Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-08-23, 16:35
  #1
Medlem
tjenare.knugens avatar
Tjena

Nu har vår gamla borrmaskin/hammare som vi använt även som skruvdragare - gått sönder. Tänkte nu köpa en trådlös skruvdragare.

Den kommer att användas till mindre reparationer, bara några enstaka dragningar ganska sällan förmodligen. Kommer alltså inte bygga något hus med den...

Eftersom vi kommer att använda skruvdragaren såpass sällan så kollade jag så klart på de lite billigare alternativen, typ
http://www.jula.se/catalog/verktyg-o...ragare-060237/
http://www.jula.se/catalog/verktyg-o...ragare-060239/

Är dessa skit? Måste man gå upp till typ en Bosch för 1500kr för att få en vettig?
Länka gärna om ni hittar något prisvärt fynd. Budget är så lågt som möjligt, men antar att upp till ca 1000kr.
Citera
2015-08-23, 16:50
  #2
Medlem
Om du inte använder grejerna speciellt mycket kan du ju köpa vad skit som helst. Det går ju ändå 3-4 st skruvdragare från jula för en från något rejält märke.
Citera
2015-08-23, 17:11
  #3
Medlem
Ryobi är ju i en klass bättre än de billigaste. Ska du bara använda den någon gång duger en billig. Batterierna är ändå slut om ett par år.
Får du tag i en dragare med ett extra batteri medföljande är det en fördel. Om 3 år när ditt batteri är helslut finns inga nya batterier att köpa.
Helt enkelt löjligt med batterimaskiner för oss amatörer.
Citera
2015-08-23, 22:29
  #4
Medlem
skunkjobbs avatar
Jag röstar också på Ryobi om man ska hålla sig en bit under 1000 spänn. Jag har förvisso inte testat någon skruvdragare från dem men har en Ryobi trimmer och en elektrisk grensåg som funkat klockrent. Här är en annan Ryobi-skruvdragare med i test, hamnar hyfsat till: http://www.testfakta.se/tester/verkt...a-skruvdragare

Där kan man även läsa "Julas maskin Meec klarar inte att borra i trä och gick sönder i testet."
Citera
2017-04-14, 10:47
  #5
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Eftersom rubriken passar min fråga bäst så bumpar jag denna tråden.

Finns det någon som har plus som åtminstone kan säga i vilken ordning skruvdragarna rankades?
http://www.aftonbladet.se/tester/a/g...nickaren/promo
Citera
2017-04-14, 19:16
  #6
Medlem
Brochets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Eftersom rubriken passar min fråga bäst så bumpar jag denna tråden.

Finns det någon som har plus som åtminstone kan säga i vilken ordning skruvdragarna rankades?
http://www.aftonbladet.se/tester/a/g...nickaren/promo
Köp skruvdragare från Milwaukee, Makita eller Dewalt xr så har du något som räcker och blir över för dig.
Citera
2017-04-14, 23:17
  #7
Medlem
killawifes avatar
Jem o fix kommer att ha en kampanj på en Bosch blå 14.4v Li-on med dubbla batterier nästa vecka för 1195:-
Väldigt prisvärt. Jag funderar på att köpa en själv.
Citera
2017-04-15, 01:18
  #8
Medlem
RagGAnoFs avatar
Som med det mesta får man va man betalar för.
I proff sortimentet aka festool tex kan det ju inte gå fel.

Men i hobbydelen skulle jag satsa på den som ger bäst deal just när du har tänkt inhandla.
Har själv ryobi privat och faktist i arbete(spikpistolen) och är hitils riktigt imponerad över va man får för pengarna. Men jag kan så klart ha haft tur.
Men när det gäller just spikpistol är det inte överdrivet många märken att välja mellan om man vill ha eldrivet.
Citera
2017-04-15, 18:45
  #9
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brochet
Köp skruvdragare från Milwaukee, Makita eller Dewalt xr så har du något som räcker och blir över för dig.
Det har jag gjort för länge sedan och använder uteslutande Makita, jag ville bara veta resultatet i testet.
Citera
2018-03-03, 20:59
  #10
Medlem
Vilken skruvdragare/ borrmaskin?

Tjena! Letar efter en allt i allo skruvmaskin. Utöver att dra skruvar och borra i trä vill jag helst att den ska klara lättare betong och metallborrning. Har använt makita på jobbet lite grann och har fått en bra känsla för företaget. Dessutom ser jag att många hantverkare väljer makita.

Jag gick in på deras hemsida och fann en uppsjö av olika modeller, och jag som inte har speciellt bra koll blev jäkligt osäker på vad jag ska ha.

Som jag har förstått det är det 18V 5A som funkar för de flesta av deras sladdlösa maskiner vilket kan vara bra om man ska ha något annat av dem senare.

Jag vill helst inte att priset går över 2500:- inklusive laddare och batteri samt att den är sladdlös.
Citera
2018-03-03, 21:40
  #11
Medlem
Har du kollat på JULA?
Citera
2018-03-03, 21:46
  #12
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youdarehehe
Har du kollat på JULA?

Ja, "Meec" är ju verkligen kvalitet!
Rekommenderar TS en DeWalt med två batterier och en väska inklusive snabbladdare. Han borde kunna hitta en för 2.500:- Själv köpte jag min för några år sedan på K-rauta på rea för 1500:- för hela kittet. Bra borrsats behövs också, gärna Stanley eller Pirahna. Inget ICA-Maxi-skit för 19:90..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback