Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-08-25, 05:09
  #1
Awaiting Email Confirmation
K-arma-spirits avatar
För första gången någonsin fick jag inte ut... Ett skit!

Jag hade arbetat natt desförinnan och sovit dåligt, somnade efter 30 minuter av sugande på lappen och här ligger jag utan å veta nåt..

Hur mycker behöver jag ta nästa gång? Fitta också jag som sett fram emot det! Så jävla lack
Citera
2015-08-25, 05:25
  #2
Medlem
shotacats avatar
Du har blivit blåst.

LSD motverkar tröttheten ordentligt, efter att du har tagit en dos på 200 är det omöjligt att somna (för mig) under upptrappningen och hela kroppen pirrar på något udda vis. 200 ug som första tripp är lite över det vanliga som ligger på 120-150ug.

Du bör verkligen inte ta mer än 200ug de första gångerna du tar LSD, risken för att du flippar blir bara större och att flippa på LSD är ingen barnlek. Jag har varit nära, jag stod på balkongen och buskarna som fanns på gården jag då bodde på började likna demoniska ansikten, jag hade dagarna innan kört maraton på skräckfilmer.

Om du tar 200ug vid 20 tiden så kan du räkna med att det kickar in vid 22. Skulle du på något konstigt vis sova igenom ruset så skulle du vakna i afterglowen nu, men då du inte känner något så kan jag med säkerhet säga att du har blivit lurad.
__________________
Senast redigerad av shotacat 2015-08-25 kl. 05:29.
Citera
2015-08-25, 08:43
  #3
Awaiting Email Confirmation
K-arma-spirits avatar
Hade varit vaken 28 timmar.

Måste jag ta 400ug nu nästa gång eller?
Citera
2015-08-25, 10:21
  #4
Medlem
James91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-arma-spirit
Hade varit vaken 28 timmar.

Måste jag ta 400ug nu nästa gång eller?
Ser du inte vad Shotacat skriver? Du har blivit blåst.
Citera
2015-08-25, 10:45
  #5
Medlem
bongloards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-arma-spirit
Hade varit vaken 28 timmar.

Måste jag ta 400ug nu nästa gång eller?

Jag förstår att du är taggad på en LSD trip men STRESSA INTE!!

Var glad att du blev blåst för det är en väldigt dålig kombination att trippa när man är utmattad. Man blir mycket känsligare för negativitet.

Ta INTE 400ug. Det är en väldigt hög dos för en oerfaren. Finns lappar som brukar säljas som 110-125ug, ta en sån och vänta minst 2-4 veckor tills nästa tillfälle. Efter det så kan du testa 1½-2 lappar (180-220ug).

Trippen kan bli svagare och magin försvinner lite om man trippar för ofta.
Citera
2015-08-25, 11:16
  #6
Medlem
shotacats avatar
Tar du 400ug LSD så kan du räkna med att flyga till månen, frågan är bara om du kommer tillbaka.

Jag har tagit LSD säkert ett dussintal gånger i mina dagar, 200ug är mer än tillräckligt för att du ska bli kalas på syran. Första gången jag tog LSD så tog jag bara 80ug vilket var nog för att skapa vägar som andades väldigt lätt. 150ug för mig ger full effekt. 400ug kommer du förmodligen att helt tappa greppet om verkligheten på.

Du har blivit blåst den här gången, har hänt mig också. Jag fick någon sketen lapp som smakade bittert och då visste jag att det inte vara syra det var på tal om.

Citat:
100 µg = recreational dose
250 µg = hofmann dose
300 µg = ego dissolving dose
400 µg = spiritual journey dose

Det där är en bra karta att följa, jag har tagit 400ug som max själv, men det var inte fören jag testat både 100ug, 200ug och 300ug. Det är svårt att hamna i en allt för ond spiral på 100-nivån, men över det så kan det bli sjukt. En vän till mig började vifta med en kökskniv och ville ta livet av sig på 150ug.

400ug som första tripp är väldigt farligt. Det är LSD det handlar om och inte cannabis där det värsta som hänt mig är att jag spytt som en gris när jag käkade för många kakor som jag bakade med brunt.
Citera
2015-08-25, 11:23
  #7
Medlem
Phyzicsftws avatar
Som alla andra säger, du har tyvärr blivit blåst.

Citat:
Ursprungligen postat av K-arma-spirit
Hade varit vaken 28 timmar.

Måste jag ta 400ug nu nästa gång eller?

Nej det behöver du inte göra, räcker med 100-200ug nästa gång beroende på hur hårt du vill trippa.
__________________
Senast redigerad av Phyzicsftw 2015-08-25 kl. 11:25.
Citera
2015-08-25, 13:05
  #8
Awaiting Email Confirmation
K-arma-spirits avatar
Jag har inte alls blivit blåst...

Den här killen är han jag alltid köper saker från. Svamp, röka, tram, m.m, aldrig blivit icke nöjd och har svårt att tro det skulle vara annorlunda den här gången.

När jag somnar är jag inne i djupsömn och ingenting kan väcka mig. OM jag varit pigg hade det kanske varit ánnorlunda? Jag som väntade dag för dag på denna jävla resan.
Citera
2015-08-25, 13:20
  #9
Medlem
shotacats avatar
Citat:
Jag har inte alls blivit blåst...

Ok, ta du 400ug nästa gång då och skit i vad folk med erfarenhet inom psykedeliska droger säger.

Om du tog 200ug vid 20 och somnade 20:30 och sov till 05:00i så är det helt omöjligt att du inte kände av någon form av afterglow när du vaknade om det ens var på 150ug.

Du har blivit blåst, det behöver dock inte vara en medveten blåsning då kvalitén på LSD nästan alltid överdrivs och är betydligt svårare att bevisa än vad det är med röka.
Citera
2015-08-25, 13:22
  #10
Awaiting Email Confirmation
K-arma-spirits avatar
Tror er.. Ska inte ta en 400ug dos men jag är bara desperat.. Jag jobbade natt flera nätter och verkligen längtade, markerade dag för dag på min resa och detta händer?
Citera
2015-08-25, 13:30
  #11
Medlem
shotacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-arma-spirit
Tror er.. Ska inte ta en 400ug dos men jag är bara desperat.. Jag jobbade natt flera nätter och verkligen längtade, markerade dag för dag på min resa och detta händer?

För det första så var det ett stort misstag att du tog syran då, du ska snarare vara glad att det inte fungerade eftersom att sinnet är allt när du tar så pass starka saker som syra. Nästa gång planera det bättre och se till att du inte är psykiskt utmattad innan du kör på.

För det andra så är 200ug fortfarande en väldigt hög dos för en nybörjare. Räkna med att du inte får en effekt direkt så vad du än gör, peta inte i dig en till efter 1 timme för att du tror att dosen är för låg. Den normala tiden för det att sparka igång är omkring 2 timmar.

Jag kan starkt rekommendera att du sätter på Pulse när väggarna börjar röra på sig, jag var inget större fan av Pink floyd innan jag testade LSD.

https://www.youtube.com/watch?v=m3Wl2ZdfITU

Det här blir magiskt på syra.
Citera
2015-08-25, 14:05
  #12
Awaiting Email Confirmation
K-arma-spirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shotacat
För det första så var det ett stort misstag att du tog syran då, du ska snarare vara glad att det inte fungerade eftersom att sinnet är allt när du tar så pass starka saker som syra. Nästa gång planera det bättre och se till att du inte är psykiskt utmattad innan du kör på.

För det andra så är 200ug fortfarande en väldigt hög dos för en nybörjare. Räkna med att du inte får en effekt direkt så vad du än gör, peta inte i dig en till efter 1 timme för att du tror att dosen är för låg. Den normala tiden för det att sparka igång är omkring 2 timmar.

Jag kan starkt rekommendera att du sätter på Pulse när väggarna börjar röra på sig, jag var inget större fan av Pink floyd innan jag testade LSD.

https://www.youtube.com/watch?v=m3Wl2ZdfITU

Det här blir magiskt på syra.

Jag ska ta syra nu till helgen med min kusin! Av en annan langare han känner... Så ni tror inte att jag byggt upp nån tolerans då? Fick liksom ingen afterglow heller eller någonting och 200ug är... MYCKET ja,
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback