Citat:
Ursprungligen postat av
JoeDevola
Bosch har bra grejer, men de är ändå ärliga med att deras "gröna" maskiner håller Jula-kvalitet. De blå maskinerna är riktigt bra. Dock tveksamt om de är prisvärda för enbart hemmabruk. DeWalt var väldigt bra tidigare. Numera litar jag inte på dem. Jag flaggar för Makita, Hilti och (blå) Bosch. Jula och biltema för hemmabruk.
Tänk på att en skruvdragare från Hilti kanske håller lika länge som en gjutjärnspanna från Skeppshult, men hur länge är Hilti beredda att ta ansvar för sina batterier?
Skulle nog inte rekommendera Julas Meec ens till mina ovänner, "Brott mot mänskligheten" ger hårda straff!
Det där med batterier, hur långt fram man kan köpa nya, är en fråga jag också grunnat på. Rätt jäkligt om man inte kan köpa nya (för vettig peng) till en (dyr) kvalitetsmaskin som skulle kunna "gå i arv" i familjen så länge det rör sig om hemmabruk. Jag antar att tillverkarna räknar med att proffsen även sliter ut proffsmaskiner på några år, så de kanske inte tillhandahåller utbytesbatterier för "evigt"?
Min DeWalt är för övrigt fyra år nu, är fortfarande som sprillans ny. Men de kanske gått ner sig sista tiden? DeWalt är ju B&D:s kvalitetsmärke, ungefär som Lexus är Toyotas dito.. De kanske börjat tillverka B&D-innanmäte och bara satt på gulsvarta dekaler och gult hölje på vanliga B&D-maskiner? Kan det vara så illa? -Tråkigt i så fall.