• 1
  • 2
2015-08-27, 02:05
Medlem
swimmingpools avatar
Jag har haft bonuskort på Konsum länge, drar då mitt kort innan jag drar mitt kontokort. Ibland kommer det upp en summa pengar och Konsum-kortet frågar om jag vill använda pengarna och jag brukar säga ja.

Men när man drar sitt ICA-kort kommer aldrig någon sådan fråga. Det verkar som man bara får rabattkuponger på medlemsbrevet man får hemskickat ibland. Men vad är då vitsen med att dra ICA-kortet?

(För övrigt kan jag ju också nämna att jag skickat in och beställt bonuskort från Hemköp också, men inte fått något hemskickat. Någon som har upplevt samma sak?)
Senast redigerad av swimmingpool 2015-08-27 kl. 02:07.
Citera
2015-08-27, 02:20
Medlem
svallerbyttans avatar
Rabattkupongerna du får från ICA beror på hur mycket du handlat för där. Så handlar du mkt så får du bättre rabatter.

Hos hemköp kan du koppla ditt bonus-kort till ditt vanliga betalkort. Så slipper du dra bonus-kortet varje gång.
Citera
2015-08-27, 02:20
Bannlyst
Coop har avskaffat sitt pengar tillbaka system. Så det du har på kortet måste vara gamla pengar.
Citera
2015-08-27, 02:21
Medlem
WSEs avatar
Du får ett presentkort med pengar att handla på ica med
Citera
2015-08-27, 02:27
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milan.Sevo
Coop har avskaffat sitt pengar tillbaka system. Så det du har på kortet måste vara gamla pengar.

Nej, man kan ff ta ut pengar mot poäng. Däremot får man mindre än tidigare.
Citera
2015-08-27, 02:51
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Rabattkupongerna du får från ICA beror på hur mycket du handlat för där. Så handlar du mkt så får du bättre rabatter.

Hos hemköp kan du koppla ditt bonus-kort till ditt vanliga betalkort. Så slipper du dra bonus-kortet varje gång.
Ok, tack.
Jag valde att inte koppla mitt Hemköpskort till mitt vanliga betalkort, men man kanske måste visa leg när man ska använda det.
Citera
2015-08-27, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Jag har haft bonuskort på Konsum länge, drar då mitt kort innan jag drar mitt kontokort. Ibland kommer det upp en summa pengar och Konsum-kortet frågar om jag vill använda pengarna och jag brukar säga ja.

Men när man drar sitt ICA-kort kommer aldrig någon sådan fråga. Det verkar som man bara får rabattkuponger på medlemsbrevet man får hemskickat ibland. Men vad är då vitsen med att dra ICA-kortet?

(För övrigt kan jag ju också nämna att jag skickat in och beställt bonuskort från Hemköp också, men inte fått något hemskickat. Någon som har upplevt samma sak?)
Du får 1% tillbaka på det du handlar för på ICA, så när du får en check på 25:- så betyder det att du handlat för 2500:-
De specifika rabatterna styrs (lite) av sådant du handlar. Det är inte sådant du handlar mest utan det räcker att du handlat det ibland. Sånt man handlar mest av (typ mjölk, kaffe) får man ju aldrig rabatt på utan det är typ drickyoghurt, godis och frysrätter, alltså lite halvt onödiga produkter som man kanske inte hade köpt ändå.
Citera
2015-08-27, 10:10
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mengo
Du får 1% tillbaka på det du handlar för på ICA, så när du får en check på 25:- så betyder det att du handlat för 2500:-
De specifika rabatterna styrs (lite) av sådant du handlar. Det är inte sådant du handlar mest utan det räcker att du handlat det ibland. Sånt man handlar mest av (typ mjölk, kaffe) får man ju aldrig rabatt på utan det är typ drickyoghurt, godis och frysrätter, alltså lite halvt onödiga produkter som man kanske inte hade köpt ändå.
Jaha, där ser man. Big Brother ser dig.
Citera
2015-08-27, 10:28
Medlem
Knotknets avatar
Med ICA-kort kan du använda dig av självscanning så du slipper köa med utvecklingsstörda idioter.
Citera
2015-08-27, 13:29
Medlem
Terrorist-Huberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nej, man kan ff ta ut pengar mot poäng. Däremot får man mindre än tidigare.

Dock fortfarande mer än vad man får från andra kedjor, eftersom man får dubblade poäng om man handlar tillräckligt mycket (21 000 på ett halvår) osv. Samt ännu mer om man betalar med sitt Medmera-kort. Dessutom får man mer valuta för poängen om man väljer gratisvaror istället för 30 kr rabatt eller liknande.

Citat:
Ursprungligen postat av mengo

Såna rabatter (personliga erbjudanden) får man hos Coop också. En del reagerar negativt över det eftersom det visar att ens köpmönster analyseras. Det har ju dock alltid varit det som är en av anledningarna till att kedjor erbjuder kundkort, att analysera hur olika kundgrupper handlar. Dock är just de personliga erbjudandena nya.
Citera
2015-09-01, 22:36
Medlem
Utöver den centrala bonusen på 1% från ICA brukar jag även få rabatter på de ICA-butiker där jag handlar mycket. Ibland är det sommarrabatt på 5 el 10% på ett helt köp, ibland gratisvaror eller kategorirabatter, typ 100 kr rabatt på kött, 25 kr rabatt på frukt och grönt. För mig som handlar mycket ger det här ganska mycket åter.

ICA har ju även speciella kortvaror varje vecka som kräver att man drar sitt kort.

Du får även tidningen Buffé - en av Sveriges bästa mattidningar.
Citera
2015-09-03, 20:03
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruFri

Du får även tidningen Buffé - en av Sveriges bästa mattidningar.
Om man handlar för 1000:-/mån ja. Vilket jag inte gör eftersom jag tattar runt bland olika butiker

Dessutom behöver man inte bära foliehatt för att förstå att utskickade 25:-kuponger och liknande är för att dra kunder till butiken. Dom kan ju lika gärna lägga in det på ens 'profil' så det dras när man drar kortet men en lapp med 75:- på gör ju att kunderna kommer ihåg att åka till rätt kedja.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in