Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-08-22, 06:15
  #1
Medlem
Japp du läste rätt. Jag är bara 22 bast men känner mig redan betydligt äldre. Inte fysiskt utan psykiskt. Jag har det senaste året börjat tänka tillbaks i tiden hela tiden. Hur det var för ett par år sedan när man hade tjej, hur det var när man gick i skolan, de vänner man hade förr osv.

Nu ser man hur personer i sin omgivning flyttar ihop, skaffar barn, hund o hela köret. Jag är absolut inte redo för nått sånt. Dock är det en väldigt vuxen sak att göra,så även de får mig att känna mig gammal, trots att jag är omogen i sinnet.

Jag har bott i samma stad hela mitt liv så vart jag än går kan jag uppleva gamla minnen, som inträffar allt oftare. Då får jag ofta en nostalgisk känsla kan man säga. Man längtar tillbaka till den tiden och vill uppleva den igen, dock är det omöjligt och det gör mig ledsen.

Jag vet att detta kan låta som ett löjligt problem men hur ska jag tänka för att slippa det??

Kanske skaffa en brud så det bara är henne man tänker på istället?
Citera
2015-08-22, 06:22
  #2
Medlem
Daredevil999s avatar
Välkommen till klubben.

Har exakt samma "problem". Kan inte riktigt släppa vem och vad jag var. Fan fanns ingen roligare period än när man var 14-16ish.

Sedan jag blev 18 har det bara gått utför, vilket var 5-6år sen nu.

Väldigt deprimerande...
Citera
2015-08-22, 06:24
  #3
Medlem
2wires avatar
Köp en bilbana!
__________________
Senast redigerad av 2wire 2015-08-22 kl. 06:35.
Citera
2015-08-22, 06:29
  #4
Medlem
2wires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2wire
Köp en bilbana!
Och kör den varv på var på varv på varv på varv på varv runt runt runt runt runt runt runt till du verkligen tröttnat. Sedan ska du fundera över vad du är, vuxen eller barn. Är du osäker så fortsätter du och leker ett tag till tills du är så uttråkad o less så att du spyr. Sen kommer du inte ens tveka på vad du är och vad du vill vara! Tro mig!

Och helt plötsligt är du på väg att hitta "meningen", meningen med vad du ska göra med ditt liv! Inte på en gång, men du kommer vara en bra bit på väg. Liknande metodik kan du använda dig av när du funderar över andra vägval du ska gör i livet utmed din personliga evolutionsresa. Som utbildning yrke etc.
__________________
Senast redigerad av 2wire 2015-08-22 kl. 06:35.
Citera
2015-08-22, 06:29
  #5
Medlem
Jag flyttade utomlands, där kraven på en som person är mindre, hjälpte mycket
Citera
2015-08-22, 06:30
  #6
Medlem
Gloryholgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daredevil999
Välkommen till klubben.

Har exakt samma "problem". Kan inte riktigt släppa vem och vad jag var. Fan fanns ingen roligare period än när man var 14-16ish.

Sedan jag blev 18 har det bara gått utför, vilket var 5-6år sen nu.

Väldigt deprimerande...
Klassiskt nostalgi problem, se framåt istället :-D
Citera
2015-08-22, 06:39
  #7
Medlem
2wires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gloryholger
Klassiskt nostalgi problem, se framåt istället :-D
Problemet är att killarna tycker sig inte ha fått leka tillräckligt!

Ett sätt för killarna är att åka som överåriga till barnkollo och stänga in sig i ett rum fullt med leksaker och leka av sig en hel sommar! Först då kan dom titta framåt, efter att de mognat och fått leka av sig.

"Det är inte så dumt att bli gammal"
http://www.svtplay.se/video/3188013/...mmal-avsnitt-1
__________________
Senast redigerad av 2wire 2015-08-22 kl. 06:44.
Citera
2015-08-22, 06:44
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daredevil999
Välkommen till klubben.

Har exakt samma "problem". Kan inte riktigt släppa vem och vad jag var. Fan fanns ingen roligare period än när man var 14-16ish.

Sedan jag blev 18 har det bara gått utför, vilket var 5-6år sen nu.

Väldigt deprimerande...

mm förstår dig. När man var tonåring levde man i nuet så in i helvete. Finns väl ingen som blidkar bakåt i den åldern. Jag började tänka såhär redan efter jag fyllt 20. Dock längtade man till att fylla 20 för att kunna köpa alkohol på systemet yeeeah

Citat:
Ursprungligen postat av 2wire
Och kör den varv på var på varv på varv på varv på varv runt runt runt runt runt runt runt till du verkligen tröttnat. Sedan ska du fundera över vad du är, vuxen eller barn. Är du osäker så fortsätter du och leker ett tag till tills du är så uttråkad o less så att du spyr. Sen kommer du inte ens tveka på vad du är och vad du vill vara! Tro mig!

Och helt plötsligt är du på väg att hitta "meningen", meningen med vad du ska göra med ditt liv! Inte på en gång, men du kommer vara en bra bit på väg. Liknande metodik kan du använda dig av när du funderar över andra vägval du ska gör i livet utmed din personliga evolutionsresa. Som utbildning yrke etc.

Haha trodde inte det där var en seriös metod?? Jag tror jag skulle finna det underhållande ett litet tag iaf, haha Jag har faktiskt inte en aning vad jag vill göra här i livet tbh..
Citera
2015-08-22, 06:48
  #9
Medlem
2wires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needcounseling
Haha trodde inte det där var en seriös metod?? Jag tror jag skulle finna det underhållande ett litet tag iaf, haha Jag har faktiskt inte en aning vad jag vill göra här i livet tbh..
Alla metoder blir seriösa om man tar dom seriöst!
Citera
2015-08-22, 07:02
  #10
Avstängd
Jegoooooos avatar
Låter som om miljöbyte vore något. Flytta kanske.
Citera
2015-08-22, 09:30
  #11
Medlem
JoakimVonAnka86s avatar
herregud börjar knacka dörr på 30 strecket nu. 22-30 är ju golden years. 14-18 år var man ju bara en idiot och spoling. 22 har du alla tillfällen att göra saker. Åk ut och res för fan studera nått eller va som helst. Ha kul, sup, svina, ligg runt. Gör allt som du inte kan göra senare annars kommer du ångra det. T ex alla som skaffa barn när de var 19-20, hur jävla kul är deras liv. De tänker endast på hur kul de kunde ha haft istället när de slösa bort sina bästa år.
Citera
2015-08-22, 09:32
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllenEdmonds
Jag flyttade utomlands, där kraven på en som person är mindre, hjälpte mycket
kan du utveckla?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback