Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-25, 15:20
  #1
Medlem
Jag har under de närmaste dagarna tyckt att Aregawi ser jävligt sur ut. Tänkte först att hon kanske bara är en sån som sluter sig för att kunna prestera på banan, men fick nu höra av en kollega att hon är fittig rakt av. Skiter i svenska journalister efter loppen, får allt betalt av svenska staten men skiter i Sverige osv.

Är det någon som har koll på varifrån denna pissiga attityd kommer?

Inget stereotypt rasistsnack tack, jag är genuint intresserad av denna löpares totala avsaknad av respekt och allmän artighet.
Citera
2015-08-25, 15:44
  #2
Medlem
Hon har lika stor anledning att bry sig om Sverige som vi har att känna någon stolthet över hennes vinster. Hon bor väl inte ens här största delen om året, om jag minns rätt och kan inte ens Svenska.
Citera
2015-08-25, 16:07
  #3
Medlem
Hon ingick i ett falskt äktenskap endast för att kunna bli svensk medborgare och lättare kvalificera sig till de europeiska friidrottsgalorna där hon kan tjäna bra med pengar.

Klart hon blir irriterad när svennar hela tiden ska ställa frågor och ta bilder och skit. Hon är ju en Etiopier som har noll intresse för Sverige. Att hon tävlar för Sverige är endast ett affärsbeslut.
Citera
2015-08-25, 16:07
  #4
Medlem
Citat:
Jag har under de närmaste dagarna tyckt att Aregawi ser jävligt sur ut. Tänkte först att hon kanske bara är en sån som sluter sig för att kunna prestera på banan, men fick nu höra av en kollega att hon är fittig rakt av. Skiter i svenska journalister efter loppen, får allt betalt av svenska staten men skiter i Sverige osv.
Varför skulle hon bry sig om Sverige? Svenskarna är idioter som släpper in dessa personer här överhuvudtaget.
Citera
2015-08-25, 16:07
  #5
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Hon kan ju inte vårat språk för fem öre. Jag håller med föregående talare om att jag inte tillräknar mig hennes ev. Framgångar alls. Kommer ihåg hennes första stora vinst i den Svenska dressen. Kommentatorn halvskrek "SVERIGES FÖRSTA GULDMEDALJ PÅ 1500m" Höll på att spy!
Citera
2015-08-25, 16:16
  #6
Medlem
Thunderaces avatar
Fast idag gick det ju inget bra... 6:a.... "kunde inte springa för hon hade ont..." Osympatisk människa...
Citera
2015-08-25, 16:22
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Klart hon blir irriterad när svennar hela tiden ska ställa frågor och ta bilder och skit. Hon är ju en Etiopier som har noll intresse för Sverige. Att hon tävlar för Sverige är endast ett affärsbeslut.

Amerikaner, Kenyaner, Tyskar och flera andra har med glädje stannat och pratat med svensk media efter sina VM-tävlingar. Aregawi får betalt av Sverige men vägrar kommunicera med oss.
Citera
2015-08-25, 16:29
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Amerikaner, Kenyaner, Tyskar och flera andra har med glädje stannat och pratat med svensk media efter sina VM-tävlingar. Aregawi får betalt av Sverige men vägrar kommunicera med oss.

Talar Aregawi med utlänsk press ? Eller är det bara den Svenska hon dissar ?
Citera
2015-08-25, 16:31
  #9
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaapan
Talar Aregawi med utlänsk press ? Eller är det bara den Svenska hon dissar ?

Hur ska hon kunna göra det? Hon kan ju inget värdsligt språk.
Citera
2015-08-25, 17:15
  #10
Medlem
Kanske för att hon varit skadeförföljd och inte kunnat prestera på topp.

Vi önskar denna folkkära idrottskvinna lycka till i framtiden istället.
Citera
2015-08-25, 17:30
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Kanske för att hon varit skadeförföljd och inte kunnat prestera på topp.

Vi önskar denna folkkära idrottskvinna lycka till i framtiden istället.

Folkkära allvarligt Kommer vi se henne på "lets dance" snart menar du
Citera
2015-08-25, 17:45
  #12
Medlem
Petter.Dasss avatar
Hon skulle kunna lära en del av den gamle hedersknyffeln Robert Kronberg!

Annars tycker jag personligen att det märkligaste är att vuxna människor bryr sig om vad en massa överbetalda typer gör i en sandlåda eller på en löparbana. Eller i pressfållan för den delen.

Jag säger som Chomsky, professionell idrott har bara som syfte att frambringa en irrationell underkastelse inför auktoriteter. Skadligt, skadligt för den demokratiska utvecklingen i världen.
Oavsett tävlandens ursprung. Släpp skiten och låt dem springa ifred.

Åtminstone Aregawi skulle ju bli nöjd då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback