• 2
  • 3
2018-06-02, 07:20
"Vi gör ju inte det av ekonomiska skäl, utan av humanitära skäl."
Det har blivit ett alltmer vanligare argument för att styra bort diskussionen från den statliga lögnen om invandringens påstådda lönsamhet och vinst för samhället. Ruist sade det häromkvällen i Aktuellt.

Problemet är att det inte håller. Att vara humanitär får nämligen inte heller kosta hur mycket som helst eller genomdrivas på bekostnad av någon annans välmående, svenskarnas i detta fall. Dessutom kan inte "humanitära skäl" skölja bort det som har följt i massinvandringens spår; demografisk förändring, explosion av våldtäkter, gängkrig, bidragsfusk, mord, islamisering, etniska konflikter, ökade motsättningar, etc.

Effekterna och konsekvenserna av invandringen är helt enkelt för stora, oavsett vilken anledning man väljer att anföra. Det mångkulturella samhället kommer med ett för högt pris och saknar egentligt värde för landet.

"Vi ska inte räkna på människor". Alla räknar på människor hela tiden. Till och med föräldrar om sina egna barn. Urfånigt argument i klass med "Allas lika värde". Tomheten i flosklerna är total. Västerlandets motsvarighet till muslimernas Allahu akbar. Ingen orkar tänka själv.
Senast redigerad av GenesisP 2018-06-02 kl. 07:25.
Citera
2018-06-02, 07:22
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Vad jag menade var min misstanke att bruket av ordet flyktingar kanske var det gängse ur MSM:s vilseledande vokabulär: med innebörden att alla immigranter är flyktingar (medan det i själva verket är färre än var tionde sen 1980 som givits uppehållstillstånd i Sverige som är konventionsflyktingar). Hur begreppet flyktingar använts i ESO-rapporten - om alls - vet jag inte. Det kanske är MSM:s omtalan om rapporten och deras vanelögn om "flyktingskap"?

Okey då missförstod jag dig givetvis skull det vara bra att kategorisera, verklig flykting, ekonomisk migrant, arbetskraftsinvandrare. Och räkna utifrån det.

Lika intressant är det att räkna utifrån varifrån de kommer afrikaner, araber, östeuropéer, balter. Men det skulle anses vara rasistiskt att inte ens forskarna skulle få hålla på med sådan analyser.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in