Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-20, 23:21
  #121
Medlem
GoldmanGotTheSachs avatar
Du nämner att den Svenska trygheten är aktraktiv för dig, du har inte kopplat sambandet mellan tryghet och skatt?
Det är omöjligt att hjälpa dig då du inte är specifik vilken verksamhet du bedriver.

Att förvara pengar på ett svenskt bankkonto och samtidigt undan hålla skatt är en oxymoron.

Med det sagt, generellt är legal skatteplanering att rekomendera. Genvägar blir ofta senvägar.

Men med bara 3000kr per dag så blir dom flesta skatteplanerings strukturerna dyrare att upphålla än vad du sparar. Vissa typer av verksamheter är betydligt enklare (billigare) att skatteplanera för och andra svårare (dyrare).

Du kan skriva ett medelande till mig om du inte vill specificiera vilken verksamhet du driver.
Citera
2015-08-20, 23:40
  #122
Avstängd
YP4XQs avatar
Kan du inte köpa lite bilar och båtar kontant och sedan sälja dem igen för en konto överföring? Förhoppningsvis går du inte lika mycket back som du annars hade varit tvungen att skatta. Eller åk ner till Brasilien med kontanterna på dig och köp hus där.
Citera
2015-08-21, 00:35
  #123
Medlem
GoldmanGotTheSachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Kan du inte köpa lite bilar och båtar kontant och sedan sälja dem igen för en konto överföring? Förhoppningsvis går du inte lika mycket back som du annars hade varit tvungen att skatta.

Och hur förklarar man vart man fick bilarna ifrån till skattemasen, känns konstigt att om man 0 deklrarerar har tillgång till bilar för över en miljon per år.
Citera
2015-08-21, 08:39
  #124
Avstängd
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldmanGotTheSach
Och hur förklarar man vart man fick bilarna ifrån till skattemasen, känns konstigt att om man 0 deklrarerar har tillgång till bilar för över en miljon per år.

Ta det långsammare då om det går eller drar du in så mycket svart så du inte hinner? Det var ingen som frågade vart jag hade fått min båt ifrån som såldes för 300k+. Så länge banköverföringarna kommer ifrån en bank så verkar det som ingen kollar.

Sätt upp en "skuld" till en polare eller flera polare och börja betala in till dom 5k i månaden.
Citera
2015-08-21, 09:43
  #125
Medlem
Vad jobbar du med?

(ursäkta ifall du skrivit det någonstans i tråden, har inte läst alla inlägg)

Vill också jobba svart och tjäna de pengarna.....
Citera
2015-08-21, 10:18
  #126
Medlem
Osmanvallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guppyg
Vad jobbar du med?

(ursäkta ifall du skrivit det någonstans i tråden, har inte läst alla inlägg)

Vill också jobba svart och tjäna de pengarna.....

Sälj röven på internet, nog många gamla kåta gubbar som skulle betala dyrt för att ta dig i tvåan
Citera
2015-08-21, 10:21
  #127
Medlem
90k per månad är väldigt lite pengar ändå, bara en första klass biljett har ett listpris på normalt 50-90k. Bara mat på en månad 40-60k är inga problem komma upp till.

Billigaste är i princip åka till Dubai och öppna konto och föra över pengar dit varje månad sedan åka dit och ta ut det i kontanter. Men SEK är en skitvaluta så du lär förlora 4-8% i växlingen till SEK.

Och är lagligt flyga med upp till 10kEUR motsvarande in till EU utan behöva deklarera att du reser med pengar. Och är per person så reser du med någon kan ni ta det dubbla.
Citera
2015-08-21, 10:28
  #128
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fashback
Låt oss säga att jag tjänar så mycket pengar om dagen och alla pengar kommer in på mitt Payoneer konto. Jag tjänar alltså 90 000 kr i månaden och vill inte skatta bort hälften av min inkomst.

Eftersom alla pengar endast ligger på mitt Payoneer konto, kommer jag då undan att betala skatt? Jag kan gå till en bankomat och ta ut pengarna i kontanter så pengarna kommer aldrig att synas på mitt personliga Swedbank konto. Allt sker via Payoneer.
Hur tjänar du dina pengar?

Jag jobbar på skatteverket.

Nej jag flippar ju bara men jag vill ju veta hur man kan tjäna lite kosing.
Citera
2015-09-10, 21:38
  #129
Medlem
DenAndraGrannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Så fungerar det inte. Man kan inte bara ta utdelning utan att ta ut löner från företaget.
Det måste vara balans i aktieutdelningen och löneuttagen samt en massa andra regler.
Dessutom är aktieutdelning på företagets vinst som redan innan skattats med 22% och sedan de vanliga 20%.

Vilka regler?
Citera
2015-09-10, 22:00
  #130
Medlem
DenAndraGrannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuknimgus
Du måste vara i landet du betalar skatt i i 6 månader för att slippa svensk skatt.

Finns massor av undantag.
Citera
2015-09-22, 23:23
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Okej men då kan vi ju lika gärna säga att kunder betalar alla företagens skatter.
Inkomstskatt, arbetsgivaravgifter, bolagsskatt och moms.
För att de höjer priset med motsvarande summa för att ha råd med dessa skatter.
Företag har inga skatter alls, det är kunderna som indirekt betalar dem genom att köpa saker

Så jävla urdumt tänkt. Köper du någonting från mina företag är det minsann inte du som betalar moms, det är jag som får göra det, det är en skatt för mig som företagare precis som alla andra skatter. Momsen påförs mig varje gång jag säljer något.


Men snälla nån... Visst det är du som betalar in moms till staten för att du "förädlar" vad det nu är du gör men det är i slutändan konsumenten som betalar ALL moms. Bara kika på kvittot du får från mataffären. Där står hur mycket moms du har betalat, som ica eller hemköp sedan/redan betalar till staten. Företag förlorar ingenting direkt på moms utan det är konsumenterna som gör det. Sen hämmar givetvis momsen konsumenternas köpkraft men det är en annan historia.
Citera
2015-09-26, 08:21
  #132
Medlem
Herr Gåss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Nej är du helt trög eller? Du menar alltså att varje gång du köper en vara så betalar du: arbetsgivaravgifter, bolagsskatt och moms eftersom en del av din summa skall gå till detta?

Du kan inte tänka så. Du skattar inte ett skit när du köper saker i affärer. Det är affärens ansvar att betala in alla skatter till skatteverket (inkl moms) och inte kundens ansvar.

Köper du in massa varor från ett annat land och får en momsfaktura så betalar du direkt moms.

Är du helt dum i huvudet? Du kan inte gått några FEK kurser här inte

https://www.skatteverket.se/foretago...c80002497.html
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback