• 2
  • 3
2015-08-27, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joffen87
Isåfall ska du definitivt satsa på alt nr 3.

Att han får hyra ut lägenheten mer än ett år kommer nog att bli svårt.
Kommer troligen själv att sitta i en liknande situation inom några år.

Självklart är det skillnad mellan föreningarna men min tillåter max ett år med ett giltigt skäl, som ex studier,jobb eller liknande på annan ort.
Citera
2015-08-28, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cafergot
Ingen av er tror att amorteringskravet kommer att påverka priserna nämnvärt?
Sist så stack ju priserna upp inför att amorteringskravet skulle införas, gissar att de ökar igen nästa gång, vänta in det.
Är ni välbekanta med nya staden? Annars skulle jag hyra ett halvår och lära känna den innan köp.
Reavinstskatten kommer inte sänkas.
Citera
2015-08-28, 08:57
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Finns en egen tråd om bostadsbubblan.

Ja, jag vet. Dock är det ju högst relevant för de alternativ TS har att köra på. Om man tror på att priserna kommer att sjunka drastiskt, och att det kommer att hända rätt snart så då bör han givetvis inte hyra ut den utan sälja bort lägenheten och sen dessutom bo på hyra tills priserna sjunkit så att han göra ett klipp på den nya lägenheten.

Om det är så att man inte tror på att priserna kommer att sjunka, då bör han hyra ut nuvarande lägenhet och dessutom köpa den nya så snabbt som möjligt eftersom priserna bara kommer att gå upp.

Så att lämna ut den aspekten ur diskussionen vore inte speciellt klokt med tanke på att det är det som är helt avgörande för vad som är "rätt" att göra.
Citera
2015-09-07, 16:06
Medlem
Nu verkar det ju bli verklighet med amorteringskrav från 1 maj 2016. Borde vara tillfälle att sälja typ i mars då?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in