2016-03-01, 15:44
Medlem
Skandal att hon åker fast i ett dopningstest! Jag har tappat suget gällande all idrott på sistone pga skandalerna. Idrott går också ut på att nedvända andra med sina ramsor.
Citera
2016-03-01, 16:06
Medlem
cl3aners avatar
Är det bara hos mig eller har Aftonbladet tagit bort så man inte kan kommentera artiklarna?
Bara tweet och fejan....
Citera
2016-03-01, 16:19
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilleVarg
Skandal att hon åker fast i ett dopningstest! Jag har tappat suget gällande all idrott på sistone pga skandalerna. Idrott går också ut på att nedvända andra med sina ramsor.

Samma här. Tänkte det idag också. Lägg ner all jäkla elitidrott. Tänkte på sommar OS i Rio också. Kostar typ 100 miljarder. I ett land som har en sinnessjuk fattigdom redan.
Lägg ner allt.
Citera
2016-03-01, 17:10
Medlem
WernerVonBruns avatar
Skönt att den jävla snyltaren åkte fast.
Hoppas att det går att bli av med fittkäringen.
Hon kan väl åka tillbaks till Etiopien om det inte duger med våra lagar och bestämmelser.
Hon är precis som alla andra blattar: utnyttja allt så mycket det bara går.
Citera
2016-03-01, 17:16
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Men hon kommer från Etiopien som inte räknas in i MENA och inte påminner kulturellt om dessa länder. Dessutom är det väl ovanligt få afrikanska löpare öht som har åkt fast för doping med tanke på alla framgångar om man jämför med många andra områden och länder.

Du får nog hitta på något annat.

Om du tar dig tid att läsa inlägget så skriver jag MENA-beteende.

Men jag drar i och för sig alla afrikaner över en kam. Med undantag för syd-dito.

Det finns som sagt en anledning till att det ser ut som det gör i den världsdelen. Du behöver bara kika på Rinkeby, Bergsjön eller Rosengård så ser du vad vi belönats med.
Citera
2016-03-01, 17:40
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vvdjs
Hon "fuskade" med sin info för att få svenskt medborgarskap. Då var hon tydligen värd att försvara. Eller?
Skenäktenskap är tillåtet i Sveriga och 87% röstade i senaste valet för att det fortsatt ska vara så.
F.ö. är jag bara glad att media tappat en av sin pjäser i multikultipropgandan.
Citera
2016-03-01, 18:04
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frazkakan
Varför skulle vi försvara en fuskare?
Ni försvarade ju henne när hon fuskade till sig medborgarskapet, och somliga försvarade ju henne också när hon visade sig vara skattefuskare, är dopingfusk annorlunda menar du?
Citera
2016-03-01, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Haha. Du skulle hållit dit til fotboll. Friidrott och skidåkning har varit dopade i alla tider, vafan tror du. Enbart idioter som åker fast i dopingtest.

Ja? Det är ju det jag säger och därav mitt sviktande intresse för just de idrottena.
Citera
2016-03-01, 18:54
Medlem
kEzis avatar
Fuska till sig medborgarskap och idrottare, nu vet jag att det här är lite OT, men har inte Sverige gjort såhär i några år nu? Importerat diverse friidrottare från olika afrikanska länder och belönat dom med medborgarskap för att se bättre ut inom vissa idrotter? Tror det var på tapeten för några år sen.

Min ståndpunkt i hennes fall är i alla fall att, har man ljugit för att få ett medborgarskap, bör det granskas och bedömas igen. Tills dess man har kommit fram med ett beslut ska man fråntas sitt svenska medborgarskap.
Citera
2016-03-01, 19:18
Medlem
Zilvios avatar
Blir mycket intressant att se hur det här kommer att hanteras i Hammarby.

Någon som vet hur mycket klubben kostat på henne och hur många tävlingar hon deltagit som representant för klubben?
Citera
2016-03-01, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WernerVonBrun
Skönt att den jävla snyltaren åkte fast.
Hoppas att det går att bli av med fittkäringen.
Hon kan väl åka tillbaks till Etiopien om det inte duger med våra lagar och bestämmelser.
Hon är precis som alla andra blattar: utnyttja allt så mycket det bara går.

Åka tillbaka? Hon har ju aldrig varit här annat än på tävlingar.

Hon har varit boende i Etiopien hela tiden, där har hon tränat och dopat sig för svenska skattebetalares pengar.

Det glädjande är att det är relativt billigt att bo och leva i Etiopien, så vi har ju fått valuta för våra skattekronor. Detta till skilnad från andra elitidrottare inom friidrott som bor i Monaco.
Citera
2016-03-01, 19:31
Medlem
Tillssons avatar
Så jävla bra av Aftonbladet!!!

Hon har LURAT oss alla!

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle22356310.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto