Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Du har väldigt bra fantasi, du kan fundera på en karriär inom Kreml-media, de börjar bli lite tjatiga och behöver lite nya tokiga idéer och sagor!
Jag roas av tankeövningar. Jag tycker det är skoj att tänka ut alternativa förklaringsmodeller. Jag har alltid roas av det.
Många har svårt för att förstå det, de tror att man måste vara hundraprocentigt övertygad för att ens kunna yttra sig.
Men så är det inte.
Tvärtom anser jag att det är nyttigt med sådana övningar.
Ju bisarrare och ju mer långsökta kopplingarna är, ju större utmaning att försöka knyta ihop säcken.
Tänk på att även militärstrateger testar helt far out scenarion. Som tex tar med zombie-apokalyser i en militärstrategisk övning.
Om man övar för det otänkbara, det omöjliga, så tvingas man lösa sådana problem man inte annars hade ens tänkt på. Och allt sådant skapar bredare ramar, och ens omvärldsförståelse blir så mycket större.
Förvånad och överrumplad blir man bara om man håller sig med en liten, tillknäppt världssyn.
I denna Tianjin-explosion tex så sammanföll den lägligt nog med rymdsonden Dawns anträde till den tredje kartläggningsomloppsbanan ovanför miniplaneten Ceres.
Du vet den med de där ljusfläckarna som så många tror är en utomjordisk stad.
När explosionen i Tianin inträffade stängdes Kinas superdator som kontrollerade Kinas rymdprogram av. Och Kina spionerar ju så gott de går på USA och USAs rymdprogram.
Så USA genomförde denna attacken för att förhindra att Kina fick syn på denna utomjordiska stad, denna utomjordiska civilisation.
USA vill vara de enda som har den informationen, vil vara den enda makt som kan dra nytta av kunskapen om utomjordiskt liv.
Så självklart såg de till att sabotera Kinas möjligheter att kunna tjuvkika på den utomjordiska staden på Ceres när USA fick syn på den.
Vet du tex att USA sedan dess har vägrat att visa oss några bilder på dessa ljusfläckar.
Trots att de nu alltså vet vd det är, och har vetat i nästan en hel månad.
Dessa ljusfläckar var ju förstasidesnyheter i hela världen när de upptäcktes.
Men nu håller de kunskapen, informationen hemlig för oss.
Visst är det mysko?
Och det sammanfallet Exakt med explosionen i Tianjin - och den därpå följande avstängningen av Kinas möjligheter att tjuvkika på det amerikanska rymdprogrammet.
Kopplingar alltså ...
När slutar sammanträffanden att vara just sammanträffanden, när upphör slumpen att vara slumpen?
Hur många kopplingar behövs egentligen?