2005-11-14, 18:17
Medlem
redbull72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carebear
Från A till Ö med Birgitta Andersson, som Hedvig. På taket bodde ugglan Helge, spelad av Bert-Åke Varg (?) Hedvig bodde i en gammal Televerksbarack och pratade dagligen i telefon med sin syster, om jag inte minns helt fel. I varje samtal var det väl nåt ord hon inte förstod och så fick Helge förklara ordet för henne och alla oss som tittade. Mycket underhållande..

Hon hade en bildtelefon (hon var först med 3G!) o när hennes syster sa ett ord hon inte förstod så växte hennes näsa! Så då fick hon hålla på o gömma kranen hela tiden för hon skämdes... å va man nå avundsjuk på hennes gula postcykel då!
Citera
2005-11-14, 18:21
Medlem
redbull72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Sedan kom ju "Manne och Koko", riktigt otäck apa den där koko.

Innan dess fanns ju "Manne, Janne & Eva". Minns introt som var svartvit stumfilm,typ. Ingen som minns mer?

Ja det är från manne o koko man kommer ihåg den otäcka apan!
Kommer inte ihåg manne, janne o eva, gick den långt före Manne?
Citera
2005-11-14, 22:31
Medlem
Gothenburgers avatar
Kommer ni ihåg "Tårtan" ? Så jävla dåligt att det blev ruskigt bra
Citera
2005-11-15, 11:13
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbull72
Ja det är från manne o koko man kommer ihåg den otäcka apan!
Kommer inte ihåg manne, janne o eva, gick den långt före Manne?

Det måste ha gått någon gång i slutet av 70, början av 80. Har bara svaga minnen
Citera
2005-11-15, 11:27
Medlem
redbull72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Tårtan e ju kult! Kommer ihåg när frasse åt deg o började fisa!
Citera
2005-11-15, 11:33
Bannlyst
Ha

Jerry Springer och Våra värsta år (al bundy) vill jag ha tillbacks till tv3 o Ztv.
Citera
2005-11-15, 14:15
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leker
Jerry Springer och Våra värsta år (al bundy) vill jag ha tillbacks till tv3 o Ztv.

Visst! men att sortera dem i kategorin bortglömda är att ta i...

Ett program som däremot passar utmärkt är den norska sci-fi/skräck"!"-serien Fripassageraren. "Detta är rymdskeppet Marco Polo...".

Minns nån vad den karaktären hette som hade blivit besatt först?
Citera
2005-11-15, 14:53
Medlem
Bosse Buss avatar
många sköna minnen när man läser den här tråden.

Någon som kommer ihåg Kapten Zoom? Barnprogram från UR.

Vad hette han som spelade huvudrollen? Har för mig att han var lite lik Martin Ljung..
Citera
2005-11-15, 14:57
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bosse Bus
många sköna minnen när man läser den här tråden.

Någon som kommer ihåg Kapten Zoom? Barnprogram från UR.

Vad hette han som spelade huvudrollen? Har för mig att han var lite lik Martin Ljung..

Anders Linder... Kapten Zoom gjorde dessutom comeback i serien "Tillbaka till vintergatan".
Citera
2005-11-15, 15:13
Medlem
erikbes avatar
Jag är på väg att göra om Kapten Zoom till dvd. En riktig raritet

Sen har vi ju "Räkfrossa" med David Batra och Johan Glans som jag också har inspelad. Den är lite underskattad
Citera
2005-11-15, 20:04
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carebear
Från A till Ö med Birgitta Andersson, som Hedvig. På taket bodde ugglan Helge, spelad av Bert-Åke Varg (?) Hedvig bodde i en gammal Televerksbarack och pratade dagligen i telefon med sin syster, om jag inte minns helt fel. I varje samtal var det väl nåt ord hon inte förstod och så fick Helge förklara ordet för henne och alla oss som tittade. Mycket underhållande..

Haha, det går fortfarande på Barnkanalen varje tisdag! Erkänner att jag har sett ett och annat avsnitt. Gillade skarpt den serien när jag var liten.

Minns även "Cluedo" som gick på TV4 för många år sedan... När dom löste mordfall och man själv skulle lista ut mordvapnet, olycksplatsen etc. Finns i spelform fortfarande tror jag.
Citera
2005-11-15, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger

Jag har den på DVD. Såg den för inte så länge sedan. Vilken skillnad. Så sega och långa klipp. Så gör man inte TV-program idag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in