Citat:
Ursprungligen postat av
swimmingpool
Jag har haft bonuskort på Konsum länge, drar då mitt kort innan jag drar mitt kontokort. Ibland kommer det upp en summa pengar och Konsum-kortet frågar om jag vill använda pengarna och jag brukar säga ja.
Men när man drar sitt ICA-kort kommer aldrig någon sådan fråga. Det verkar som man bara får rabattkuponger på medlemsbrevet man får hemskickat ibland. Men vad är då vitsen med att dra ICA-kortet?
(För övrigt kan jag ju också nämna att jag skickat in och beställt bonuskort från Hemköp också, men inte fått något hemskickat. Någon som har upplevt samma sak?)
Du får 1% tillbaka på det du handlar för på ICA, så när du får en check på 25:- så betyder det att du handlat för 2500:-
De specifika rabatterna styrs (lite) av sådant du handlar. Det är inte sådant du handlar mest utan det räcker att du handlat det ibland. Sånt man handlar mest av (typ mjölk, kaffe) får man ju aldrig rabatt på utan det är typ drickyoghurt, godis och frysrätter, alltså lite halvt onödiga produkter som man kanske inte hade köpt ändå.