Citat:
Ursprungligen postat av
LegendaryGamer22
Jag är INTE paranoid folk har det tråkigt och vill jävlas med andra.. Jag har bott i Malmö och har flyttat ifrån Sverige för att ge livet en ny chans men jag har insett, livet är inte för alla.. Alla människor har val och varför ska man inte kunna vilja att inte leva..
Jag är så jävla trött på Psykologer för jag vet innerst inne det kommer inte hjälpa mig.. För även om jag pratar ut och mår bra för stunden så finns problemen fortfarande där ute och kommer må dåligt sen resten av dagen ändå
Jag är 24 år gammal jag försökt verkligen att ge det en till chans men när detta problemet som kom nu här så långt ifrån Sverige och jag orkar inte mer jag flyttade hit för att börja om på nytt och göra mitt bästa och jag har gjort verkligen men ändå så jävla otur att folk missförstår sen sprider äckliga rykten
Om du verkligen har en paranoid schizofren personlighetsstörning så tror jag inte att det är någonting du själv är medveten om, då hade det inte varit en psykossjukdom.
Klart att man kan välja att inte leva, det är helt upp till dig, men personligen skulle jag råda dig att söka varje annan lösning på problemet förutom den permanenta. Oftast är självmord en permanent lösning på ett tillfälligt problem. Därmed inte sagt att självmord kanske inte är det rätta för dig, jag uppfattar bara att du inte försökt lösa problemet tillräckligt.
Vad är för rykten som folk sprider? Kanske är det någonting med din retorik och övrigt som behöver friseras för att "folk" ska förstå dig på riktigt?
Jag har själv självmordstankar dagligen i perioder, och dessa perioder har varat i år ibland, och känner mig ofta utanför, det är ingen som förstår och varenda djävul verkar anstränga sig för att missförstå. Jag säger inte att världen inte är kass, men ibland har vi det jäkligt svårt att se det goda i den. Det är det goda som är värt att leva för. Det finns inget evigt botemedel, vad jag vet, utan vi får lov att leva i en jävlig värld, men vi lever för det som inte är jävligt.
Förr eller senare dör vi alla, och jag brukar själv säga att jag tänker avgöra när min tid är kommen, men jag tänker leva för de bra stunderna.