• 1
  • 2
2015-08-25, 22:52
Medlem
Vet inte om jag är på rätt forum men iallafall, min fråga.

Om vi säger att jag har råkat porrsurfa på mobilen genom jobbets wifi(genom incognito), kan jag bli tagen för detta?

Skulle uppskatta om någon hade svaret på min tankelek.
Citera
2015-08-25, 22:56
Bannlyst
Använd Vpn. Inkognito är inget skydd.
Citera
2015-08-25, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milan.Sevo
Använd Vpn. Inkognito är inget skydd.

Men om det redan har hänt? Är det lätt att komma åt den informationen, och är detta någonting arbetplatser gör?
Citera
2015-08-25, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZeFritz
Men om det redan har hänt? Är det lätt att komma åt den informationen, och är detta någonting arbetplatser gör?

Ja det är väldigt lätt.

Ja och Nej.
Citera
2015-08-25, 23:08
Medlem
Citat:
Ja det är väldigt lätt.

Ja och Nej.

Är det då mitt telefonnummer som de får fram?
Citera
2015-08-25, 23:17
Bannlyst
Citat:
Är det då mitt telefonnummer som de får fram?

Nej
Citera
2015-08-25, 23:24
Medlem
Citat:
Nej

Hur spårar de då detta till min telefon? Jag tackar för all din hjälp, lite panikslagen just nu
Citera
2015-08-25, 23:27
Medlem
Citat:
Hur spårar de då detta till min telefon? Jag tackar för all din hjälp, lite panikslagen just nu

På ditt jobb så har ni ett wifi för mobilsurf, right? För att använda detta så loggar du in på med användarnamn och lösen eller hur? Om din arbetsplats har porrfilter så har det garanterat fastnat, och det ser i klartext vilken användare som roat sig, förutsatt att mina frågor har ett jakande svar.
Citera
2015-08-25, 23:31
Medlem
Citat:

Ponera att det istället är så att din arbetsplats har en router, och att ett antal personer använder sig av SAMMA ANVÄNDARNAMN och lösen, så har det ändå fastnat. Men telefonnumret syns inte, utan endast macadressen till enheten (alla enheter som kan ansluta till internet har en unik macadress) de behöver ha din telefon i handen för att bekräfta att det är din.

Alltså:

Har ni unika användarnamn samt lösen = busted. I annat fall behöver de beslagta din telefon för att bevisa, och det tillåter du väl inte?
Citera
2015-08-25, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrator
På ditt jobb så har ni ett wifi för mobilsurf, right? För att använda detta så loggar du in på med användarnamn och lösen eller hur? Om din arbetsplats har porrfilter så har det garanterat fastnat, och det ser i klartext vilken användare som roat sig, förutsatt att mina frågor har ett jakande svar.

Jag vet inte om wifin är för mobilsurf. Den verkar som vilken wifi som helst, företagets namn som nätverk och lösenordet fick jag av en kollega för länge sen. Har användt den varje dag för podcast, surf och musik. Det är en liten butik med ~15 anställda.
Citera
2015-08-25, 23:42
Bannlyst
Citat:
Jag vet inte om wifin är för mobilsurf. Den verkar som vilken wifi som helst, företagets namn som nätverk och lösenordet fick jag av en kollega för länge sen. Har användt den varje dag för podcast, surf och musik. Det är en liten butik med ~15 anställda.

Då sitter du ganska lugnt.
Citera
2015-08-25, 23:43
Medlem
Citat:

Ja.. men då betyder det att inloggningen är samma oavsett vilka 15 som loggar in, alltså ingen unik inloggning. Finns porrfilter eller att någon tittar på historiken manuellt så kan man plocka ut macadressen för telefonen. Ponera då att du använt samma telefon för att logga in på facebook, linkedin eller whatever så lägger man ju ihop ett och ett. "Jaha, 'Peter Petersson' har via samma macadress loggat in på facebook OCH besökt redtube..."

Du har nog lite anledningen att vara skraj beroende på hur mycket dom bryr sig/kollar upp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in