• 1
  • 2
2015-08-23, 17:50
Medlem
Det pågår en het diskussion just nu med mina kollegor. Vi diskuterar om Kortedala ligger i bergsjön eller ej! Min åsikt är att kortedala ligger i bergsjön eftersom de delar postnummer 415. Två orter kan ej dela på postnummer!!!! Det är som att säga att vågmästareplatsen är en egen ort men det är det ej eftersom det ligger i Tuve som har postnummer 417. Vi vill veta vad ni kära flashbackare tycker!
Citera
2015-08-23, 17:55
Medlem
Svaret är väl Ja på den frågan. MEN hur enkelt som helst att ta reda på med diverse olika verktyg om man vill. Ta upp exempelvis "Eniro" eller googelerarth eller liknande och visa svart på vitt.

Citera
2015-08-23, 18:00
Medlem
"Linje 7 utgår från Bergsjön, i Kortedala är första hållplats Januarigatan och linjen passerar Centralen, Chalmers, Sahlgrenska, Frölunda Torg och Högsbo på vägen mot Tynnered."

Uppfattar denna informationen som att Bergsjön ligger en bit utanför Kortedala (efter att snabbt googlat lite) Ska tilläggas.
Citera
2015-08-23, 18:03
Medlem
Det är två olika stadsdelar inom samma stadsdelsnämnd om jag fattat rätt? Ingen av dom ligger i den andre alltså.
Citera
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubordevetamer
Det pågår en het diskussion just nu med mina kollegor. Vi diskuterar om Kortedala ligger i bergsjön eller ej! Min åsikt är att kortedala ligger i bergsjön eftersom de delar postnummer 415. Två orter kan ej dela på postnummer!!!! Det är som att säga att vågmästareplatsen är en egen ort men det är det ej eftersom det ligger i Tuve som har postnummer 417. Vi vill veta vad ni kära flashbackare tycker!
Vågmästareplatsen ligger inte i Tuve.
Citera
Avstängd
Hackebeilchens avatar
Kortedala är en egen stadsdel. Lätt att söka fram: https://sv.wikipedia.org/wiki/Kortedala
Citera
2015-08-23, 18:15
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubordevetamer

Gamlestan har 415 och ligger knappast i Bergsjön din Tomte! Och nej Kortedala är en egen stadsdel!
Citera
2015-08-23, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
Kortedala är en egen stadsdel. Lätt att söka fram: https://sv.wikipedia.org/wiki/Kortedala

- Exakt ganska enkelt.
Citera
2015-08-23, 18:29
Medlem
serotonins avatar
Kortedala ligger inte i Bergsjön, nej. Kortedala, denna gamla fina arbetarstadsdel, gränsar dock till Bergsjön och har fått lida mycket för det genom åren.
Citera
2015-08-23, 18:48
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Kortedala är, sitt dåliga rykte till trots, en rätt sä trevlig stadsdel i grund och botten. Arkitekturen är till stora delar trevlig 50- och 60-talsfunkis och påminner inte så lite om Guldheden (som byggde samtidigt). Bergsjön som är ett rövhål till stadsdel ska inte blandas ihop med denna fina stadsdel som tyvärr fått lida av en chockartad tillväxt av löske män med ursprung i tredje världen.
Citera
2015-08-23, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Kortedala ligger inte i Bergsjön, nej. Kortedala, denna gamla fina arbetarstadsdel, gränsar dock till Bergsjön och har fått lida mycket för det genom åren.

Fin stadsdel eller ej de måste ju fortfarande tillhöra bergsjön, två orter kan la inte dela på samma postnummer? (415) det är bara och kolla upp Kortedala på google, 415 dyker garanterat upp.
Citera
2015-08-23, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joffen87
"Linje 7 utgår från Bergsjön, i Kortedala är första hållplats Januarigatan och linjen passerar Centralen, Chalmers, Sahlgrenska, Frölunda Torg och Högsbo på vägen mot Tynnered."

Uppfattar denna informationen som att Bergsjön ligger en bit utanför Kortedala (efter att snabbt googlat lite) Ska tilläggas.

Det spelar ingen roll vilka linjer som passerar ev åker till Kortedala. Man kan jämföra detta med till exempel linje 18 och 19 mot Backa.
19 åker mot backa och 18 mot skälltorpsvägen. Skälltorpsvägen ligger fortfarande i Backa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in