2015-08-20, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Direktdemokraterna
SVT ändrar väl inte sin policy? De har väl aldrig gått på sådana här undersökningar?

1.5k personer har svarat på ett internetformulär beställt av metro. SVT har väl ingen skyldighet att rapportera det här heller, SVT kör sina egna undersökningar med 9k deltagare http://www.svt.se/pejl/om-valu

De rapporterar direkt, utan minsta kritiska ord, när YouGov visar på en uppgång hos V. Se exempelvis http://www.svt.se/nyheter/inrikes/v-...pinionsmatning
Citera
2015-08-20, 22:04
Medlem
Nicke08s avatar
SVT gör ett övertramp å det grövsta.

SVT liknar en myndighet i en Bananrepublik. Eller kanske ett kungligt hov på 1600-talet. Detta utöver de uppenbara likheterna med DDR-regimen.

SVT arbetar dagligen med att publicera vad svenska folket skall tycka.

Om det motsatta sker, så publiceras ytterligare program som skall hindra folket att tycka fel.

Om svenska folket trots allt inte avviker från att tycka fel. Då sänder SVT program om hur allvarligt det är om svenska folket verkligen fortsätter att tycka fel.

Om det otänkbara sker-svenska folket har fel åsikter verkligen länge med stor kraft. Då publicerar SVT att man skall se över sina rutiner över om SVT alls skall publicera detta.

Man tar sig för pannan.

Detta är maktmissbruk utöver det vanliga. Fidel Castro hade varit avundsjuk över SVT:s oinskränkta makt.
Citera
2015-08-20, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Direktdemokraterna
SVT ändrar väl inte sin policy? De har väl aldrig gått på sådana här undersökningar?

1.5k personer har svarat på ett internetformulär beställt av metro. SVT har väl ingen skyldighet att rapportera det här heller, SVT kör sina egna undersökningar med 9k deltagare http://www.svt.se/pejl/om-valu

De får rapportera hur de vill..

Däremot är det rimligt att ifrågasätta SVTs kritik av dessa undersökningar då de historiskt inte visat mer fel än någon annan undersökning. Jag tror att alla redan har fattat att det är inte undersökningen det är fel på, det är resultatet SVT inte är nöjda med. Därav blir SVTs utfall minst sagt patetiskt när de börjar gapa och skrika så fort folk inte tycker som de vill att vi ska tycka..

Att SD har 25% har jag samtidigt svårt att tro, låter väldigt mycket på kort tid. Det innebär en gigantisk flykt av väljare från övriga partier. Samtidigt har vi också DÖ som kan förklara saken. Att moderater har lämnat för SD har varit ett faktum i snart 8 år, och när AKB tydligt visar att hon hellre sviker sina väljare och låter MP härja fritt vid makten så kan det gott och väl generera en massflykt från partiet. Tror aldrig moderata väljare har blivit så förnedrade och svikna som efter detta valet..
Citera
2015-08-20, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ad
De rapporterar direkt, utan minsta kritiska ord, när YouGov visar på en uppgång hos V. Se exempelvis http://www.svt.se/nyheter/inrikes/v-...pinionsmatning
Det är en TT-artikel*. Men SVT får givetvis ansvara* för att den gick igenom. Som gammal journalist kan jag låta berätta att TT-material släpps igenom lite hipp som happ av folk som inte direkt är helt bevandrade i olika policyer på medierna. "Fylle" kallas det ibland. Man kan inte ha tomma fält ens på internet.

*FYI: TT skriver artikeln, skickar den till medier som prenumererar på TT-material och varje medieföretag bestämmer sig för om den ska publiceras eller inte.
Citera
2015-08-20, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Yougov ska inte användas. Där anmäler man sig till en panel, vilket är allt annat än ett slumpmässigt urval av svarande. Resultaten där beror helt och hållet på vilka som deltar. Vilken större grupp som helst kan kuppa sig in där för att det ska få genomslag i resultaten. Det är inte seriöst. Oavsett om det handlar om SD, V, fan eller moster. Det är helt enkelt inte vetenskapligt. Att SVT kan ha sina egna eventuella grumliga syften spelar egentligen ingen roll, sakligt sett.
Jag förstår inte hur folk kan vara så korkade som den här användaren. Och fanskapet är inte ensam om att ha dessa vanföreställningar. Kolla bara vad idioten skriver.

Man baxnar.
Citera
2015-08-20, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormkuken
Jag förstår inte hur folk kan vara så korkade som den här användaren. Och fanskapet är inte ensam om att ha dessa vanföreställningar. Kolla bara vad idioten skriver.

Man baxnar.
Du verkar själv inte ha så mycket att komma med. Bara att andra är dumma. Berätta för oss i stället hur det går till i detalj. Om du kan.
Citera
2015-08-20, 22:47
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Nej, de har inte uppdaterat någon policy. Däremot frångår de policyn och publicerar nyheten om SD:s resultat i mätningen. Någon jäkla måtta får det väl ändå vara på felaktigheterna i denna tråd?

Tack! Äntligen lite stöd.
Fick inte ihop det riktigt med resonemangen. Misstänker att det kommer funka alldeles utmärkt att kritisera SVT utan att hitta på egna anledningar.
Börjar dom på igen, får du fan ta över stafettpinnen.
Citera
2015-08-20, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ad

Jajjah, där ser man. "Statistisk säker enligt tidningen" dög då också.

Om än förståeligt så är det nog fel sätt att hantera högervindar. SD, utöver direktdemokraterna då, är de enda verkliga alternativen till minskad invandring idag. Det blir liksom paketlösningen från någon av 8-klövern, varav bara en är invandrarkritisk (och dessutom rasistisk), eller så blir det DD som förvisso haft den snabbaste tillväxten inom svensk politik någonsin (från 0 till över 1k på bara fem dagar innan valet) men är ett litet parti fortfarande dock växande.

Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Därav blir SVTs utfall minst sagt patetiskt när de börjar gapa och skrika så fort folk inte tycker som de vill att vi ska tycka..

Nja, även om jag tycker att problemen ska hanteras på ett annorlunda sätt, så är jag förstående. För mig kvittar det faktiskt, jag skulle överleva vilket totalitärt samhälle som helst. Sett från deras perspektiv så tar de ansvar, och det är jag faktiskt glad över. Det här påverkar mig varken från eller till så från mitt perspektiv är det inte patetiskt utan kanske till och med klokt.
Citera
2015-08-20, 23:00
Bannlyst
Citat:
Du verkar själv inte ha så mycket att komma med. Bara att andra är dumma. Berätta för oss i stället hur det går till i detalj. Om du kan.
Exakt hur det går till vet jag inte. Men jag vet att det inte är någon omröstning som på aftonbladet om vem som hade tuffast klänning under melodifestivalen där vem som helst kan rösta, som du tror.

Nu skriver du att du varit journalist, så det förklarar ju en hel del.

Du kan fortsätta hitta på usla ursäkter hur mycket du vill, det ändrar ändå inte resultatet.
Citera
2015-08-20, 23:04
Medlem
Citat:
Citat:
Exakt hur det går till vet jag inte. ...
Case closed.

PS. Sådana inlägg som du gör får mig att må riktigt dåligt. Så du vinner, jag hoppar av.
Citera
2015-08-20, 23:08
Bannlyst
Citat:
Case closed.

PS. Sådana inlägg som du gör får mig att må riktigt dåligt. Så du vinner, jag hoppar av.
Tack. Visste väl att du var en usel lögnare som hittar på massa dynga.

Ingen förutom anställda vet exakt vilka metoder Yougov använder.

Kul att man kunde få ett kräk som du att må illa.
Citera
2015-08-20, 23:38
Medlem
Citat:
Tack. Visste väl att du var en usel lögnare som hittar på massa dynga.

Ingen förutom anställda vet exakt vilka metoder Yougov använder.

Kul att man kunde få ett kräk som du att må illa.

Värdelösa argument och kallar folk för dumma alternativt "kräk"

och du är nog för dum för att inse själv att du förlorar diskussioner som dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in