Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-08-31, 03:59
  #25
Medlem
Carcosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
PK-ismen måste ju nån gång dö ut. Tror ni PK-ister kan återhämta sig till ett vanligt liv igen?

ärligt svar: nej, den svenska vrede som väckts hos folket går inte att åter stilla utan att ta tag i problemen som massinvandringen och politikernas ovilja att lyssna fört med sig. Vi går, på samma gång, mörkare och ljusare tider till mötes.
Citera
2015-08-31, 04:24
  #26
Medlem
Stormkrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carcosa
ärligt svar: nej, den svenska vrede som väckts hos folket går inte att åter stilla utan att ta tag i problemen som massinvandringen och politikernas ovilja att lyssna fört med sig. Vi går, på samma gång, mörkare och ljusare tider till mötes.

Det kommer inte att gå att vända kappan för vinden i framtiden på samma sätt eftersom majoriteten av folket kommer att leta med ljus och lykta/högafflar på internet för syndabockar när väl skiten träffar fläkten på riktigt. Och som vi alla vet har internet ett långt minne, flashback skulle kunna slänga ihop en lista med flera tusentals namn av de värsta "PK-despoterna" på några dagar när det väl blir lynchstämning där ute i stugorna.

Så jag är beredd att hålla med dig. Under nästa recession+sprucken bostadsbubbla kombinerat med ytterligare 3 år av massinvandring kommer de inre politiska spänningarna som polariserat landet de senaste 5 åren att fullständigt explodera i ansiktet på etablissemanget.
Citera
2015-08-31, 04:46
  #27
Medlem
Carcosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormkrash
Det kommer inte att gå att vända kappan för vinden i framtiden på samma sätt eftersom majoriteten av folket kommer att leta med ljus och lykta/högafflar på internet för syndabockar när väl skiten träffar fläkten på riktigt. Och som vi alla vet har internet ett långt minne, flashback skulle kunna slänga ihop en lista med flera tusentals namn av de värsta "PK-despoterna" på några dagar när det väl blir lynchstämning där ute i stugorna.

Så jag är beredd att hålla med dig. Under nästa recession+sprucken bostadsbubbla kombinerat med ytterligare 3 år av massinvandring kommer de inre politiska spänningarna som polariserat landet de senaste 5 åren att fullständigt explodera i ansiktet på etablissemanget.

du har en poäng. Med tanke på att det redan finns listor över företag som är politiska kappvändare så kanske det vore på sin plats med en lista över svenskar som axlat ett aktivt ansvar för förstörandet av vårt land. Jag slår vad om att Flashback har flera driftiga användare som skulle kunna sätta bollen i rullning, och om tråden väl uppmärksammas (lär ju tveklöst hamna på heta ämnen inom loppet av 24 h) så tror jag att medlemsbasen kommer att komplettera gott med kommunpolitiker och andra avskum som sålt sin själ för korvören och nu propagerar för denna destruktiva ådra - allt ackompanjerat av källor som bevisar det hela, förstås, för att ingen oskyldig ska behöva hamna på samma lista)

Sätt bollen i rullning så lovar jag att bidraga
Citera
2015-08-31, 09:35
  #28
Medlem
Majoriteten kommer av definition alltid vara PK, eller?

Politiskt Korrekthet är ju ett flyktigt begrepp, människors åsikter ändras.
Citera
2015-08-31, 10:00
  #29
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphapappa
Majoriteten kommer av definition alltid vara PK, eller?

Politiskt Korrekthet är ju ett flyktigt begrepp, människors åsikter ändras.

Majoritet är en alltför enkel definition.

PK är en elit som anser sig moraliskt överlägsen ,eller drivande en avgörande fråga för mänsklighetens eller landets fortbestånd.
Eliten vill naturligtvis ha massan med sig (under sig) och det fungerar ofta eftersom massan till stora delar är en lättpåverkad fårskock. PK-eliten vill likrita och normera åsikter och beteenden. Samt självklart kalla det konsensus.

Målet är exempelvis att Sverige ska vara ett enat samhälle där alla tycker att hög invandring är det bästa och moraliskt mest riktiga. När några inte håller med tillgriper de mobbing, propaganda samt indoktrinering av skolbarn. PK är vansinnigt irriterade på dem som avviker.

Jag jämförde Sveriges PK maffia med Nazitysklands PK maffia i ett tidigare inlägg.

Invandring eller inte invandring har inget med politiskt korrekt att göra. Det är bara en aktuell och viktig fråga i tiden.

PK handlar om vi ska ha ett samhälle där det finns starka åsiktsmonopol och svinaktiga sätt att bekämpa meningsmotståndare eller om vi ska tillåta åsiktsmångfald.

De som är PK i Sverige i dag rättfärdigar sina svinerier genom att massinvandringen är en extrem viktig moralisk fråga.

Men när dagens PK-iter sitter internerade i läger så beror det på att vi anser att massinvandring är fruktansvärt farligt för Sverige och att dess förespråkare måste hållas isolerade.

Svinhugg går igen Wolodarski.
Citera
2015-08-31, 18:50
  #30
Medlem
Det är delvis sant men nya vänstern är ett felaktigt begrepp.
Citera
2015-08-31, 21:27
  #31
Medlem
Ultraviolences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carcosa
du har en poäng. Med tanke på att det redan finns listor över företag som är politiska kappvändare så kanske det vore på sin plats med en lista över svenskar som axlat ett aktivt ansvar för förstörandet av vårt land. Jag slår vad om att Flashback har flera driftiga användare som skulle kunna sätta bollen i rullning, och om tråden väl uppmärksammas (lär ju tveklöst hamna på heta ämnen inom loppet av 24 h) så tror jag att medlemsbasen kommer att komplettera gott med kommunpolitiker och andra avskum som sålt sin själ för korvören och nu propagerar för denna destruktiva ådra - allt ackompanjerat av källor som bevisar det hela, förstås, för att ingen oskyldig ska behöva hamna på samma lista)

Sätt bollen i rullning så lovar jag att bidraga

Ett mycket bra förslag. Något som helt klart behövs. Med tanke på vad dessa människor har ställt till med är det en självklarhet att de ska straffas. Det behövs psykologiska utredningar på journalister och politiker; vi behöver större kunskap om självhatet och svenskfientligheten. De värsta nationsförstörarna måste dock avrättas.
Citera
2015-09-02, 19:27
  #32
Medlem
SvD: http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.28...ny-folkrorelse
Citera
2015-09-02, 19:35
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Electrix
Det är delvis sant men nya vänstern är ett felaktigt begrepp.
Hur menar du då?
Citera
2015-09-03, 10:09
  #34
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja, "HBTQ" är ju inte direkt (mp), (v) eller (s) som infört. Det finns, som du ju påminner om hos Almqvist. Även Bellman referera till "Sodoms murar".

Snarast en normalisering efter Viktorianernas sexualneurotiska inflytande över samhället under 1800-talet.

Apropå viktorianerna och sexualiteten så drar jag mig till minnes C S Lewis' roliga bok Från helvetets brevskola, där djävulen Tumskruv föreläser för sin adept Malört bl.a. om att det är en viktig förförelseteknik att i varje tidsålder framhäva en specifik synd som den allra värsta, den som Absolut Inte Får Begås. Ty då är det sedan desto lättare att få folk att acceptera och begå alla andra synder som därvid framstår som jämförelsevis ofarliga. Så fungerade "sexualiteten" för viktorianerna, det var själva Ursynden som man såg bakom allting annat och där man absolut inte fick ge efter en tumsbredd ty då var allt förlorat. Och så fungerar väl "rasismen" och "intoleransen" idag, så att inför varje brott och bekymmer måste vi först och framför allt ställa den ängsliga frågan: – Normaliserar detta rasismen? Ger vi efter för Ondskan™?
Citera
2015-11-28, 03:53
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Apropå viktorianerna och sexualiteten så drar jag mig till minnes C S Lewis' roliga bok Från helvetets brevskola, där djävulen Tumskruv föreläser för sin adept Malört bl.a. om att det är en viktig förförelseteknik att i varje tidsålder framhäva en specifik synd som den allra värsta, den som Absolut Inte Får Begås. Ty då är det sedan desto lättare att få folk att acceptera och begå alla andra synder som därvid framstår som jämförelsevis ofarliga. Så fungerade "sexualiteten" för viktorianerna, det var själva Ursynden som man såg bakom allting annat och där man absolut inte fick ge efter en tumsbredd ty då var allt förlorat. Och så fungerar väl "rasismen" och "intoleransen" idag, så att inför varje brott och bekymmer måste vi först och framför allt ställa den ängsliga frågan: – Normaliserar detta rasismen? Ger vi efter för Ondskan™?
Jag har funderat länge på det där.

Jag tror att det är så enkelt att man måste göra klart för sig vilken ståndpunkt man innerst inne har; Att kritisera regeringen för att man tar emot för många flyktingar i förhållande till hur många den Svenska infrastrukturen kan svälja, kan vara rasism men måste inte vara det. Det kan ju vara mer resurseffektivt att hjälpa flyktingarna på plats.

Om man däremot tror att alla utlänningar är illasinnade har man fel på ett rasistiskt vis . . . .
Citera
2015-11-28, 03:55
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alphapappa
Majoriteten kommer av definition alltid vara PK, eller?

Politiskt Korrekthet är ju ett flyktigt begrepp, människors åsikter ändras.
Ja, kanske det . . . . Just nu verkar det ju vara PK att minska flyktingströmmarna, (m) och (s) tävlar ju i förslag att minska dessa strömmar.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback