• 1
  • 2
2015-08-15, 12:10
Medlem
Klassiskts avatar
Om detta smått häpnandsväckande påstående hade stått i Dagens ETC eller twittrats ut av Malena Ernman hade knappt någon höjt på ögonbrynen. Nu är det dock DN, som på ledarsida, hävdar att de människor som upplever en tilltagande otrygghet i vårt land ligger på samma nivå som klimatförnekarna. Vad i hela jävla friden är det frågan om?

http://www.dn.se/ledare/huvudledare/...ikskeptikerna/
http://unvis.it/www.dn.se/ledare/huv...ikskeptikerna/

Citat:
Ursprungligen postat av DN 15/8
Brottsförebyggande rådets senaste undersökning ger en annan bild: Folk känner sig allt tryggare. Det går stick i stäv med påståendena om att Sverige har blivit mer otryggt och våldsamt.

Vad bra att ni ingjuter framtidstro, DN! Detta skulle kunna bli en tråd där vi refererar till våldsstatistik som påvisar motsatsen, länkar till reportage om en orolig ambulanspersonal, berättelser om utanförskapet och våldet i förorten. Men det känns lönlöst, för det har vevats om och om igen: vi vet att otryggheten ökar och vi vet varför. Det hade varit mer passande om en tidning som gör anspråk på att vara seriös kunde ta sig förbi detta stadie, och göra ett försök till att diskutera vad vi ska göra åt detta. Ska det vara för mycket begärt?

DN och andra agendadrivande journalister: Vad i helvete vill ni uppnå med detta? Detta fick bägaren att rinna över fullständigt. Jag har inte ens röstat på SD! Varje gång jag överväger tanken för att få slut på dessa vansinne, läser jag något inlägg på Flashback där någon vill hänga negrer i träd, och då drar jag mig tillbaka... men om det inte sker någon förändring innan nästa val får det tamejfan vara nog. Bland vänner och bekanta mullrar det likaledes: civilingenjörer, läkare och poliser. Bra jobbat, jävla nötter. Begriper ni själva hur många som ligger på gränsen att ge SD sin röst nästa val? Varför klarar ni journalister inte av att hålla er till ett uns av verklighetsförankrad hederlighet i er rapportering om hur verkligheten ser ut? Skäms ni inte?

Diskussionsunderlag:
  • Varför driver DN denna agenda?
  • Kan detta uttalande betraktas som det största bottennappet av en morgontidning hittills?
Senast redigerad av Klassiskt 2015-08-15 kl. 12:15.
Citera
2015-08-15, 12:18
Medlem
Kenny Kuks avatar
På vilket sätt är Sverige otryggt då? På vilket sätt är du otrygg? Varför flyr du inte till ett tryggare land?
Citera
2015-08-15, 12:24
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klassiskt
Om detta smått häpnandsväckande påstående hade stått i Dagens ETC eller twittrats ut av Malena Ernman hade knappt någon höjt på ögonbrynen. Nu är det dock DN, som på ledarsida, hävdar att de människor som upplever en tilltagande otrygghet i vårt land ligger på samma nivå som klimatförnekarna. Vad i hela jävla friden är det frågan om?

http://www.dn.se/ledare/huvudledare/...ikskeptikerna/
http://unvis.it/www.dn.se/ledare/huv...ikskeptikerna/

Vad bra att ni ingjuter framtidstro, DN! Detta skulle kunna bli en tråd där vi refererar till våldsstatistik som påvisar motsatsen, länkar till reportage om en orolig ambulanspersonal, berättelser om utanförskapet och våldet i förorten. Men det känns lönlöst, för det har vevats om och om igen: vi vet att otryggheten ökar och vi vet varför. Det hade varit mer passande om en tidning som gör anspråk på att vara seriös kunde ta sig förbi detta stadie, och göra ett försök till att diskutera vad vi ska göra åt detta. Ska det vara för mycket begärt?

DN och andra agendadrivande journalister: Vad i helvete vill ni uppnå med detta? Detta fick bägaren att rinna över fullständigt. Jag har inte ens röstat på SD! Varje gång jag överväger tanken för att få slut på dessa vansinne, läser jag något inlägg på Flashback där någon vill hänga negrer i träd, och då drar jag mig tillbaka... men om det inte sker någon förändring innan nästa val får det tamejfan vara nog. Bland vänner och bekanta mullrar det likaledes: civilingenjörer, läkare och poliser. Bra jobbat, jävla nötter. Begriper ni själva hur många som ligger på gränsen att ge SD sin röst nästa val? Varför klarar ni journalister inte av att hålla er till ett uns av verklighetsförankrad hederlighet i er rapportering om hur verkligheten ser ut? Skäms ni inte?

Diskussionsunderlag:
  • Varför driver DN denna agenda?
  • Kan detta uttalande betraktas som det största bottennappet av en morgontidning hittills?

Efter som otrygga människor inte litar på de styrande söker de sig till alternativen. Och alternativet heter Sd. DN:s främsta fasa är att Sd får verkligt politisk inflytande.
Citera
2015-08-15, 13:16
Medlem
garm76s avatar
Vi har ett land i som snabbt håller på att falla sönder och är det media och staten som går ut och försöker lugna medborgarna till sinnesro så vi inte ska hitta på något dumt som uppror, protest demonstrationer eller ännu värre rösta SD.
Citera
2015-08-15, 14:16
Medlem
El Capitanos avatar
Det bisarra är ju att media på bred front börjar köra rena propagandakampanjer som man mycket väl vet är lögner. Det är helt sjukt: allting som har minsta koppling till invandringen blåljuger man om, och alla som ifrågasätter detta är näthatare. Det känns uppriktigt talat som Ryssland.

Det här har ju tidigare varit begränsat till just invandringen, men då Ikeamordet bevisligen engagerat folk väldigt starkt så måste man ljuga om tryggheten också. Inget har blivit sämre säger man, allt är bra. Att det finns hur mycket statistik som helst om motsatsen struntar man bara i. Här är ett länk till ett längre inlägg jag skrev om saken med massor av statistik och uttalanden från bl.a. polisen:
(FB) Betnér uttalar sig om morden på IKEA

Personligen tror jag att det är döden för media att hålla på så här. Förtroendet går verkligen mot noll när allting negativt med invandring är myter, alla skjutningar och bomber är vanföreställningar och skolresultatens haveri bara är fel på testerna. Folk är inte dumma.
Citera
2015-08-15, 14:38
Medlem
Det grova våldet har ökat under flera år. Här kan ni läsa vad Jerzy Sarnecki skriver tidigare i år:

"Det är alltid dyrt om decennier av försummelser ska åtgärdas. Men det blir ännu mycket dyrare att inte göra något för att hejda det grova våldet."

http://www.svd.se/det-grova-valdet-h...under-flera-ar
Citera
2015-08-16, 20:29
Medlem
Nicke08s avatar
PK-ismen har fått sig en rejäl törn de sista månaderna. Det blir allt svårare för innerstadsjournalisterna att dölja orsakerna om vad som sker i landet.

Knivattacken på mamman och hennes son på IKEA har fått PK-flocken i gungning. Till och med självaste TT går ut med etnicitet på MGM. Helt ofattbart. Stor tragedi att det skall behövas ett dubbelmord för detta agerande av TT. Skam!

Svenska folket litar allt mindre på makthavarna. Istället väljer man alternativ media. Detta är PK-flocken mycket medveten om.

Makthavarna är idag mycket oroliga och vet inte hur de skall tackla situationen. Licenspengarna och presstödet fortsätter att strömma in tryggt. Men de tappar läsare, lyssnare & tittare i en takt som gör att snart kommer denna skattefinansierade vansinnes bransch nå vägs ände.

Deras panik märks på många sätt. Tydligast på DN som gräver desperat efter statistik som kan styrka deras egen agenda. Men idag kan även folket hitta samma källa, (BRÅ) och snabbt se att DN far med rökridåer.

En högstadieelev kan på ett enkelt sätt genomskåda DN:s trick. Nu när DN upptäcker att folk ute i stugorna enkelt genomskådar DN:s missvisande artikel om statistik. Ptja! Vad gör då DN? Jo, man försöker demonisera de som granskar DN:s artiklar och sätter en negativ etikett på kritikerna.

Detta är humor på hög nivå, men ledsamt samtidigt, att Sveriges största dagstidning gör sig till åtlöje. Ja och på ledarplats dessutom. Minns jag rätt så publicerades den sista artikeln sent på kvällen. Man kan se cheferna desperat sitta i grupp och slå knut på sig själva för att reda ut de egna misstagen. LOL

Men de enda de har åstadkommit är ytterligare en artikel som kommer få folket att känna ännu mer förakt.

Inte ens Marjasin var lika klantig när kan försökte lappa ihop sina fadäser.

DN skrapan ä ett renoveringsobjekt. Dags att riva!
Senast redigerad av Nicke08 2015-08-16 kl. 20:34. Anledning: Justering text
Citera
2015-08-16, 20:38
Medlem
Men Wolodarski måste få ihop stålarna. Visa stålarna så vet vi vad han går för.

Hela hans kapital är trovärdighet. Om ni hittar stålarna kan ni knäcka Wolodarski - annars inte.

Annars är han precis så nördig som han låter.
Citera
2015-08-16, 20:49
Medlem
Nicke08s avatar
Det känns nästan som om DN agerar i affekt.
Kan bli intressant om Medierna på P1 tar upp detta.
Citera
2015-08-16, 21:18
Medlem
Suntouchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
En högstadieelev kan på ett enkelt sätt genomskåda DN:s trick. Nu när DN upptäcker att folk ute i stugorna enkelt genomskådar DN:s missvisande artikel om statistik. Ptja! Vad gör då DN? Jo, man försöker demonisera de som granskar DN:s artiklar och sätter en negativ etikett på kritikerna.

Detta är humor på hög nivå, men ledsamt samtidigt, att Sveriges största dagstidning gör sig till åtlöje. Ja och på ledarplats dessutom. Minns jag rätt så publicerades den sista artikeln sent på kvällen. Man kan se cheferna desperat sitta i grupp och slå knut på sig själva för att reda ut de egna misstagen. LOL

Men de enda de har åstadkommit är ytterligare en artikel som kommer få folket att känna ännu mer förakt.

Japp, helt korrekt. Klart som fan att allt fler läsare får upp ögonen för alla agendakonstruerade snyfthistorier och den selektiva statistikrapportering DN har börjat med.

Det är en gåta varför Wolodarski så energiskt arbetar för att göra DN irrelevant. Har inte gammelmedia problem så det räcker utan att de alienerar sig gentemot sina egna läsare?

Gör som jag och skriv ett trevligt mejl till Gunilla Herlitz och fråga varför DN arbetar så hårt på att förlora läsarnas förtroende

Vore jag det minsta inblandad i identifieringen av DN:s framtida strategier skulle Vingmuttern få lämna in passerkortet omedelbums.
Citera
2015-08-16, 21:43
Medlem
Jag är så långt bort från SD som möjligt och jag avskydde hur IKEA brottstråden fullständigt kukade ur.

Men dessa bränder i Hyreshus där i stort sett bara etniska svenskar bor i, nu brinner det i Eksjö, detta har hållet på i en och en halvvecka, i stort sett dagligen har det brunnit i hyreshus senaste tiden. Och majoriteten är anlagda bränder.

Det får mig och fundera vad detta är, jag säger som GW:s påhittade Polis Johansson (mannen som kan se runt hörn) Hata Slumpen.

Är det invandrare som tänder på för att injaga skräck hos Svenskar.?
Eller är det något annat som ska se ut som om det är invandrare som ligger bakom?

Så här mycket har det inte brunnit i Sverige som det brunnit denna period någonsin sedan 150 år tillbaka.

Ingen som har märkt av detta brandfenomen?
Citera
2015-08-16, 23:13
Medlem
Jagdrauschs avatar
Ur den kroknästa ledarartikeln:
Citat:
Ursprungligen postat av DN
Det har varit mycket uppmärksammat våld på kort tid, men Brottsförebyggande rådets senaste undersökning ger en annan bild: Folk känner sig allt tryggare. Det går stick i stäv med påståendena om att Sverige har blivit mer otryggt och våldsamt.
BRÅ har som statlig myndighet ett hävdvunnet intresse av att dölja sanningen om den ökande otryggheten och brottsligheten. Det hör till sakens natur att statsmaktens organ inte framställer samhällsutvecklingen som negativ om det skulle kunna riskera allmänhetens förtroende för makthavarna. BRÅ:s rapporter är beställda av regeringen och kan inte jämföras med oberoende forskning som bedrivs vid högskolor och universitet. Är bildningen så låg att inte ens ledarskribenten vid Sveriges största dagstidning har en aning om begreppet källkritik? För övrigt är svensk kriminologi ökänd för sin vänsterideologiskt motiverade ovetenskaplighet, vilket bl.a. Expressen skrivit om på ledarplats:

Kriminologernas dolda agenda
http://www.expressen.se/ledare/anna-...-dolda-agenda/
Citat:
Erkännas skall att den intensiva medierapporteringen spelar en roll i detta. Av den anledningen finns det skäl att balansera de enskilda fallen med ett bredare perspektiv om hur det faktiskt ser ut gällande våld, dödligt våld och brottsfall i allmänhet.
Snarare har den vänstervridna medierapporteringen en lugnande effekt på mindre vetande läsare som får för sig att brottsligheten inte alls ökat, eftersom mediernas favoritjudesugga Jerzy Sarnecki har sagt det.
Citat:
Vad gäller de allvarligaste brotten visar statistik från Brå att det dödliga våldet har minskat sedan mitten på 1990-talet. 2014 dog 87 personer av dödligt våld. Bottennoteringen, då lägst antal personer dog, var 2012 med 68 stycken.

Mellan 2 och 4 procent av befolkningen råkar ut för misshandel. Trenden är svagt fallande. Antalet personrån, enligt 2013 års siffror, har minskat två år i rad.

Den självdeklarerade utsattheten för sexualbrott är relativt stabil sedan tio år tillbaka, även om den senaste mätningen visar en förhållandevis stor ökning av kvinnors oro. Det är dock oklart om detta representerar ett trendbrott eller en tillfällig variation.
Vilket går helt stick i stäv med akutmottagningarnas erfarenheter att det grövre våldet ökat. Däremot har sjukvården blivit bättre och effektivare tack vare den tekniska och medicinska utvecklingen vilket gjort att antalet dödsfall är lägre än vad de annars hade varit. Och på 1990-talet bar folk inte mobiltelefoner, en pryl som revolutionerat ambulansutryckningarnas effektivitet. Dessutom har anmälningsbenägenheten minskat vilket DN själva skrivit om:

http://www.dn.se/sthlm/fa-offer-vill...ld-pa-gatorna/
Citat:
Det grövre våldet gör dock inte offren mer benägna att göra polisanmälan. I en sjukhusstudie från 1988 i Stockholm uppgav 61 procent att de hade polisanmält misshandel. Några år senare sjönk den andelen till 55 procent. I dag är den helt omvänd. Av dem som kommit till Södersjukhuset uppger 61 procent att de inte tänker polisanmäla misshandeln, 30 procent vill anmäla det inträffade och 10 procent vet inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Klassiskt
[*]Varför driver DN denna agenda?
Judiskt ägda DN leds av agendajuden Wolodarski som till varje pris vill driva igenom den mångkulturella samhällsutvecklingen. Mångkulturpolitiken har sitt ursprung i den amerikanske judiske ideologen Horace Kallen och politiken drevs igenom efter ett riksdagsbeslut 1975 som föranleddes av ett intensivt lobbyarbete av den från Polen invandrade juden David Schwarz i DN på 1960-talet. DN driver denna agenda eftersom det i grunden är en judisk tidning som driver judiska internationella intressen, som går stick i stäv med svenska nationella intressen. Det är den mest logiska förklaringen.

http://www.di.se/artiklar/2004/5/10/...ka-till-basen/
Citat:
Stör det dig att kopplingen mellan familjen Bonnier och judendomen ofta görs?
"Nej inte alls, det judiska arvet känns ändå som grundläggande för släkten."
Det handlar inte om religion. Det handlar om maktförhållanden, identitet och etniska intressen. Då går det som det går med sanningen och journalistiken när Sveriges största dagstidning kontrolleras av minoritetsintressen som står i konflikt med svenskarnas intressen.
Senast redigerad av Jagdrausch 2015-08-16 kl. 23:33.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in