• 3
  • 4
2015-09-01, 21:14
Medlem
KimNeilJungs avatar
Länkposter raderade.

//mod.
Citera
2015-09-08, 17:00
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Jo, jag läste det.
Det var var 441st Military Intelligence Battalion, (Forward Collection) och Japans "Central Readiness Force" bla håller hus. Även, men mindre känt, är det ett regionalt tillhåll för 160th SOAR Night Stalkers - dvs de som kör helikoptrarna som specialstyrkorna använder sig av vid hemliga Black Ops. De som satt i helikopterns som kraschlandade alltså.

En lagom avvägd reaktion på den amerikanska aggressionen i Ianjin.
Kineserna hade kanske fått information om varifrån Tianjin-räden leddes från, och infiltrerade med sina egna specialstyrkor.
Kinas specialstyrkor har ju blivit mycket omskrivna på senare tid, inte bara i väst utan framför allt i Kina själv. De blir i den inhemska pressen uppblåste till Rambo-liknande proportioner, och i den vidare världen vinner de i stort sett varje internationell elitsoldattävling de än ställer upp i.

Frågan är hur USA kommer svara på detta? Kommer de låta passera som ett rättmätigt motdrag i det ständiga schackparti som förs mellan USA och Kina, där varje drag möts med jämt avvägda och proportionerliga responser, eller kommer de trappa upp??

Och varför ville USA tillfälligt stoppa Kinas insyn i rymden?
Dvs Tianjins superdator kontrollerade Kinas rymdprogram. I det bredare sammanhanget kanske man kan tänka på USAs rymdsond Dawn som i samband med explosionen just nått fram till Ceres "högre men lägre omloppsbana"?
Ceres är alltså den där mikroplaneten med de förföriska ljusfläckarna som alla spekulerat så mycket om.
Kanske ville USA förhindra att Kina tjuvkikade på de första skarpa och detaljerade fotografierna av ljusfläckarna? Inga foton har publicerats, trots att sonden är framme. Det ställer såklart frågor om varför inga foton publiceras ...
Och om vi lägger ihop händelserna så kanske de inte längre är så osammanhängande som det kanske verkar vid första anblick. Dvs USA vet att Kina tjuvkikar på deras rymdsond, och de är oroliga över exakt vad ljusfläckarna egentligen föreställer. Tillräckligt oroliga för att vilka ha fullständig kontroll över den eventuella spridningen av den kanske revolutionerande kunskap som de kan ge. Därför bestämmer USA sig för att stoppa Kinas spionage, och sänder in elitsoldater för ett sabotage som ska släcka ner Kinas rymdkapacitet.
Kina blir naturligtvis arga för det, och bestämmer sig omedelbart för en motaktion för att visa att de inte tänker tillåta att bli behandlade hur som helst.
Du har väldigt bra fantasi, du kan fundera på en karriär inom Kreml-media, de börjar bli lite tjatiga och behöver lite nya tokiga idéer och sagor!
Citera
2015-09-09, 06:41
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Du har väldigt bra fantasi, du kan fundera på en karriär inom Kreml-media, de börjar bli lite tjatiga och behöver lite nya tokiga idéer och sagor!
Jag roas av tankeövningar. Jag tycker det är skoj att tänka ut alternativa förklaringsmodeller. Jag har alltid roas av det.
Många har svårt för att förstå det, de tror att man måste vara hundraprocentigt övertygad för att ens kunna yttra sig.
Men så är det inte.

Tvärtom anser jag att det är nyttigt med sådana övningar.
Ju bisarrare och ju mer långsökta kopplingarna är, ju större utmaning att försöka knyta ihop säcken.
Tänk på att även militärstrateger testar helt far out scenarion. Som tex tar med zombie-apokalyser i en militärstrategisk övning.
Om man övar för det otänkbara, det omöjliga, så tvingas man lösa sådana problem man inte annars hade ens tänkt på. Och allt sådant skapar bredare ramar, och ens omvärldsförståelse blir så mycket större.

Förvånad och överrumplad blir man bara om man håller sig med en liten, tillknäppt världssyn.

I denna Tianjin-explosion tex så sammanföll den lägligt nog med rymdsonden Dawns anträde till den tredje kartläggningsomloppsbanan ovanför miniplaneten Ceres.
Du vet den med de där ljusfläckarna som så många tror är en utomjordisk stad.
När explosionen i Tianin inträffade stängdes Kinas superdator som kontrollerade Kinas rymdprogram av. Och Kina spionerar ju så gott de går på USA och USAs rymdprogram.
Så USA genomförde denna attacken för att förhindra att Kina fick syn på denna utomjordiska stad, denna utomjordiska civilisation.
USA vill vara de enda som har den informationen, vil vara den enda makt som kan dra nytta av kunskapen om utomjordiskt liv.
Så självklart såg de till att sabotera Kinas möjligheter att kunna tjuvkika på den utomjordiska staden på Ceres när USA fick syn på den.

Vet du tex att USA sedan dess har vägrat att visa oss några bilder på dessa ljusfläckar.
Trots att de nu alltså vet vd det är, och har vetat i nästan en hel månad.
Dessa ljusfläckar var ju förstasidesnyheter i hela världen när de upptäcktes.
Men nu håller de kunskapen, informationen hemlig för oss.
Visst är det mysko?

Och det sammanfallet Exakt med explosionen i Tianjin - och den därpå följande avstängningen av Kinas möjligheter att tjuvkika på det amerikanska rymdprogrammet.

Kopplingar alltså ...

När slutar sammanträffanden att vara just sammanträffanden, när upphör slumpen att vara slumpen?
Hur många kopplingar behövs egentligen?
Citera
2015-09-09, 08:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag roas av tankeövningar. Jag tycker det är skoj att tänka ut alternativa förklaringsmodeller. Jag har alltid roas av det.
Många har svårt för att förstå det, de tror att man måste vara hundraprocentigt övertygad för att ens kunna yttra sig.
Men så är det inte.

Tvärtom anser jag att det är nyttigt med sådana övningar.
Ju bisarrare och ju mer långsökta kopplingarna är, ju större utmaning att försöka knyta ihop säcken.
Tänk på att även militärstrateger testar helt far out scenarion. Som tex tar med zombie-apokalyser i en militärstrategisk övning.
Om man övar för det otänkbara, det omöjliga, så tvingas man lösa sådana problem man inte annars hade ens tänkt på. Och allt sådant skapar bredare ramar, och ens omvärldsförståelse blir så mycket större.

Förvånad och överrumplad blir man bara om man håller sig med en liten, tillknäppt världssyn.

I denna Tianjin-explosion tex så sammanföll den lägligt nog med rymdsonden Dawns anträde till den tredje kartläggningsomloppsbanan ovanför miniplaneten Ceres.
Du vet den med de där ljusfläckarna som så många tror är en utomjordisk stad.
När explosionen i Tianin inträffade stängdes Kinas superdator som kontrollerade Kinas rymdprogram av. Och Kina spionerar ju så gott de går på USA och USAs rymdprogram.
Så USA genomförde denna attacken för att förhindra att Kina fick syn på denna utomjordiska stad, denna utomjordiska civilisation.
USA vill vara de enda som har den informationen, vil vara den enda makt som kan dra nytta av kunskapen om utomjordiskt liv.
Så självklart såg de till att sabotera Kinas möjligheter att kunna tjuvkika på den utomjordiska staden på Ceres när USA fick syn på den.

Vet du tex att USA sedan dess har vägrat att visa oss några bilder på dessa ljusfläckar.
Trots att de nu alltså vet vd det är, och har vetat i nästan en hel månad.
Dessa ljusfläckar var ju förstasidesnyheter i hela världen när de upptäcktes.
Men nu håller de kunskapen, informationen hemlig för oss.
Visst är det mysko?

Och det sammanfallet Exakt med explosionen i Tianjin - och den därpå följande avstängningen av Kinas möjligheter att tjuvkika på det amerikanska rymdprogrammet.

Kopplingar alltså ...

När slutar sammanträffanden att vara just sammanträffanden, när upphör slumpen att vara slumpen?
Hur många kopplingar behövs egentligen?

Det är ju positivt att du själv skriver att det är långsökt när datorn står över 15 kilometer från explosionen, inte skadades alls (den stängdes endast som en säkerhetsåtgärd) och dessutom var i drift igen när rymdfarkosten Dawn den 17:e augusti inledde det första "kartläggningsvarvet" i omloppsbanan Hamo.
Citera
2015-09-11, 21:09
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är ju positivt att du själv skriver att det är långsökt när datorn står över 15 kilometer från explosionen, inte skadades alls (den stängdes endast som en säkerhetsåtgärd) och dessutom var i drift igen när rymdfarkosten Dawn den 17:e augusti inledde det första "kartläggningsvarvet" i omloppsbanan Hamo.
Jag sa inget om att datorn exploderade. Jag skrev att den stängdes av.
Inte heller har den 17e någon relevans för argumentet. För den 17e kunde inga kineser ändå tjuvkika på Dawn, för antennen pekade mot Ceres.
Den 12e däremot, det var då Dawn kom fram till HAMO (High Altitude Mapping Orbit - ca 10 mils höjd bara) , och då de först såg ljusfläckarnas tydligare natur (och riskerade dela med sig av potentiellt tjuvkikande kineser).
Efter den 17e dröjde det tills den 27e tills materialet från hela kartläggningen började överföras tillbaka till USA.
Men den kritiska perioden var från 12e augusti.
Det var då de inte ville att Kina skulle riskera se något de inte ville att kineserna skulle få se.

Dessutom Bröt man den pågående karläggningsperioden helt oannonserat och icke-schemalagt. Dvs USA sände ny kod till Dawn mitt under pågående kartläggningsperiod. De vände sonden några timmar för att få uppdateringen. Dvs en ny programmering som hade kunnat dels verka som filter för eventuella spioner och dels förstärka spionskydden, eller någon form av manipulering.
Dvs några dagar efter 17e.
Så det finns alltså Fler konstigheter med HAMO än bara att de vägrar offentliggöra ljusfläckarna,. De bröt protokoll också, utan redovisat behov eller tidigare planläggning

USA vet ju nu vad ljusfläckarna i själva verket är för något. Det fick de som sagt reda på 12e Augusti.

Precis som ni tycker att det är allt för långsökt att se kopplingar mellan den kraschade "Black Ops-helikoptern/-förbandet" på den närmaste amerikanska basen från explosionen sett - och Tianjin-explosionen,
precis lika långsökt tycker ni att det är att just den dator Kina använt för att spionera på USAs rymdprogram stängdes av just då, i samband med att Dawn PÅ Dagen nått fram till Just de utomjordiska ljusfläckar som många tror är en utomjordisk stad.

När slutar sammanträffanden att Bara vara slumpaktiga sammanträffanden?

Visst Finns det en ganska lockande koppling här?
Nej, det betyder inte att det måste vara så som jag skriver - jag menar bara att sammanträffanden får en särskilt lockelse, ju mer ju fler.

Du har ju flera gånger frågat vad som får folk att tro på konspirationsteorier. Och det är ju, bla, märkliga sammanträffanden. Om det går att hitta kopplingar, och logik, så börjar folk fråga varför - och om dessutom kontroversiella ämnen kan skönjas, och tecken på mörkläggningar etc. Då har du alla ingredienser för en god konspirationssoppa.
Citera
2015-09-11, 21:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag sa inget om att datorn exploderade. Jag skrev att den stängdes av

Exakt, och där föll hela konspirationsteorin.. Eller menar du att USA iscensatte en sprängning 15 kilometer från datorn och bara hoppades att datorn skulle stängas av säkerhetsskäl?
Och denna "attack" ska alltså enligt dina tidigare teorier dessutom ha utförts med en Black Hawk-helikopter som flög ungefär 6 gånger längre än dess räckvidd i stridläge..

Det här är så dumt så det inte ens är en konspirationsteori, det är sinnessjukdom.

Edit: en fråga, vad är det du försöker säga om "antennen"? Vilken antenn är det! Varför skulle någon rikta en antenn mot Ceres istället för mot Dawn?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-09-11 kl. 22:33.
Citera
2015-09-11, 22:57
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Exakt, och där föll hela konspirationsteorin.. Eller menar du att USA iscensatte en sprängning 15 kilometer från datorn och bara hoppades att datorn skulle stängas av säkerhetsskäl?
Det här är så dumt så det inte ens är en konspirationsteori, det är sinnessjukdom.

Edit: en fråga, vad är det du försöker säga om "antennen"? Vilken antenn är det! Varför skulle någon rikta en antenn mot Ceres istället för mot Dawn?
USA har ju inte hunnit redovisa några detaljer från attentatet så vi kan ju därför inte säga så mycket om planeringen.
Oftast brukar aktioner av denna klass vara sekretessbelagda en tid efteråt.

Men de har fortfarande problem med det kinesiska spionaget och jag läste att de skulle utvisa hela 900 kinesiska illegalister. Så USA verkar verkligen anstränga sig för att hålla Kina utanför loopen angående ljusfläckarna på Ceres.
Och tänk själv hur viktigt det måste ha varit om Kina skickar iväg hela 900 spioner- - och hur lika viktigt USA såg på det som fångade dem.
Sett i det ljuset är det inte så underligt att man samtidigt vill neutralisera Kinas hela rymdkapacitet under de allra mest kritiska dagarna.
Det borde inte ha varit viket ställe som helst med tanke på alla bilar på parkeringen. En stor underjordiskt koplex under byggnaden som small i luften är inte uteslutet. Tänk även på den mystiska kratern - dvs egentligen nerrasade underjordiska våningsplan.
Så även om det var flera km från själva superdatorn, så låg ett viktigt kontrollcentrum där under jorden. Förmodligen Kinnas rymdspionagecentral. Som självklart borde vara direkt uppkopplad till superdatorn i den andra staden.

Dawn måste vända sig om för att kunna skicka information till Jorden.
En ganska märklig lösning tycker jag. Har inte funkis slagit igenom hos astronomerna? Varför gör de en sond som måste manövreras så handikappande.
Citera
2015-09-11, 23:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
USA har ju inte hunnit redovisa några detaljer från attentatet så vi kan ju därför inte säga så mycket om planeringen.
Oftast brukar aktioner av denna klass vara sekretessbelagda en tid efteråt.

Du kanske borde koncentrera dig på att försöka finna stöd för att något attentat ens har ägt rum innan du blir förundrad över att USA inte gått ut och förklarat sig skyldiga till det..

Citat:
Men de har fortfarande problem med det kinesiska spionaget och jag läste att de skulle utvisa hela 900 kinesiska illegalister.
En kinesisk illegalist? Vad är det? En olaglig kines?

Citat:
Så USA verkar verkligen anstränga sig för att hålla Kina utanför loopen angående ljusfläckarna på Ceres.
Hur då menar du? Du har ju ingen som helst logisk tankekedja här. Så vad får dig att tro att USA försöker hålla Kina utanför "loopen" (vad nu det är)?

Citat:
Och tänk själv hur viktigt det måste ha varit om Kina skickar iväg hela 900 spioner- - och hur lika viktigt USA såg på det som fångade dem.
900 spioner? Nu har dina droger kickat in fortare än dina fingrar skriver - vad syftar du på?

Citat:
Sett i det ljuset är det inte så underligt att man samtidigt vill neutralisera Kinas hela rymdkapacitet under de allra mest kritiska dagarna.
Men Kinas "hela rymdkapacitet" ligger knappast i en superdator (av många) som beräknar data för deras egna rymdprogram. Om man vill slå ut Kinas eventuella rymdspionage så gör man nog klokare i att slå ut militära datorer, teleskop, hackernätverk etc...

Citat:
Det borde inte ha varit viket ställe som helst med tanke på alla bilar på parkeringen. En stor underjordiskt koplex under byggnaden som small i luften är inte uteslutet. Tänk även på den mystiska kratern - dvs egentligen nerrasade underjordiska våningsplan.
Så även om det var flera km från själva superdatorn, så låg ett viktigt kontrollcentrum där under jorden. Förmodligen Kinnas rymdspionagecentral. Som självklart borde vara direkt uppkopplad till superdatorn i den andra staden.
Coop Forum Bromma har också en stor parkering - är de rymdspioner också?
(Och vad jag läst var det ingen parkering - det var nya bilar som väntade på att levereras)...

Citat:
Dawn måste vända sig om för att kunna skicka information till Jorden.
En ganska märklig lösning tycker jag. Har inte funkis slagit igenom hos astronomerna? Varför gör de en sond som måste manövreras så handikappande.
Jahopp, så du lyckades inte svara på någon av mina frågor nu heller. Vare sig om antennen eller helikoptrarna. Det var ju oväntat..
Citera
2015-09-12, 00:04
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Du kanske borde koncentrera dig på att försöka finna stöd för att något attentat ens har ägt rum innan du blir förundrad över att USA inte gått ut och förklarat sig skyldiga till det..

En kinesisk illegalist? Vad är det? En olaglig kines?

Hur då menar du? Du har ju ingen som helst logisk tankekedja här. Så vad får dig att tro att USA försöker hålla Kina utanför "loopen" (vad nu det är)?

900 spioner? Nu har dina droger kickat in fortare än dina fingrar skriver - vad syftar du på?

Men Kinas "hela rymdkapacitet" ligger knappast i en superdator (av många) som beräknar data för deras egna rymdprogram. Om man vill slå ut Kinas eventuella rymdspionage så gör man nog klokare i att slå ut militära datorer, teleskop, hackernätverk etc...

Coop Forum Bromma har också en stor parkering - är de rymdspioner också?
(Och vad jag läst var det ingen parkering - det var nya bilar som väntade på att levereras)...

Jahopp, så du lyckades inte svara på någon av mina frågor nu heller. Vare sig om antennen eller helikoptrarna. Det var ju oväntat..
JAg förklarade tydligt. Du förstod inte orden bara. Illegalister är ett annat namn på spioner. I jämförelse mot tex en militärattaché som förväntas "spionera" så är en som på pappret är anställd som ambassadlokalvårdare men i själva verket spionerar på USAs alien-kontekter en illegalist.

Och jo, rimligtvis borde Kinas rymdprograms instrument vara de mest lämpade för att tjuvlyssna och tjuvkika på Dawn. Inte de militära instrumenten. De är ju bara konfigurerade för denna planetens signaler.

Jag förstår inte va Bromma har med det att göra. Det finns inga underjordiska kommandocentraler i Bromma vad jag vet. Du kan naturligtvis inte lita på vad Kina ljuger om. De har en 60-årig historia av lögnaktighet. Så varje "parkerings-bortförklaring" från deras sida borde automatiskt resultera i ett bekräftat spion-näste.
Dessutom visar ju kratern att det fanns underjordiska våningsplan. Och med tanke på att grundvattnet strömmade in blev det nog inte så roligt för de som arbetade på de djupaste planen.
Så den kinesiska vedergällningsattacken var väl väl avvägd med tanke på att även den utfördes vid bostadsområden.
Undrar hur långt det komemr att gå? Först börjat USA med sitt attentat, och kineserna vedergäller. Sen hämnas USA genom att utvisa 900 illegalister. Då är det alltså Kinas drag vi väntar på igen. 900 spioner är ganska många så motdraget borde bli av motsvarande storlek, men ingen explosion såkalrt. De kanske offentliggör något från Dawn-materialet de kanske hade. Dvs från före attentatet. Det hade varit en bra kontring.
Citera
2015-09-12, 00:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
JAg förklarade tydligt. Du förstod inte orden bara. Illegalister är ett annat namn på spioner. I jämförelse mot tex en militärattaché som förväntas "spionera" så är en som på pappret är anställd som ambassadlokalvårdare men i själva verket spionerar på USAs alien-kontekter en illegalist.
Nej det är det inte. Ordet finns inte ens i SAOl utan är bara ett engelskt ord som du inte förstått att översätta.

Citat:
Och jo, rimligtvis borde Kinas rymdprograms instrument vara de mest lämpade för att tjuvlyssna och tjuvkika på Dawn. Inte de militära instrumenten. De är ju bara konfigurerade för denna planetens signaler.
Källa på det tack? (OBS: Din fantasi är inte en godtagbar källa)

Citat:
Jag förstår inte va Bromma har med det att göra. Det finns inga underjordiska kommandocentraler i Bromma vad jag vet.
Vet du att det finns underjordiska kommandocentraler i Tianjin? (Ja tack, då vill jag se bevis)

Citat:
Du kan naturligtvis inte lita på vad Kina ljuger om.
Självklart inte, jag tänker inte lita på vad du ljuger om heller - som helikoptrarna som du påstod flög 6ggr längre än deras bränslekapacitet..

Citat:
De har en 60-årig historia av lögnaktighet. Så varje "parkerings-bortförklaring" från deras sida borde automatiskt resultera i ett bekräftat spion-näste.
Va? Så ingen ljög i Kina för 61 år sedan och eftersom någon (jag vet inte vad du syftar på) ljög för 60 år sedan så är allt de säger nu automatiskt lögner?

Citat:
Dessutom visar ju kratern att det fanns underjordiska våningsplan.
Jaså? Vänligen visa detta..

Citat:
Och med tanke på att grundvattnet strömmade in blev det nog inte så roligt för de som arbetade på de djupaste planen.
Så den kinesiska vedergällningsattacken var väl väl avvägd med tanke på att även den utfördes vid bostadsområden.
Vedergällningsattack? Har de höjt priset på ditt amfetamin eller vad pratar du om?

Citat:
Undrar hur långt det komemr att gå? Först börjat USA med sitt attentat, och kineserna vedergäller. Sen hämnas USA genom att utvisa 900 illegalister. Då är det alltså Kinas drag vi väntar på igen. 900 spioner är ganska många så motdraget borde bli av motsvarande storlek, men ingen explosion såkalrt. De kanske offentliggör något från Dawn-materialet de kanske hade. Dvs från före attentatet. Det hade varit en bra kontring.

onekligen. men nej eftersom du pratar i nattmössan..
Citera
2015-09-12, 00:45
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Nej det är det inte. Ordet finns inte ens i SAOl utan är bara ett engelskt ord som du inte förstått att översätta.

Källa på det tack? (OBS: Din fantasi är inte en godtagbar källa)

Vet du att det finns underjordiska kommandocentraler i Tianjin? (Ja tack, då vill jag se bevis)

Självklart inte, jag tänker inte lita på vad du ljuger om heller - som helikoptrarna som du påstod flög 6ggr längre än deras bränslekapacitet..

Va? Så ingen ljög i Kina för 61 år sedan och eftersom någon (jag vet inte vad du syftar på) ljög för 60 år sedan så är allt de säger nu automatiskt lögner?

Jaså? Vänligen visa detta..

Vedergällningsattack? Har de höjt priset på ditt amfetamin eller vad pratar du om?

onekligen. men nej eftersom du pratar i nattmössan..
UH-60 har lufttankningskapacitet vilket du borde veta. 6ggr längre är inte längre än att flyga til korvkiosken med andra ord.
Vad hade du förväntat dig för resultat om de flugit från den imperialistiska kolonin Taiwan? Det hade naturligtvis aldrig fungerat utan en massiv invasion., och därför var de tvungna att utgå från Japan.
Som du vet har Japan nyligen byggt en ny klass "jagare, som i själva verket bara är extremt illa dolda hangarfartyg. De kan erbjuda luftunderstöd under flykten tillbaka efter förrättat värv.
För det gick hett till, vilket den kraschade helikoptern vittnade om. Kina sände väl upp några jaktplan, men de kom aldrig längre än den japanska skyddszonen. Men de lyckades tydligen ändå åtminstone såra en av heliptrarna tillräckligt för att krascha vid landning.
Du kan ju alltid räkna på antalet redovisade kinesiska flygplan och jämföra förra antlet med nästa redovisade antal. Jag tror att du kommer se en skillnad där.

Dessutom kan jag Slå Vad om att tidningen Nature kommer att ha en artikel om ljusfläckarna på Ceres i ett kommande nummer. Kanske t.o.m. nästa nr.
Du kan ju alltid tänka lite på varför det är just Nature som kommer att skriva om det. Varför anstränga sig med en så tung journal för något som vi alla set bilder på, på något som bara ansågs vara lite is.
Citera
2015-09-12, 00:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
UH-60 har lufttankningskapacitet vilket du borde veta. 6ggr längre är inte längre än att flyga til korvkiosken med andra ord.

Jo förvisso, men att de skulle tankas 5 ggr (i luften av amerikanska flygplan) på kinesisk mark medan de jagas av kinesiska attackflygplan känns inte så väldigt trovärdigt. Jag är faktiskt beredd att sätta min själ i pant till djävulen på att det inte gick till så.,.

Citat:
Vad hade du förväntat dig....
Lite bättre tänk från din sida.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in