2008-08-21, 19:29
Medlem
raskenss avatar
Köpte DVD:n lycka till. Den är producerad 1980 och kan intyga att det är en underbar nostalgiorgie i tidigt 80tal. För den som vill uppleva frisyrerna, hemdatorer, 5kronorssedlar är nog detta störtskön film. Gick man själv i gymnasiet så finns det obegränsat med minnen. En hel del stockholmsvyer.

Filmen har hållit tidens tand rätt så bra också varhyfsat så njutbar handling.
Citera
2008-10-08, 13:58
Medlem
Philliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Barnen från Uhlenbuch

http://uk.youtube.com/watch?v=gJHdyBTT-cw&feature=related

F.ö körde man typ Sommarbingolotto med Martin Örnroth i TV4 ett tag. Har sett klipp på youtube men jag hittar det inte just nu. Studion var gjort så att det skulle se ut som att det var utomhus

http://www.youtube.com/watch?v=jPibQkXk_yA
Citera
2008-10-10, 22:31
Medlem
Rodettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peder_ast
kan upplysa att programmet hette Två mot en och var en svensk variant av brittiska programmet blockbusters (eller nåt i den stilen). samt att hexagonen inte var särskillt het, åtminstone inte de två gånger jag stod på den när jag och en klasskamrat var med och tävlade (spelades in hösten -97, sändes våren -98)

Programledaren Stellan Sundahl avled under det att serien sändes.. Dock valde SVT att fortsätta sända serien färdigt.
Citera
2008-10-10, 22:33
Medlem
Rodettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harding
Är det nån som kommer ihåg en svensk TV-serie som typ gick varje fredag/lördag kväll -87/-88, den handlade om en privatdetektiv som körde en BMW 7-serie (den som då lanserades -86/-87)? Huvudpersonen hade mörkt hår och mustasch, skådespelaren gjorde då ett antal filmer/tv-serier men försvann sen på 90-talet nångång. Det är allt jag kommer ihåg....

Tror du tänker på en serie som hette " Kuriren "
Citera
2008-10-10, 22:38
Medlem
Rodettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Oh my god! Perssons parfymeri. Den var ju skitrolig och tyvärr alltför bortglömd. Fattar inte att dom inte gett ut den som DVD. Skulle så gärna vilja återse denna lilla guldklimp från SVT:s arkiv.

Minns deras problem med ALU! Jag är ju bara AAAAAAALU! som Ulvesson tjöt.

http://uk.youtube.com/watch?v=euRa9o06IW0

inga småfittor tack, som det stog på skylten. Ja med två tejpbitar annars sitter den snett..

Det avsnittet med en upprörd Rolf Skoglund var ju kanonbra - serien borde repriseras!!!
Citera
2008-10-11, 21:24
Medlem
Hoppas jag inte trampar någon på tårna genom att nämna något som redan nämnts, men lång (och kul!) tråd.

1. Det gick under tidigt 80-tal på sena kvällar en tv-serie om Robinson Crusoe. Minns inte mycket, mer än att jag som 10-åring ville bli skeppsbruten och bygga kojor o lattja med Fredag.

2. En svensk film eller tv-serie, också tidigt 80-tal. Det gick ut på en ung kille som blev vän med en gammal bister tant och de skulle bygga en tipi tillsammans. Minns speciellt en scen då de är i skogen för att bygga och de får syn på ett par tonåringar som ligger i buskaget och knullar.

Någon som minns?
Citera
2008-10-11, 22:01
Medlem
KraftSheriffens avatar
Någon som minns en svensk (?) kortfilm som handlade om en kvinna och hennes lata gubbe?
Minns hur kvinnan städade i huset och gubben bara låg i soffan. Kvinnan försökte lyfta på soffan för att komma åt att dammsuga under men gubben var tung så hon orkade inte.
Sedan dog gubben, hur kommer jag inte ihåg, och kom tillbaka som spöke.
Spöket låg i soffan igen men nu orkade kvinnan lyfta soffan för att dammsuga där under.
Slut.

Kvinnan liknar Kim Anderzon i mina minnesbilder.
Mannen kan likna Peter Harrysson.
Hittar inget på IMDb som kan stämma dock.

Det kan vara en finsk kortfilm också, såg ganska mycket på finsk TV som barn.
Citera
2008-10-11, 22:03
Medlem
KraftSheriffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodetto
Det avsnittet med en upprörd Rolf Skoglund var ju kanonbra - serien borde repriseras!!!

Han var väl en bög-polis som trodde att ALU var något nytt i "svängen".
Citera
2008-10-25, 23:49
Medlem
Rodettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KraftSheriffen
Han var väl en bög-polis som trodde att ALU var något nytt i "svängen".

ja det stämmer... det var bra.. Och säg den rolltolkning Skoglund gjort där han inte varit upprörd..! Vi minns ju pappan i "Vi hade i alla fall tur med vädret".. Skoglund har ju "bara" gjort sådana liknande roller..!
Citera
2008-10-26, 01:12
Bannlyst
När Tv4 var nytt gick en serie med två programledare. Tyvärr minns jag inte så mycket längre men det fanns ett stående inslag i varje avsnitt där man hånade en kändis, bl.a. Claes Malmberg. Detta program var mycket elakt och roligt. Nån som minns vad det hette och vad som hände med programledarna?
Citera
2008-12-05, 22:59
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _2FST_
tv-serien Viper som kom 1994 eller däromkring för att göra reklam för sportbilen är bra bortglömd. Går inte ens att ladda ner någonstans och information om serien är inte heller så lätt hittad
Går det att få tag i denna serie nånstans? T.ex som:

* DVD-box(ar)
* Nerladdningsbar (i stil med iTunes)
* Nerladdningsbar (som torrent)

Tyckte den serien var sjukt cool och vill gärna se den igen.
Citera
2009-05-25, 08:52
Medlem
blulaks avatar
Ur

Är det någon som kommer ihåg när utbildningsradion undervisade i Hip Hop? En kille och en tjej skulle lära sig rappa Skee-Los "I wish", med Morgan Ågren på trummor. Vore kul att se igen! Jag tror även att de tog sig an Blurs "Tender" i ett annat program...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in