2015-08-23, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Vågmästareplatsen ligger inte i Tuve.

Jo. Kolla upp postnummer 417 (Tuve).
Citera
2015-08-23, 19:42
Medlem
Till er som säger att Kortedala INTE ligger i Bergsjön, det är som att säga att hammarkullen inte ligger i Angered eller att hjällbo inte ligger i Angered. Det låter inte logiskt när områdena delar på samma postnummer? Olika orter kan inte dela på samma postnummer, det funkar inte riktigt så.
Citera
2015-08-23, 19:52
Medlem
De är båda var sin distinkt stadsdel inom stadsdelsnämnden Östra Göteborg.
Citera
2015-08-23, 19:58
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubordevetamer
Till er som säger att Kortedala INTE ligger i Bergsjön, det är som att säga att hammarkullen inte ligger i Angered eller att hjällbo inte ligger i Angered. Det låter inte logiskt när områdena delar på samma postnummer? Olika orter kan inte dela på samma postnummer, det funkar inte riktigt så.

Att säga att Kortedala ligger i Bergsjön är som att säga att Lövgärdet ligger i Gårdsten eller tvärtom.
Citera
2015-08-23, 19:58
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Jo. Kolla upp postnummer 417 (Tuve).
Samma som stadsdelen Lundby
Citera
2015-08-23, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Att säga att Kortedala ligger i Bergsjön är som att säga att Lövgärdet ligger i Gårdsten eller tvärtom.

Nej eftersom Lövgärdet och Gårdsten är inga orter, både Gårdsten och Lövgärdet ligger i orten Angered precis som Kortedala ligger i orten Bergsjön.
Citera
2015-08-23, 20:22
Medlem
haha Bergsjön ligger inte i Kortedala ... FATTA det!
Citera
2015-08-23, 20:23
Medlem
Citat:
Nej eftersom Lövgärdet och Gårdsten är inga orter, både Gårdsten och Lövgärdet ligger i orten Angered precis som Kortedala ligger i orten Bergsjön.

Hur kan du få två orter att ligga på samma ställe? hm..
Citera
2015-08-23, 20:31
Medlem
tumbleeweeds avatar
Citat:
Det pågår en het diskussion just nu med mina kollegor. Vi diskuterar om Kortedala ligger i bergsjön eller ej! Min åsikt är att kortedala ligger i bergsjön eftersom de delar postnummer 415. Två orter kan ej dela på postnummer!!!! Det är som att säga att vågmästareplatsen är en egen ort men det är det ej eftersom det ligger i Tuve som har postnummer 417. Vi vill veta vad ni kära flashbackare tycker!

Du har fel. Kortedala ligger inte i Bergsjön, däremot ligger Bergsjön i Kortedala.
Citera
2015-08-23, 21:08
Medlem
Neksnors avatar
Citat:
Det pågår en het diskussion just nu med mina kollegor. Vi diskuterar om Kortedala ligger i bergsjön eller ej! Min åsikt är att kortedala ligger i bergsjön eftersom de delar postnummer 415. Två orter kan ej dela på postnummer!!!! Det är som att säga att vågmästareplatsen är en egen ort men det är det ej eftersom det ligger i Tuve som har postnummer 417. Vi vill veta vad ni kära flashbackare tycker!
För det första, det fetmarkerade, källa på det? Eller tycker du bara?
För det andra, givet att det första stämmer så ser jag tre möjligheter:
1. Kortedala ligger i Bergsjön.
2. Bergsjön ligger i Kortedala.
3. Bergsjön och Kortedala är samma sak.
Sedan finns det ett gäng mer bisarra slutsatser som att Bergsjön ligger i Kviberg.
Samtliga av mig nämnda områden tillhör postorten Göteborg.

För övrigt innehåller svenska postnummer 5 siffror.
Citera
2015-08-23, 22:08
Avstängd
Hackebeilchens avatar
Citat:

Du blandar ihop postorter med stadsdelar. Om du kunde lite göteborgshistoria skulle du dessutom veta att Bergsjön är en stadsdel skapad i slutet av 1960-talet och bara ligger granne med den äldre stadsdelen Kortedala. Det går också bra att bara klicka på länken som jag postade.
Citera
2015-08-23, 22:29
Medlem
RDM90s avatar
Citat:
Vi vill veta vad ni kära flashbackare tycker!

Men ändå dementerar du alla inlägg som säger att du har fel, att Kortedala och Bergsjön är två olika stadsdelar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in