Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
upplysta/ moderna/ från annan kultur/ annorlunda / västerländskt / demokratiskt/ sekulära i vissa fall
Finns flera ord på det. Och här finns andra tankesätt utöver kvinnosyn ex. mänskliga rättigheter,
straffskalor, hur vi betraktar barn och deras rättigheter, demokrati, yttrandefrihet, religionsfrihet, sexuella rättigheter etc. etc. som västvärlden står för och anser vara rätt och riktigt men som inte finns i andra länder.
Precis som där säkerligen finns andra saker som "de" står för och anser vara rätt och riktigt men som vi inte har, ex. synen på äldre.
Men till skillnad från dig tydligen så anser jag att ja det går att kritisera ett samhälle/ kultur/ människa för ditt eller datt, ex. kvinnosyn för att nu hålla oss där, utan att för den skull ringakta hela kulturen, gruppen, människan. Finns som bekant gott om tvättäkta etniska svenska gubbar med ungefär lika kass syn på kvinnor.
Inga problem. Gäller bara att hålla isär olika begrepp. Och AI är nog avsevärt mer på min linje därvidlag. AI jobbar liksom med mänskliga rättigheter.
Sen ja, jag tycker du senaste tiden har skrivit extremt töntiga inlägg som enbart baserats på personpåhopp och trams. De har också som du kanske noterat blivit borttagna. Så skärp dig, du kan bättre.
Ok, vi omskolar då individer ifrån kulturer med underlägsen kvinnosyn. Det görs i Norge, och diskuteras i Danmark.
http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/16451053
Vi kanske kunde gjort samma sak i Sverige om inte ni rabiatfeminister ansett att dessa båda länder är rasistiska.
Att jag är otrevlig, antifeminist, skitstövel, horknullare, sexist och olämplig som förälder har jag fått höra alltsedan den dag jag ifrågasatt dagens rabiatfeminism. Dessutom har det alltsom oftast satts likhetstecken mellan mina åsikter och kvinnoförakt/rasism.
Det har kostat mig främst socialt och möjligen något ekonomiskt. Det bjuder jag på.
Skall jag vara ärlig skiter jag fullständigt i vad du eller random ängslig stackare tycker är inne för tillfället eller era försök att agera moraliska domare. Det jag blir förbannad över är hur ni fullständigt skiter i människors välbefinnande i era häxjakter. Jag förnekar inte att prostituerade många gånger far illa, men de som främst är roten till stigmat och skammen som omger branschen är hycklare som dig. Ni dömer, ni stigmatiserar och moraliserar. Ni är nutidens inkvisitorer.
http://www.svd.se/alla-ar-vi-rasister/om/ledarbloggen
Sådana som dig ger fullständigt djävulen i lidande, bara ni får stå där och känna moraliskt stöd av era likasinnade. Att du är fullständigt överkörd i denna tråd, och som om inte det vore nog, även av de största människorättsrörelserna är inget problem för dig. Inte heller alla människöden som i onödan slutar i värsta tänkbara fasa.
Nej, sådana som du tror att era moraliska korståg kan frälsa världen. Så fortsätt du inbilla dig att det finns människor som läser dina inlägg som tror att du har de prostituerades bästa för ögonen. Du är en farisé, du dömer.
Enligt legenden var för övrigt den person som lärt kristna kraften i förlåtelse i ett kärleksförhållande med en prostituerad.
Så att jag visar viss irritation mot människor som dig, som dömer, skapar lidande och moraliserar skäms jag inte ett dugg för. För att återigen vara helt ärlig, så kan ni dra åt helvete