Flashback bygger pepparkakshus!
2015-08-23, 09:59
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrap
Och jag kan säga detsamma till dig, sluta. Jag anser att media enbart är ute efter klick och försäljningssiffror och att de därför skriver om Hagamannen. Att han är vit ger större försäljningssiffror eftersom det inte tillhör det vanliga. En svensk som växt upp i Sverige, med svenska traditioner, som våldtar är mer uppseendeväckande än en invandrare som inte har integrerats i det svenska samhället, som utför samma brott.

Förstår du hur jag menar?
Jag förstår hur du försöker ljuga. Media styrs inte av försäljningssiffror, i såna fall skulle de ju för länge sedan ha försökt konkurrera med sajter som Avpixlat och Fria Tider gällande artiklar om invandringsproblematiken. Som uppenbart säljer! Här har vi små bloggliknande sajter som snart är lika stora som drakarna! Och ändå gör dessa "klick och försäljningssiffremotiverade" medier inte ett skit för att stoppa det flödet. Där har du bevis för att de framförallt styrs av sin agenda.
Citera
2015-08-23, 12:07
Medlem
NirvanAs avatar
Det är väl Svenssons moderna vedergällning/lynchmobb, eftersom han är vit är det "okej" att misshandla honom, man kommer ju iaf inte åka på rasistkortet.. och efter alla år av att knyta näven i fickan åt alla blattegruppvåldtäkter kan man nu istället ta ut det på en våldtäktsman som det enligt MSM är mer okej att attackera än alla babbevåldtäktsmän som släppts ut.
Citera
2015-08-23, 12:16
Medlem
Smellmysockss avatar
Lägg inga värderingar i Hagamannens och andra våldtäktsmäns hudfärg. Sanningen är att media, inte minst AB, i veckor lyfte fram hans brott, vart han ska bosätta sig och när. Med bild på personen. Om man vänder på det, det minskade inte direkt risken för att han skulle få spö. Ja, media får ta på sej en stor del av ansvaret, men han får själv ta en mycket större del. Helt klart en idiot av episka mått. Är mot våld, men ifall något as våldtagit någon närstående till mej hade jag sett det som min plikt att "ta hand om aset".
Citera
2015-08-23, 13:41
Medlem
En svensk våldtäktsman försvaras och skyddas inte av någon. Detta till skillnad från ex muslimska våldtäktsmän dom försvaras av deras släkt och "det var kvinnas fel som inte hade burka". - Det handlar grundläggande om skilda kulturer. Araber skulle ALDRIG straffa en annan arab som våldtagit. Möjligen skulle de slå en golfklubba i huvudet på våldtäktsoffret.

Svenska medier kanske har en lite skuld in detta, men i grunden inte. Svenska medier är däremot medskyldiga till att de försvarar och vitpixlar arabiska och afrikanska våldsmän. Vi kan därför utgå från att mediebilden runt hagamannen varit helt annorlunda om det varit en arab som varit gärningsman. Och om någon slagit en golfklubba i skallen på denne hade det sannolikt dykt upp en nazi-rasist spekulation i medierna.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2015-08-23 kl. 13:46.
Citera
2015-08-23, 15:34
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Man kan inte försvara Hagamannen, men att försvara de som misshandlade honom kan bara vänstermobben göra.
Tror inte många skulle kalla mig för vänster, så här kommer försvaret:

Dessa män gjorde vad män har gjort i alla tider - när någon våldtar, misshandlar och nästan dödar kvinnor, ses personen som en galen hund som måste avlivas. Den enda kritik jag riktar mot de män som tog ansvar för Umeås kvinnors säkerhet, är att de inte dödade honom.

Hagamannen är långt ifrån "botad". Han har helt enkelt suttit av tid. Troligen kommer han fortsätta med sitt vidriga beteende tills den dag han oskadliggörs. Det kan ske genom att ryggraden slås av med en påk så han får sitta i rullstol resten av livet, eller genom att döda honom. Döden innebär minskade kostnader för skattebetalarna. Jag vill inte betala för Hagamannens välfärd.
Citera
2015-08-23, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CX1000
Haha du är helt sjuk. Att du ens LYCKAS se saken ur det perspektivet är fullkomligt absurt 😂
Så, låt höra din förklaring till varför medias intresse skiljt sig så stort mellan hagamannen och tex smygaren eller svarttaxichauffören i Malmö?
Citat:
Ursprungligen postat av CX1000
För att inte glömma: den medierapportering du pratar om började innan man konstaterat vem hagamannen var samt vilket etniskt ursprung han hade
Det är ju inte hur man behandlade fallet före han greps som kritiken gäller utan efter.
Citera
2015-08-23, 17:39
Medlem
baggebo1s avatar
I dag fortsätter Expressen och Aftonbladet att stalka honom. "Här lämnar Hagamannen sjukhuset", och liknande högst på löpet. Undrar om det finns en baktanke någonstans att de hoppas att någon slår ihjäl honom, för att sedan kunna dra igång ett rejält drev om "faran med sajter som hänger ut brottslingar" - "hatet på sociala medier" - "nu måste politikerna agera", med udden riktad mot Fria Tider, Avpixlat, Exponerat, Flashback osv. Hade varit en ganska klassisk och snygg "problem-reaction-solution".
Citera
2015-08-23, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Givetvis förtjänar alla våldtäktsmän misshandel, men eftersom Hagamannen är värst så förtjänar han den värsta misshandeln.
Det där stämmer inte. Gör om gör rätt!!!
Citera
2015-08-23, 18:32
Medlem
UncleMiros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Ser att många länkar att Hagamannen blivit misshandlat på facebook och tycker det är bra.

Men Hagamannens brott begicks för över 10 år sedan. Det finns massor av grova våldtäktsbrott (exempelvis Mariannelund) som media mörkar hela tiden. Hagamannen har använts inom media ständigt för att bevisa "svenskar minst också våldtar på groteska sätt".

Kort och gott så har man startat en lynchmobb mot honom för att försökt mörklägga alla brott invandrare har begått mot kvinnor genom att hela tiden lyfta upp hans brott. Invandrarbrottslingarna kommer ut och glöms bort. Hagamannen är dömd till trakassarerier för han är medias "white alibi" posterchild.

Med andra ord anser jag att om Hagamannen blir mördad så har media blod på sina händer.
Fyfan dummaste jag läst på länge det har uppmärkats så mycket för att
1. han fick ett VÄLDIGT kort straff
2. Han fick ett körkört wtf???
3. Han fick flytta till Umeå igen, kom igen...
4. Han våldtog 13 tjejer (tror jag)
5. Försökte också döda dom
6.Han släpps ut även fast han inte är helt rehabileterad,

Det du snackar om låter som någon jävla SD teori
Citera
2015-08-23, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncleMiro

1. Han dömdes till det längsta tidsbegränsade straffet som var möjligt, 14 år.
2. Han är varken den första eller den sista som får bidrag till det.
3. Har du något exempel på någon kriminell som har portats från den ort där denne begick sina gärningar?
4. Fel, han är dömd för 4 våldtäkter och 2 våldtäktsförsök.
6. Precis som åtskilliga hundratals andra före honom och säkerligen lika många efter honom, det är nämligen så systemet ser ut.
Citera
2015-08-23, 21:42
Medlem
trolligatrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
I dag fortsätter Expressen och Aftonbladet att stalka honom. "Här lämnar Hagamannen sjukhuset", och liknande högst på löpet. Undrar om det finns en baktanke någonstans att de hoppas att någon slår ihjäl honom, för att sedan kunna dra igång ett rejält drev om "faran med sajter som hänger ut brottslingar" - "hatet på sociala medier" - "nu måste politikerna agera", med udden riktad mot Fria Tider, Avpixlat, Exponerat, Flashback osv. Hade varit en ganska klassisk och snygg "problem-reaction-solution".

Det första här tycker jag är intressant och här kan nog även ett visst ansvar ligga på media i att han blev misshandlad.

Det jag menar är varje gång media rapporterar om honom, till och med nu när han blivit misshandlad, så visar dom upp honom på bilder och benämner honom som just "Hagamannen". Dom verkligen trycker upp hans ansikte och etsar fast smeknamnet "Hagamannen". Människor kopplar direkt hans ansikte och smeknamn till de brott som han gjorde för 10 år sedan. Människor blir rädda eller upprörda och agerar. Inget konstigt med det, skulle tro att det är helt naturligt beteende. Dock kan man ju diskutera huruvida det är rätt eller fel.

Jag tror att konsekvensen av medias rapportering blir att Niklas Lindgren aldrig någonsin kommer kunna få någon som helst chans att leva fredligt i Sverige. Jag förstår inte hur det skulle kunna ske helt enkelt. Vissa säger att han borde flytta till Stockholm eller en i alla fall till en lite större stad. Men Stockholm är inte stort. Inte Sverige heller. Samtidigt har vi några få stora tidningar som de allra flesta läser och då över hela landet. Det är inte som i USA direkt, som är oerhört mycket större och mer indelat i delstater. Räcker att en enda person får reda på var han befinner sig och sen kommer det spridas blixtsnabbt.

Tror hela situationen kan bli farlig. Absolut för Niklas Lindgrens egen del, det är den redan, men också för andra människors del. Redan inne var han en farlig man och jag tror att medias bevakning kan göra honom ännu farligare om så på ett annat sätt.

Komiken i det hela är att Aftonbladet i dag talar med någon expert som säger att ett stort ansvar vilar på Niklas Lindgren själv i att försöka hålla en låg profil och så vidare. Det är faktiskt riktigt sjukt och jag kan inte förstå hur man ens kan publicera något så värdelöst i det sammanhanget.
Citera
2015-08-23, 21:59
Medlem
Ibiza80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncleMiro

Fem av dina sex punkter är fel. Idiotjävel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in