Citat:
Ursprungligen postat av
Redax
Jag är dessvärre fullt medveten om vilket intryck Ludmila och Abeba har på vår nation och dess invånare. Du verkar inte vara det. Alls.
När det gäller "vi någon gång kunna lösa problemen med dopning" så undrar jag hur vi ska kunna göra det, om vi tar in idrottsmän utifrån som rimligtvis inte har kunnat låta sig påverkas genom förebyggande arbete i Sverige. Det är du som skriver "vi".
I övrigt får du gärna presentera två likvärdiga högprofilfall av dopning inom friidrott som avser svenska medborgare, som har vuxit upp och har fostrats här i Sverige, inom friidrotten.
Om du kan det, så ska jag ta dina ord på allvar.
För övrigt verkar du vara just en sådan sportfantast som kan förlåta allt, bara det är blågula kläder som vinner. Ja, utom dopning, då.
Ludmila åkte inte fast för dopning under sin aktiva friidrottskarriär utan under sin efterföljande bobkarriär. Sen ska man väl inte vara naiv och tro att hon var helt ren under just sin friidrottskarriär, men det stannar ju vid antaganden som är svåra att bevisa nu och ingenting hon åkte fast för.
Sveket var oavsett detsamma men det tåls att uppmärksammas. Oavsett så dog den status hon byggt upp. Anledningen till att det blev så stort var just pga hennes status. Hade hon varit en tidigare dussinidrottare hade ingen brytt sig. Abeba är ju inte ens i närheten av den statusen som Ludmila hade utan har uppmärksammats för andra grejer som inte har med idrotten i sig att göra. Abebas påverkan på svensk idrott har varit väldigt begränsad, om inte minimal.
Det gör naturligtvis inte saken bättre, det har jag inte påstått heller(citera gärna där jag gör det), och återigen, det är inte där problemet ligger.
Göran Svensson och Linda Haglund är väl de som sticker ut mest. Men dessa två duger väl inte för dig då de inte "slog" lika högt i media. Vilket har sina logiska förklaringar. Sen finns det ytterligare en hel drös till svenska idrottare som åkt fast för dopning inom andra idrotter. All info finns där ute, ut och leta.
Om det är det intrycket du får av mig kan du inte läsa. Jag har varit tydlig i vart jag står i frågan, gå tillbaka och läs. Ska man kunna lösa ett problem är det en förutsättning att förstå var problemet ligger också.
Du verkar mest vilja bevisa en poäng som passar in i din politiska övertygelse, vilket inte intresserar mig alls.
http://www.rf.se/ImageVaultFiles/id_...ida_inklSF.PDF
Här har du lite mer läsning att gotta dig i.