Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-08-20, 23:46
Medlem
Jag tänker dagligen på självmord och ju mer dagarna går ju mer jag får vilja och styrka att göra det..

Jag är/var muslim jag vet inte om jag ska tro på gud längre känns som han har svikit mig och lämnat mig ...

Jag hatar alla människor på jorden och kan inte lita på någon jag är trött på att leva och hata alla jag vill vila i lång tid utan att tänka eller ha något med något att göra

Är trött att folk ska tro det värsta om mig var jag än flyttar blir det problem att folk tror jag är saker som jag inte är och ingen tror på mig som är nära mig att folket tror så äckliga saker om mig

Varför dem gör det jag vet inte.. kan vara avundsjuka, hat eller dem har inget att göra annars än att snacka skit och hitta på grova och riktigt äckliga rykten om mig

Jag vill veta bara hur kan jag ta mitt liv utan att känna smärta..
Citera
2015-08-20, 23:54
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Låter pissigt.

First things first. Har du talat med en läkare eller psykolog?

Du bör överväga det alternativet före ett permanent alternativ. Du kan aldrig ångra eller ta tillbaka det permanenta alternativet, så det permanenta bör vara det absolut sista man överväger.

Jag skrev detta till en (kanske) döende kille tidigare idag, men jag önskar även dig all lycka.
Citera
2015-08-20, 23:58
Medlem
Psyktabus avatar
Dömer folk dig pga av ditt ursprung eller?
Citera
2015-08-21, 00:00
Medlem
Jag har pratat med psykolger och varit inskriven i psyket...

Men de gjorde saken bara värre.. De ville att man skulle skada sig själv och hata en de gjorde narr av mig en hel natt när de visste att jag åkte in psyket för jag mår så jävla dåligt

Jag har svårt att inte bry mig av vad folk säger om mig jag kan inte bara ignonera att någon trycker ner mig eller spottar på mig men sen när jag frågar eller säger något så säger dem NEJ jag har inte sagt något du inbillar dig själv

Och det har fortsatt så i flera månader nu jag orkar inte mer jag ser absolut ingen mening med livet längre för gud gör inte så mot någon oskyldig jag har inte skadat en annan människa eller äns sårat någon för den delen jag har gjort misstag men det är inte så grovt att MÅNGA människor hatar mig för dem lyssnar på falska rykten och missförstår mig

De hackar in på min dator och huset ipads och mobiler för att kolla på mig och göra mig sjuk

Jag har fått nog jag är riktigt trött på livet jag har bestämt mig och jag ska genomföra detta jag skiter i

Allt jag vill är hur jag kan göra det utan att känna smärta men allt jag har läst på internet är tabletter som inte ger smärta men jag hatar piller och tabletter så jag undrar om de finns ett annat sätt
Citera
2015-08-21, 00:08
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegendaryGamer22

Men de gjorde saken bara värre.. De ville att man skulle skada sig själv och hata en de gjorde narr av mig en hel natt när de visste att jag åkte in psyket för jag mår så jävla dåligt

Jag har svårt att inte bry mig av vad folk säger om mig jag kan inte bara ignonera att någon trycker ner mig eller spottar på mig men sen när jag frågar eller säger något så säger dem NEJ jag har inte sagt något du inbillar dig själv

Och det har fortsatt så i flera månader nu jag orkar inte mer jag ser absolut ingen mening med livet längre för gud gör inte så mot någon oskyldig jag har inte skadat en annan människa eller äns sårat någon för den delen jag har gjort misstag men det är inte så grovt att MÅNGA människor hatar mig för dem lyssnar på falska rykten och missförstår mig

De hackar in på min dator och huset ipads och mobiler för att kolla på mig och göra mig sjuk

Jag har fått nog jag är riktigt trött på livet jag har bestämt mig och jag ska genomföra detta jag skiter i

Allt jag vill är hur jag kan göra det utan att känna smärta men allt jag har läst på internet är tabletter som inte ger smärta men jag hatar piller och tabletter så jag undrar om de finns ett annat sätt
Akutpsyk består bara av en massa okunniga praktikanter. Jag har aldrig hört någonting positivt om akutpsyk. Deras enda uppgift är att förvara folk.

Däremot en legitimerad psykolog kan faktiskt hjälpa människor. Deras uppgift är att hjälpa folk.

Det du skriver om att folk hackar sig in på dina saker får mig att tro att du antingen är paranoid eller trollar.

Jag tycker att du bör ringa din vårdcentral imorgon och berätta att du blivit uppmanad att träffa psykolog för att du är självmordsbenägen. Riktiga psykologer kan hjälpa dig, tro Mig.

För ett år sedan skrev jag självmordsbrev, hade ett tungt drogmissbruk och alla var oroliga. Så oroliga att dörren blev inslagen när jag inte svarade. Drogmissbruket var så svårt att jag grät och slog sönder saker. Idag är jag lycklig som fan. De har hjälpt mig jättebra och jag är glad att jag gick dit.
Senast redigerad av FlashbackImprover 2015-08-21 kl. 00:13.
Citera
2015-08-21, 00:20
Medlem
Matsalus avatar
Citat:

Låter illa,det där.
Säger som tidigare förespråkare, gå till vårdcentralen ASAP och prata om hur du känner och skriver nu. Dessa kommer sedan skriva remiss till närmaste behandlingscentrum på momangen om du nu känner så som du skriver.

Där får du ro, berätta allt(förutom om du brukat illegala substanser)
Citera
2015-08-21, 00:22
Medlem
Vad är det för rykten ? och hur gamal är du ?

Ring vårdcentralen boka tid. Ta med dig någon som du kan lita på. bror eller syster. Säg till dom att du verkligen behöver hjälp. Låt dem ta blodprover och kolla blodtryck och allt. Sriver de ut piller ta säg att du inte vill ha beroendeframkallande saker. Börja träna och käka vitaminer oxå. Kämpa på. Du vet att det är osanningar som de sprider så låt dom göra det. Du vet juh själv att det inte är sant. Världen är större än gatan där du bor.
Citera
2015-08-21, 00:25
Medlem
Jag vill också dö. 20 år. Oskuld. Aldrig haft några vänner. Har aldrig skadat någon. Känns som att Ondskan kontrollerar Sverige och människorna är onda. Har varit mobbad och utfryst. Ifall du vill så kan vi hjälpas åt att begå självmord. Jag är seriös. Vart bor du. Skicka ett PM till mig. Vi kan alltid joina Isis men jag vet inte hur man gör det. Jag hjälpte många svenskar men fick alltid skit tillbaka. sieg heil sverige...
Citera
2015-08-21, 00:41
Medlem
Jag är INTE paranoid folk har det tråkigt och vill jävlas med andra.. Jag har bott i Malmö och har flyttat ifrån Sverige för att ge livet en ny chans men jag har insett, livet är inte för alla.. Alla människor har val och varför ska man inte kunna vilja att inte leva..

Jag är så jävla trött på Psykologer för jag vet innerst inne det kommer inte hjälpa mig.. För även om jag pratar ut och mår bra för stunden så finns problemen fortfarande där ute och kommer må dåligt sen resten av dagen ändå

Jag är 24 år gammal jag försökt verkligen att ge det en till chans men när detta problemet som kom nu här så långt ifrån Sverige och jag orkar inte mer jag flyttade hit för att börja om på nytt och göra mitt bästa och jag har gjort verkligen men ändå så jävla otur att folk missförstår sen sprider äckliga rykten
Citera
2015-08-21, 01:06
Medlem
Vart bor du nu? Och vad är det för äckliga rykten?
Börja träna och käka vitaminer. Hjälp människor som vill leva. Du kan se det som din uppgift i livet. Åk till nepal och hjälp till att bygga upp deras land. Det rasade juh samman. Volontär arbeta. Det finns många människor som behöver dig jag lovar.

Klart att du kan välja att ta ditt liv, men jag tycker att du bör överväga beslutet först. Det finns mycket kvar och bättre saker att dedikera din tid på.

Tro mig jag har varit på botten jag med. Jag är jagad av demoner ständigt. Jag var nyligen i det läget du är i. Och det kom tillbaka flera gånger i veckan. Men jag skakar av mig, jag är starkare och jag vill mer. Det är bara dessa onda tankar som cirkulerar. Som att falla neråt i oändligheten utan att kunna greppa tag i något. Jag börjar bli starkare mentalt och jag hoppas att det blir bättre. Jag har lovat mig själv 2 år till sedan vet jag heller inte längre.

Jag vet inte vad för psykologer du har snackat med... Men det finns många som behöver dig, glöm inte det. Skaffa nya vänner häng inte med backstabbers.
Citera
2015-08-21, 01:52
Bannlyst
Visserligen är jag villig att sakligt berätta vilka metoder man kan använda för att lyckats och som är minst smärtsamt, men det tillhör liksom inte psykologidelen.

(FB) Bästa sättet att begå självmord på utan att det märks att det är just självmord?

Denna tråd kan hjälpa.

Du har uppenbarligen redan försökt att söka hjälp, men tänk på vad mycket man missar när man väljer denna permanenta lösning. Sen har du ju all rätt att byta psykolog om du inte känner att din nuvarande inte hjälper dig på det sättet du vill.
Citera
2015-08-21, 02:03
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Jag är INTE paranoid folk har det tråkigt och vill jävlas med andra.. Jag har bott i Malmö och har flyttat ifrån Sverige för att ge livet en ny chans men jag har insett, livet är inte för alla.. Alla människor har val och varför ska man inte kunna vilja att inte leva..

Jag är så jävla trött på Psykologer för jag vet innerst inne det kommer inte hjälpa mig.. För även om jag pratar ut och mår bra för stunden så finns problemen fortfarande där ute och kommer må dåligt sen resten av dagen ändå

Jag är 24 år gammal jag försökt verkligen att ge det en till chans men när detta problemet som kom nu här så långt ifrån Sverige och jag orkar inte mer jag flyttade hit för att börja om på nytt och göra mitt bästa och jag har gjort verkligen men ändå så jävla otur att folk missförstår sen sprider äckliga rykten
Om du verkligen har en paranoid schizofren personlighetsstörning så tror jag inte att det är någonting du själv är medveten om, då hade det inte varit en psykossjukdom.

Klart att man kan välja att inte leva, det är helt upp till dig, men personligen skulle jag råda dig att söka varje annan lösning på problemet förutom den permanenta. Oftast är självmord en permanent lösning på ett tillfälligt problem. Därmed inte sagt att självmord kanske inte är det rätta för dig, jag uppfattar bara att du inte försökt lösa problemet tillräckligt.

Vad är för rykten som folk sprider? Kanske är det någonting med din retorik och övrigt som behöver friseras för att "folk" ska förstå dig på riktigt?

Jag har själv självmordstankar dagligen i perioder, och dessa perioder har varat i år ibland, och känner mig ofta utanför, det är ingen som förstår och varenda djävul verkar anstränga sig för att missförstå. Jag säger inte att världen inte är kass, men ibland har vi det jäkligt svårt att se det goda i den. Det är det goda som är värt att leva för. Det finns inget evigt botemedel, vad jag vet, utan vi får lov att leva i en jävlig värld, men vi lever för det som inte är jävligt.

Förr eller senare dör vi alla, och jag brukar själv säga att jag tänker avgöra när min tid är kommen, men jag tänker leva för de bra stunderna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in