Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-21, 20:29
  #1
Medlem
Ulricas avatar
Hej! Jag har en Windows 8 som efter en uppdatering har börjat hacka. Allting är som vanligt tills en stund efter inloggningen då skärmen plötsligt rycker och det går inte att trycka på något, annat än aktivitetshanteraren.

Någon som vet vad det kan vara för fel?
Citera
2015-08-21, 20:36
  #2
Medlem
x12s avatar
Har den för lite minne?
Om den lämnas på sådär en timme eller tre, vad händer då? kraschar den eller går den till sig?
Har den nåt uruselt antivirusprogram? t.ex defender eller norton?
skadekod som kommit in i den?
Citera
2015-08-21, 20:41
  #3
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrica
Hej! Jag har en Windows 8 som efter en uppdatering har börjat hacka. Allting är som vanligt tills en stund efter inloggningen då skärmen plötsligt rycker och det går inte att trycka på något, annat än aktivitetshanteraren.

Någon som vet vad det kan vara för fel?

Windows uppdatering ?
Försvinner problemet efter ett tag ?

Avinstallera uppdateringarna och gör om dem.

Uppdatera drivisar efter uppdateringen om problemet kvarstår.
Citera
2015-08-21, 20:53
  #4
Medlem
Ulricas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Windows uppdatering ?
Försvinner problemet efter ett tag ?

Avinstallera uppdateringarna och gör om dem.

Uppdatera drivisar efter uppdateringen om problemet kvarstår.

Jag har visserligen Norton, men eftersom jag aldrig laddar hem eller är inne på riskfyllda sidor tvivlar jag på att det skulle vara något virus.

Det var en helt vanligt Windows-uppdatering. Det går att logga in som vanligt, men det går inte att klicka på någonting och efter ett par minuter börjar skärmen att rycka, blinka, bli blå, bli svart... Det går att trycka upp Aktivitetshanteraren genom kortkommandona och på så vis stänga av datorn, logga ut osv.

Men om det nu är uppdateringen som är problemet, går det att ta bort den om man inte kan klicka på något?
Citera
2015-08-21, 21:03
  #5
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrica
Jag har visserligen Norton, men eftersom jag aldrig laddar hem eller är inne på riskfyllda sidor tvivlar jag på att det skulle vara något virus.

Det var en helt vanligt Windows-uppdatering. Det går att logga in som vanligt, men det går inte att klicka på någonting och efter ett par minuter börjar skärmen att rycka, blinka, bli blå, bli svart... Det går att trycka upp Aktivitetshanteraren genom kortkommandona och på så vis stänga av datorn, logga ut osv.

Men om det nu är uppdateringen som är problemet, går det att ta bort den om man inte kan klicka på något?

Gå till felsäk.läge och avinstallera därifrån - http://www.7tutorials.com/5-ways-boo...s-8-windows-81

Fungerar kortkommandot : Windowsknappen + E.
Akt.hanteraren - arkiv (uppe till vänster) - kör ny aktivitet - skriv in explorer fungerar det ?...gå till avinstallera eller systemkonfig enligt guiden på länken.

Det låter i och för sig inte som att uppdateringarna är felet men, kanske.
__________________
Senast redigerad av 1FF 2015-08-21 kl. 21:09.
Citera
2015-08-21, 22:31
  #6
Medlem
1FFs avatar
Hur går det ?

Se vad jag hittade - http://www.thewindowsclub.com/comput...-in-windows-10
__________________
Senast redigerad av 1FF 2015-08-21 kl. 23:03.
Citera
2015-08-21, 23:26
  #7
Medlem
Ulricas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Hur går det ?

Se vad jag hittade - http://www.thewindowsclub.com/comput...-in-windows-10

Jag testade att ta bort den senaste uppdateringen, men tyvärr hjälpte det inte. Sedan körde jag en felsökning på datorn och nu verkar det fungera!
Citera
2015-08-21, 23:29
  #8
Medlem
x12s avatar
Citat:
Jag har visserligen Norton
Det är det allra första man gör; slänger ut norton ur datorn om det ligger där på en märkesdator. Använd aldrig aldrig aldrig norton. Ta bort det så blir datorn bättre än den någonsin varit.

Lägg in avast istället, det är både bättre och gratis, men det kan bara göras när allt norton/symantec är avinstallerat och datorn omstartad.
Vill du betala för ett antivirusprogram så heter det ena kaspersky och det andra eset
Citera
2015-08-22, 00:31
  #9
Medlem
-
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback