Flashback bygger pepparkakshus!
2021-03-22, 20:29
Medlem
Herr.Ståtligs avatar
Systemets starkaste öl?
Citera
2021-03-22, 20:48
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Ståtlig
Systemets starkaste öl?
Runt 12 procent är nog rätt normalt i fast sortiment,annars kan du köpa denna.
https://www.systembolaget.se/produkt...iotek-1401015/
Citera
2021-03-22, 20:52
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papi.f
Vilken öl över 7 procent tycker ni är godast? Dricker endast Åbro 7.3 men skulle gärna testa något annat
Prova belgisk öl, tex Chimay blå, Westmalle dubbel.
Citera
2021-03-22, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Ståtlig
Systemets starkaste öl?
Lista på alla över 15%: https://www.systembolaget.se/sok/?ca...centageFrom=15
Citera
2021-03-23, 12:22
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papi.f
Vilken öl över 7 procent tycker ni är godast? Dricker endast Åbro 7.3 men skulle gärna testa något annat

Om du gillar Stout-Imperial / Double Pastry har Amundsen en serie som heter "Dessert In A Can" med flera öl som är riktigt goda tycker jag. Brukar ligga på 10,5%. Finns ibland på systembolaget och ofta på glasbanken.se
Citera
2021-03-29, 21:38
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
Plockade några flarror Samuel Adams Boston Ale på bolaget idag. En riktig gammal trotjänare när jag är törstig på amerikansk ale. Men när jag pyste upp en nu på kvällen fick jag vid första mun-fullen genast en känsla av att något inte stämde. Ölet kändes inte riktigt så fylligt och mustigt som brukligt är.

Vid närmare inspektion av pavan visade den sig vara av europeisk 330 ml modell, inte den amerikanska 12 fl.oz. (355 ml) och etiketten skvallrade dessutom om att soppan nu licensbryggs av Galatea AB här i vårat Sweden och inte i Boston. Eller "kontraktbryggs" eller vad fan de kör med för terminologi.

Poängen är att det inte längre är rasren amerikansk bira. Jag kanske bara inbillar mig, men det känns inte riktigt samma längre.
Citera
2021-03-30, 08:58
Bannlyst
Min favorit är klart Landsort!
Smakrik, lättdrucken och perfekt till den grillade köttbiten!
Citera
2021-03-30, 15:25
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banzai-Perkele
Plockade några flarror Samuel Adams Boston Ale på bolaget idag. En riktig gammal trotjänare när jag är törstig på amerikansk ale. Men när jag pyste upp en nu på kvällen fick jag vid första mun-fullen genast en känsla av att något inte stämde. Ölet kändes inte riktigt så fylligt och mustigt som brukligt är.

Vid närmare inspektion av pavan visade den sig vara av europeisk 330 ml modell, inte den amerikanska 12 fl.oz. (355 ml) och etiketten skvallrade dessutom om att soppan nu licensbryggs av Galatea AB här i vårat Sweden och inte i Boston. Eller "kontraktbryggs" eller vad fan de kör med för terminologi.

Poängen är att det inte längre är rasren amerikansk bira. Jag kanske bara inbillar mig, men det känns inte riktigt samma längre.

nä fyfan licenstillverkat funkar helt enkelt inte..... det vet jag sedan länge.

jag hörde redan som liten farsan säga när vi kom till danmark ... "äntligen kan man få en riktig tuborg som smakar som den ska"
Citera
2021-03-30, 15:28
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banzai-Perkele

Gammal hederlig Samuel Adams är fantastisk.
Tråkigt att du fick licensbrygd, ibland är de OK och ibland riktigt usla.
Citera
2021-04-07, 16:55
Medlem
JustZlatans avatar
Jämtlands Bärnsten 3,5%. Ganska god faktiskt.
Citera
2021-04-08, 16:18
Medlem
oyegies avatar
Skulle vara kul att veta vilka vilka öl som dyker upp mest per person på bolagets kassa,de flesta undersökningar är ju antal sålda liter så en gubbe som köper massor med Norrlands drar ju upp statitiken och får folk att tro att svenskar bara dricker skräpöl.
Ipor,stouts,belgisk osv köper man inga stora mängder av men dessa borde kunna dyka upp rätt frekvent på kassabandet med tanke på dess populäritet.
Citera
2021-04-09, 17:37
Medlem
XtraXs avatar
Plockade till mig lite flaskor på bolaget idag bla det japanska ölet Asahi, zippar på en nu helt ok faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in