• 1
  • 2
2015-09-03, 20:50
Medlem
Bertil85s avatar
Betyder inte det att ICA tar mer betalt för varorna om de nu räknar en bonus på det man handlar?
Citera
2015-09-03, 22:50
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Betyder inte det att ICA tar mer betalt för varorna om de nu räknar en bonus på det man handlar?
Citera
2015-09-03, 23:45
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Om man handlar för 1000:-/mån ja. Vilket jag inte gör eftersom jag tattar runt bland olika butiker

Dessutom behöver man inte bära foliehatt för att förstå att utskickade 25:-kuponger och liknande är för att dra kunder till butiken. Dom kan ju lika gärna lägga in det på ens 'profil' så det dras när man drar kortet men en lapp med 75:- på gör ju att kunderna kommer ihåg att åka till rätt kedja.

Asså, klart det är.. Det är ju så det fungerar. Men i mitt tycke är ICA oftast bättre (och billigare) än Coop. Jag tycker inte om Coops sortiment vilket gör att jag inte vill handla där mer än Coop nära där jag bor om jag glömmer köpa något litet när jag storhandlar.

Utöver det handlar jag på en lokal butik, dels för att jag gillar utbudet men även för att stödja den lilla affären (jmf med Ica Maxi, Coop Forum) och för att jag tycker om butiken i sig.

Dock brukar jag väl tänka så att jag måste handla mat, och om jag då får tillbaka 25 spänn per månad är det inget jag gråter över, hade ju kunnat få noll. *
Är mest glad över självscanningen så jag slipper vänta på Agda, 85 som ska rota runt efter kort och koden, eller för trebarnsfamiljen som inte har koll på sina ungar som löper amok medans de bygger varuberg i väntan på agda.

Nej, in - ut på under en kvart . Tacka fan för självscanning.
Citera
2015-09-04, 06:30
Medlem
Citat:
Om man handlar för 1000:-/mån ja. Vilket jag inte gör eftersom jag tattar runt bland olika butiker

Dessutom behöver man inte bära foliehatt för att förstå att utskickade 25:-kuponger och liknande är för att dra kunder till butiken. Dom kan ju lika gärna lägga in det på ens 'profil' så det dras när man drar kortet men en lapp med 75:- på gör ju att kunderna kommer ihåg att åka till rätt kedja.
haha, jag har funderat på varför de inte laddar 25:-rabatten på kortet sådär som de gör med de "individuella" kortrabatterna, men det beror såklart på det du säger. Rabattkupongen blir liksom en "biljett" till att åka till den butiken eller hur man ska uttrycka det.
Citera
2015-09-04, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Ja, oavsett så ska ju cashen in och Roy Pålsson (eller vad han nu kan tänkas heta som driver ICA Maxi i din stad) ska ha sin sportbil och swimmingpool.
Alla butiker har ju olika medlemssystem så det är ju omöjligt att räkna egentligen.
Citera
2015-09-04, 06:48
Medlem
ok
Senast redigerad av sture999 2015-09-04 kl. 06:51. Anledning: ingen
Citera
2015-09-05, 22:30
Medlem
Citat:

Jag handlar i matbutik för ca 10k per månad. Alltid samma stormarknad för veckohandling och den lokala butiken för lite färskvaror och kompletteringar. Jag handlar aldrig för att jag har en kupong, utan jag måste ju köpa mat och gör det alltid på samma ställe för att det är närmast och jag hittar i sortimentet = tidsbesparande. Ibland handlar jag även hos stormarknaden på nätet med hemkörning. Visst tjänar nån storkovan på mig och jag förstår självklart att man inte skickar kuponger för att vara god.

Hur du inte kan komma upp i 1000 kr hos Ica varje månad om du "tattar runt" är för mig obegripligt. De finns tre stora kedjor i Sverige och Ica är störst.
Citera
2015-09-05, 22:56
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruFri
Jag handlar i matbutik för ca 10k per månad. Alltid samma stormarknad för veckohandling och den lokala butiken för lite färskvaror och kompletteringar. Jag handlar aldrig för att jag har en kupong, utan jag måste ju köpa mat och gör det alltid på samma ställe för att det är närmast och jag hittar i sortimentet = tidsbesparande. Ibland handlar jag även hos stormarknaden på nätet med hemkörning. Visst tjänar nån storkovan på mig och jag förstår självklart att man inte skickar kuponger för att vara god.

Hur du inte kan komma upp i 1000 kr hos Ica varje månad om du "tattar runt" är för mig obegripligt. De finns tre stora kedjor i Sverige och Ica är störst.
Jag har ingen familj.
Äter frukost, lunch och 'mellanmål' på jobbet. Så äter bara ett mål mat hemma i veckorna + maten på helgen. Storhandlar på fredagar och då går det på max 400:-, det räcker fre-fre eftersom jag oftast bara äter fil och smörgås hemma på veckodagarna, ingen direkt lagad mat. Så ibland blir det coop, citygross, lidl, eller ica, beroende på vad jag behöver hem där på fredagen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in