2007-10-30, 12:33
Medlem
Eastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Det var ju Hulk Hogan och en massa bikinibrudar..,hans tekniske kompis var väl riktig skådespelare eljest var det baywatch stuk.
Haha, kommer ihåg den serien. När man tänker efter så var den serien riktigt dålig!
Citera
2007-10-30, 12:42
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Nån som Minns "Quincy"? En amerikansk tv-serie gjord i början/mitten av 70-talet som handlade om en obducent som for runt och löste fall. Serien var väl... Sådär.
Kom i samma veva som Kojak, Rockford och Columbo. Trean körde den i ett par år i början av 90-talet. Vore nåt att reprisera nu i dessa CSI-tider.

För övrigt borde trean ta och damma av McCall/The Equalizer, den serien var helskön!
Citera
2007-10-30, 14:13
Medlem
Hanksters avatar
Var det bara jag som såg Wiseguy med Vinnie Terranova när den gick? Grymt bra mafia/undercover-serie, dock så fick man agera pariah i plugget dan efter då den alltid krockade med skitserien Beverly Hills som alla andra kollade på.
Citera
2007-10-30, 18:47
Medlem
carebears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nietzsche
Nån som Minns "Quincy"? En amerikansk tv-serie gjord i början/mitten av 70-talet som handlade om en obducent som for runt och löste fall. Serien var väl... Sådär.
Kom i samma veva som Kojak, Rockford och Columbo. Trean körde den i ett par år i början av 90-talet. Vore nåt att reprisera nu i dessa CSI-tider.

För övrigt borde trean ta och damma av McCall/The Equalizer, den serien var helskön!
Jack Klugman som riktigt seriös M.E.
Min fråga blir, vad hette hans asiatiske assistent? Kan den ha utspelat sig på Hawaii, så assistenten var hawaiian?

Visst var Equalizer bra?!?! Skulle nog inte hålla idag dock... Sonen i serien, var det samma kille som spelade elaking i "karate kid"?
Citera
2007-10-31, 01:03
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carebear
Jack Klugman som riktigt seriös M.E.
Min fråga blir, vad hette hans asiatiske assistent? Kan den ha utspelat sig på Hawaii, så assistenten var hawaiian?

Visst var Equalizer bra?!?! Skulle nog inte hålla idag dock... Sonen i serien, var det samma kille som spelade elaking i "karate kid"?

Asiaten hette Sam Fujiyama och spelades av Robert Ito. Serien utspelades för övrigt i Los Angeles.

Och sonen i McCall är mycket riktigt William Zabka från Karate Kid.
Serien kanske inte håller jämfört med mer realistiska serier idag, men som kultunderhållning är det få som slår den!
Citera
2007-11-01, 19:44
Medlem
carebears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nietzsche
Asiaten hette Sam Fujiyama och spelades av Robert Ito. Serien utspelades för övrigt i Los Angeles.

Och sonen i McCall är mycket riktigt William Zabka från Karate Kid.
Serien kanske inte håller jämfört med mer realistiska serier idag, men som kultunderhållning är det få som slår den!
Aha, där ser man inte så illa gissat alltså...
Tack för svaren.
Är det bara jag som inte lyckats förtränga den samnordiska (?) bedrövelsen som kallades Familjefejden?
Lika lyckat som Harald i öknen, ungefär..
Citera
2007-11-01, 22:51
Medlem
raskenss avatar
Rockford tar över... mmmm, var min favorit tillsammans med Mccloud, den ridande polisen. Rockford hade en otroligt skön signaturmeelodi också.
http://www.youtube.com/watch?v=V5pYtG_jo3o

Minns att när McCloud sändes på slutet av 70 talet så fick en helt okänd kvinnlig sångerska vid namn Barbi Benton helt plötsligt en megahit i sverige, då hon hade en biroll och den låten spelades i ett av avsnitten. "Getting up, getting high.." nånting sjöng hon.

Märkligt hittade ingenting om McCloud på youtube..

Edit: hittade Barbi i alla fall och MacCloud diggandes i bakgrunden..
http://www.youtube.com/watch?v=hsQfRdA53Xk

Är nog taget från just det avsnittet... Åhh underbara 70-tal...
Citera
2007-11-02, 05:05
Medlem
offe_mans avatar
Junior Fyran.
Ett populärt program när man var yngre.

Hittade ett klipp på youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=popCsdE3dxw&mode=related&search=

Ngn. som känner igen programen som man får se i trailern?
Mest intresserad av figuren i början, ser ut som en rustning där masken är konformad och sedan en mupp-liknande hund.
Citera
2007-11-02, 08:11
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Rockford tar över... mmmm, var min favorit tillsammans med Mccloud, den ridande polisen. Rockford hade en otroligt skön signaturmeelodi också.
http://www.youtube.com/watch?v=V5pYtG_jo3o

Vilken skön låt och vilken snygg vinjett!!! Har inte sett programmet själv, men den här inledningen är ju helt otrolig! Vilka bilar och munspelet i musiken är ju makalöst. Det görs inte sådant här längre, men man kanske skall vara glad för det. Innehållet kanske inte var lika bra som vinjetten?

När vi ändå är inne på inledningstemat måste jag framhålla snobbar som jobbar (The Persuaders!) från -71, men Roger Moore och Tony Curtis. Bästa introlåten någonsin! Och en formidabelt snygg vinjett.

http://www.youtube.com/watch?v=bgLEdvRKAYI
Citera
2007-11-02, 22:08
Medlem
raskenss avatar
Bruschen är nog böjd att hålla med dig. snobbar som jobbar har nog den bästa introlåten genom tiderna. Dom moderna serierna vad dom nu heter nu för tiden, kan nog dra något gammalt över sig i jämförelse.
Citera
2007-11-03, 14:01
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bruschen
När vi ändå är inne på inledningstemat måste jag framhålla snobbar som jobbar (The Persuaders!) från -71, men Roger Moore och Tony Curtis. Bästa introlåten någonsin! Och en formidabelt snygg vinjett.

John Barry gjorde den introlåten, och jag håller med om att den är grymt bra! Annars är Barry mest känd för att ha komponerat mycket musik till Bond-filmerna. Om det är John Barry eller Monty Norman som står bakom Bond-temat är det många som tvistar om.
Citera
2007-11-03, 14:24
Medlem
schizophrenias avatar
Svenska Kullamannen hade också ett bra intro:

http://www.youtube.com/watch?v=7wWYM5FpOz0

Leif Krantz regisserade, och han skapade även serier som Pojken med guldbyxorna, Ärliga blå ögon och Sinkadus. Han skrev dessutom manus till Agaton Sax och Byköpings gästabud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in