2006-05-21, 17:11
Medlem
Anton Gaykids avatar
fanns någon svensk serie, vet inte vad den hette eller vad den handlade om, men det var nått tugg om att man inte fick svära, nått rymdaktigt, har inte en susning bara ett sånt äckligt vagt minne.
Citera
2006-05-21, 23:05
Medlem
Stockholmsnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Gaykid
fanns någon svensk serie, vet inte vad den hette eller vad den handlade om, men det var nått tugg om att man inte fick svära, nått rymdaktigt, har inte en susning bara ett sånt äckligt vagt minne.
Det var inte Planeten Gyllenblå? där var det totalförbjud att skratta omjag minns rätt?
Det var ett barnprogram en kille och en tjej i 8års åldern? Kom upp på denna planet och blev jagade av robotar eller liknande.
Citera
2006-05-21, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsnatt
Det var inte Planeten Gyllenblå? där var det totalförbjud att skratta omjag minns rätt?
Det var ett barnprogram en kille och en tjej i 8års åldern? Kom upp på denna planet och blev jagade av robotar eller liknande.
Menar Du "Vägen till Gyllenblå"?
Citera
2006-05-21, 23:09
Medlem
Bultmans avatar
Sämsta serie som svensk TV gjort.
Citera
2006-05-21, 23:25
Medlem
JackassTREs avatar
Srössel
Citera
2006-05-21, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsnatt
Jo det var rätt kul hadde de inte en radiostyrd robot(bil?) de körde in i Michael Bindefelt fester med en kamera på, och ropade glåpord?
Adam hadde väl fått dit Micke Syd ifrån Gyllene Tider, som en trummis och som sidekick. Sen hadde han neongröna fotöljer?
Var det debatter eller bara promotion ifrån gästernas sida?

Mer kommer jag inte ihåg, det var väl Aschberg som hadde alla udda gäster som fismannen de feta chipn dale dansarna & så gjorde Gert Fylking reportagen iklädd rosa träningsoverall, moonboots & en fastlimmad flagrigt TV3 logga på ryggen.
Knäppte på sig en dammsugare på ryggen och besökte nått slott som var hemsökt Hej jag kommer ifrån spökjägarna. Sen hjälpte han även partiledare att få kontakt med folket och även Clintan på en presskonferans.
Granneman den norska tanten, som kedjerökte i studion.
Sen spelade de in filmen Nordexpressen i regi utav Mats Helge, Gert var badguy som bröt på ryska och Aschberg var hjälten med pistol i byxlinningen, som precis kommit hem från jobbet som snut trött i äkta Bruce Willis manér så snubblade han på badgysen, Granneman körde flyktbilen förklädd till taxichafför.

Kan ej se för dålig bild & utan glasögon.
Fylkings inslag är fortfarande klassiker! Förutom SM i lavemang förtjänar hans video till "Sånt är livet", juckande hunden, torgmöte med Ny demokrati ("Nä nu tycker jag att vi tar och sjunger en sång istället") och reportaget från ölmässan (där han blev aspackad, spydde på muggen och slutligen drogs ut på skrinda, vill jag minnas) att nämnas.
Citera
2006-05-22, 20:36
Medlem
carebears avatar
Kom på en serie nu!
Kan ha hetat "åklagarna", eller nåt sånt på svenska. Handlade om 4-5 unga allmänna åklagare i NY(?). Tror Sarah Jessica Parker och hon den jobbiga döva (Marlee Matlin) var med i den. Gick på 3:an för massa år sen... Nån som vet mer?
Citera
2006-05-22, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General Ofog
Fylkings inslag är fortfarande klassiker! Förutom SM i lavemang förtjänar hans video till "Sånt är livet", juckande hunden, torgmöte med Ny demokrati ("Nä nu tycker jag att vi tar och sjunger en sång istället") och reportaget från ölmässan (där han blev aspackad, spydde på muggen och slutligen drogs ut på skrinda, vill jag minnas) att nämnas.

Glöm inte bort inslaget om nudister i Sverige. De bjöd in ett par nudister som satt helt nakna i soffan, bredvid en riktig butter person som var motståndare till nudister/naturister.
Citera
2006-05-27, 06:56
Medlem
Bultmans avatar
Ha ha... Kom just att tänka på Oborstat! Minns ni det? Vilket underbart program.
Citera
2006-06-01, 16:04
Medlem
offe_mans avatar
Tror detta nämnts tidigare men iaf.
Jag gillade Tv4's "program" nationalsången, som gick i slutet av varje sändingsdygn. Då det visades var man för ung för att vara uppe till två tre och hade skola dagen efter men de gångerna man såg det så var det bra.

Fin miljö o allt gav lite stämning :P
Citera
2006-06-02, 11:24
Medlem
erikbes avatar
Mannen på min nya avatar är en klassiker. Han hade ju program som

"Sjukt, sa kroppen"

och

"Maten och kroppen"

Minns signaturmelodin och vinjetten då han bl.a skar morot och de spelade upp det baklänges. Hi-tech
Citera
2006-06-02, 13:14
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Tyvärr så har jag bara det avsnittet. Hittade det på ett gammalt VHS-band när jag städade.
I slutet på'ar han nästa veckas program som ska handla om homosex. Det avsnittet hade varit jävligt roligt att ha.
Ingen annan som sitter på några Diskutabelt-avsnitt? Dom är ju så bra att dom borde släppas på DVD.

Håller med.....DISKUTABELT åt folket :-) Älskar avsnittet där dom diskuterar Christianias vara eller icke vara Publiken röker hasch i studion och Robban beordrar sin producent att ringa polisen haha....

Robert Aschberg såg dessutom ut som en hulligan från Liverpool på den tiden. Var dessa program direktsända?? Kommer ej ihåg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in