det killar i form av fotbollsligister som utfört "tjänsterna" (grov misshandel, brutna ben).

Du behöver givetvis inte tro mig. Det är säkert bekvämare att tro att sånt här bara sker på film. Skillnaden mellan film och verklighet är att det inte är en bråkdel lika glamoröst i verkligheten. Det finns inga Don Corleones i varken MC-klubbar eller andra våldsamma grupperingar.
And here we go again.
Citera
2015-08-29, 02:18
  #44
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
And here we go again.

Okej, jag ger mig. Eftersom du är så bergsäker på din sak så kan du ju inte tillhöra någonting annat än det absoluta toppskiktet av tunga kriminella i landet, och då har jag verkligen ingenting att sätta emot. Jag varken är eller har varit någon tung kriminell, bara haft några busiga år i ungdomens dagar, så jag förutsätter att du vet bättre och att jag totalt missuppfattat allting, alternativt blivit beljugen av väldigt många.
Citera
2015-08-29, 02:19
  #45
Medlem
Sglasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Det är tur att du har sett Gudfadern så du kan tala om för oss ickekriminella hur det funkar.Vi är ytterst tacksamma att en så stor gangster som du delar med sig.
Jag har inte ens sett gudfadern. Alla kriminella har peniskomplex Eller så har dom problem som ligger i deras huvud.
Citera
2015-08-29, 03:36
  #46
Medlem
DampNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
det finns många idioter som inte drar sig för att ta kål på någon för att bevisa något.

Det där lät betydligt troligare än att folk mördar pga skulder i syfte att skrämma andra från att göra desamma.
Frågan är då vad ska bevisas?
Citera
2015-08-29, 09:15
  #47
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DampNisse
Det där lät betydligt troligare än att folk mördar pga skulder i syfte att skrämma andra från att göra desamma.
Frågan är då vad ska bevisas?

Ja du, det är nog inte lätt för oss icke kriminella att förstå hur dessa människor tänker och agerar. Så vad ska bevisas? Tydligen någonting som anses extremt viktigt i dessa kretsar i alla fall. Det kan nog mycket väl vara så att det kan vara någonting som uppfattas som en skitsak för oss andra.
Citera
2015-08-29, 09:41
  #48
Medlem
b00b00s avatar
"Polisen vill tacka allmänheten för de tips som kommit oss tillhanda och som lett till att den röda Passaten igår kväll hittades söder om Göteborg. Bilen är bärgad och kommer att genomgå en teknisk undersökning.

Arbetet med att hitta den försvunna mannen fortskrider i oförminskad takt. Under utredningen har det hittils gjorts flera beslag av narkotika och vapen. Under dagen kommer ytterligare förhör, husrannsakningar och tekniska undersökningar att genomföras."

https://polisen.se/Vastra_Gotaland/A...stra-Gotaland/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback