2015-10-28, 16:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
En svensk variant kanske skulle kunna vara att man avkriminaliserar den som stjäl, och istället kriminaliserar den som blivit bestulen? De som stjäl är ju ofta utsatta offer som missbrukar droger och statistiken skulle kanske bli betydligt bättre.
Ja, statistiken skulle onekligen förbättras -- men det skulle inte hjälpa de som faktiskt blev bestulna.
Citera
2015-10-28, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, statistiken skulle onekligen förbättras -- men det skulle inte hjälpa de som faktiskt blev bestulna.

Varför skall man hjälpa rika utsugare? De skall skydda sin egendom bättre, så slipper utsatta narkomaner få pengar till droger.
Citera
2015-10-28, 18:37
Medlem
Gaudiuss avatar
For mange år siden var det forbudt å utøve homoseksuell praksis i flere vestlige land. Homofil praksis er frivillig aktivitet mellom to mennesker, og det er helt forkastelig å forby slikt. Kjøp/salg av sex hvor en sexkunde kjøper sex av en sexterapeut (prostituert), kan helt opplagt være frivillig aktivitet mellom to mennesker (det kan noen ganger være tvang med i bildet, og det er selvsagt helt uakseptabelt). Det således like uakseptabelt å forby sexkjøp/salg som det var å forby homofil praksis.

Jeg håper at historiens dom over dagens forbud mot sexkjøp (som i Norge og Sverige) vil bli like sterkt negativ som dagens fordømmelse er av tidligeres tiders praksis med lovforbud mot homofili.
Citera
2015-10-28, 21:04
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaudius
For mange år siden var det forbudt å utøve homoseksuell praksis i flere vestlige land. Homofil praksis er frivillig aktivitet mellom to mennesker, og det er helt forkastelig å forby slikt. Kjøp/salg av sex hvor en sexkunde kjøper sex av en sexterapeut (prostituert), kan helt opplagt være frivillig aktivitet mellom to mennesker (det kan noen ganger være tvang med i bildet, og det er selvsagt helt uakseptabelt). Det således like uakseptabelt å forby sexkjøp/salg som det var å forby homofil praksis.

Jeg håper at historiens dom over dagens forbud mot sexkjøp (som i Norge og Sverige) vil bli like sterkt negativ som dagens fordømmelse er av tidligeres tiders praksis med lovforbud mot homofili.

Förmodligen kommer det bli så. Sexköpslagen är en morallag, ingenting annat. Samma sak med Sveriges katastrofala narkotikapolitik. Helt baserad på moral, och de som försvarar den är helt oemottagliga för fakta.
Jag varken knarkar eller köper sex, så jag har inget personligt intresse i saken men tycker det är för jävligt att fundamentalistiska moralkärringar/gubbar tillåts få ett sådant inflytande över saker som kostar människor livet.
Lite undrar man ju över om de inte somnar in på kvällen, förnöjda över att deras moralpanik gjort att ytterligare en knarkare eller hora fått sätta livet till. Sover sedan gott i visshet om att deras fradgastänkande utspel gjort resultat genom att vi har en hora mindre på planeten.

Att de rabiatfeminister som förespråkar förbud skulle ha någon empati för sexsäljare, framstår ju för varenda vettig människa som ett skämt
Citera
2015-10-28, 21:21
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Skandinaviska män lever i ett jämställt samhälle ja, de har ofta en mer respektfull syn på kvinnor och en mindre matcho kultur att leva upp till. Detta har de lärt sig via skola/ samhälle och sin tid.
Män från mer patriarkala kulturer/ samhällen har väldigt ofta inte fått med sig denna syn, det gör dem inte sämre som människor, och det går få alla att tänka förbi sin uppfostran.

Du har inte en susning till chans att någonsin täppa till min trut, djupis. Och du vet det.
Förmodligen därför du har övergått till sånna crapp inlägg som du kört senaste tiden.

Vänta här nu....
En sak i taget.
1. Svenska män är mer upplysta än män ifrån andra länder
2. Du förespråkar implicit omskolning av män från andra kulturer, eftersom de inte är lika bra uppfostrade som svenska män.
Är detta korrekt uppfattat av mig?

Jag inbillar mig att även här går din uppfattning på tvärs med AI:s

"crapp inlägg"?
För det första, lär dig stava innan du anklagar andra för"crapp"
För det andra tror jag att en kraftig majoritet skulle anse dig stå för det mesta av "crappet"
Hursomhelst, jag emotser svar på om jag uppfattat dig korrekt. Spännande att se på när en fundamentalist slår knut på sig själv.
Citera
2015-10-29, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Vänta här nu....
En sak i taget.
1. Svenska män är mer upplysta än män ifrån andra länder
2. Du förespråkar implicit omskolning av män från andra kulturer, eftersom de inte är lika bra uppfostrade som svenska män.
Är detta korrekt uppfattat av mig?

Jag inbillar mig att även här går din uppfattning på tvärs med AI:s

"crapp inlägg"?
För det första, lär dig stava innan du anklagar andra för"crapp"
För det andra tror jag att en kraftig majoritet skulle anse dig stå för det mesta av "crappet"
Hursomhelst, jag emotser svar på om jag uppfattat dig korrekt. Spännande att se på när en fundamentalist slår knut på sig själv.

upplysta/ moderna/ från annan kultur/ annorlunda / västerländskt / demokratiskt/ sekulära i vissa fall

Finns flera ord på det. Och här finns andra tankesätt utöver kvinnosyn ex. mänskliga rättigheter,
straffskalor, hur vi betraktar barn och deras rättigheter, demokrati, yttrandefrihet, religionsfrihet, sexuella rättigheter etc. etc. som västvärlden står för och anser vara rätt och riktigt men som inte finns i andra länder.
Precis som där säkerligen finns andra saker som "de" står för och anser vara rätt och riktigt men som vi inte har, ex. synen på äldre.

Men till skillnad från dig tydligen så anser jag att ja det går att kritisera ett samhälle/ kultur/ människa för ditt eller datt, ex. kvinnosyn för att nu hålla oss där, utan att för den skull ringakta hela kulturen, gruppen, människan. Finns som bekant gott om tvättäkta etniska svenska gubbar med ungefär lika kass syn på kvinnor.

Inga problem. Gäller bara att hålla isär olika begrepp. Och AI är nog avsevärt mer på min linje därvidlag. AI jobbar liksom med mänskliga rättigheter.

Sen ja, jag tycker du senaste tiden har skrivit extremt töntiga inlägg som enbart baserats på personpåhopp och trams. De har också som du kanske noterat blivit borttagna. Så skärp dig, du kan bättre.
Senast redigerad av Merapi 2015-10-29 kl. 11:43.
Citera
2015-10-29, 22:03
Medlem
FlamingBacons avatar
Jag har aldrig riktigt förstått logiken i att förbjuda sexköp. Varför ska inte människor få köpa/sälja sex om de nu har lust med det?
Citera
2015-10-29, 23:11
Medlem
WordWarriors avatar
Haha! Ja, hela den här diskussionen hamnar i ett helt annat ljus i dagens situation. Sverige översvämmas just nu av 700.000 lycksökare per år, varav cirka 85 % är unga män. De har blivit hitlockade med löften om livstids försörjning och en svensk blondin som tillfredsställer dem. Kommer de att bli besvikna eller ej? Vad händer då? Jag kan svara på det. Sexköp kommer att inom kort vara det MINSTA av Sveriges problem. Det finns knappt resurser att utreda mord på öppen gata i dagsläget...

För att sätta detta i kontext med topic: Amnesty International kommer att få ingripa i Sverige, på grund av att landet blivit en totalitärstat.

Sexköpslagen blir kvar ett tag, men snart har vi en nattväktarstat, som gör att svenska kvinnor är enbart tacksamma om någon köper sex av dem. De blir beroende av det för sin överlevnad. Många svenska kvinnor ser inte detta nu, för det är osynligt i deras värld. Men läget är illa, och det kommer att totalhaverara.
Citera
2015-10-30, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Haha! Ja, hela den här diskussionen hamnar i ett helt annat ljus i dagens situation. Sverige översvämmas just nu av 700.000 lycksökare per år, varav cirka 85 % är unga män. De har blivit hitlockade med löften om livstids försörjning och en svensk blondin som tillfredsställer dem. Kommer de att bli besvikna eller ej? Vad händer då? Jag kan svara på det. Sexköp kommer att inom kort vara det MINSTA av Sveriges problem. Det finns knappt resurser att utreda mord på öppen gata i dagsläget...

För att sätta detta i kontext med topic: Amnesty International kommer att få ingripa i Sverige, på grund av att landet blivit en totalitärstat.

Sexköpslagen blir kvar ett tag, men snart har vi en nattväktarstat, som gör att svenska kvinnor är enbart tacksamma om någon köper sex av dem. De blir beroende av det för sin överlevnad. Många svenska kvinnor ser inte detta nu, för det är osynligt i deras värld. Men läget är illa, och det kommer att totalhaverara.

Med så många män att välja på så väljer väl kvinnor att bilda familj med en trygg man med goda försörjningsmöjligheter. Och många jobbar ju själv, kvinnor utbildar sig och får ju naturligtvis jobb.

Men du menar att de män som inte får jobb eller fru börjar sälja sex till varandra. Ja det är ju mycket möjligt.
Citera
2015-10-30, 18:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior

Men vad bra för dig då - då kan du ju luta dig tillbaka och låta samhällsutvecklingen ha sin gång då ..

Dock i den där staten du beskriver -- du inser väl att du inte kommer vara en av dem som sitter på position att påverka beslut eller ha pengar att köpa sex för.

Du kommer bli den framtida geten -- gratis för din herre och alltid till förfogande. Kvinnorna kommer i alla fall ha något att erbjuda mer än sex också i den.
Citera
2015-10-30, 22:35
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
upplysta/ moderna/ från annan kultur/ annorlunda / västerländskt / demokratiskt/ sekulära i vissa fall

Finns flera ord på det. Och här finns andra tankesätt utöver kvinnosyn ex. mänskliga rättigheter,
straffskalor, hur vi betraktar barn och deras rättigheter, demokrati, yttrandefrihet, religionsfrihet, sexuella rättigheter etc. etc. som västvärlden står för och anser vara rätt och riktigt men som inte finns i andra länder.
Precis som där säkerligen finns andra saker som "de" står för och anser vara rätt och riktigt men som vi inte har, ex. synen på äldre.

Men till skillnad från dig tydligen så anser jag att ja det går att kritisera ett samhälle/ kultur/ människa för ditt eller datt, ex. kvinnosyn för att nu hålla oss där, utan att för den skull ringakta hela kulturen, gruppen, människan. Finns som bekant gott om tvättäkta etniska svenska gubbar med ungefär lika kass syn på kvinnor.

Inga problem. Gäller bara att hålla isär olika begrepp. Och AI är nog avsevärt mer på min linje därvidlag. AI jobbar liksom med mänskliga rättigheter.

Sen ja, jag tycker du senaste tiden har skrivit extremt töntiga inlägg som enbart baserats på personpåhopp och trams. De har också som du kanske noterat blivit borttagna. Så skärp dig, du kan bättre.
Ok, vi omskolar då individer ifrån kulturer med underlägsen kvinnosyn. Det görs i Norge, och diskuteras i Danmark.
http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/16451053

Vi kanske kunde gjort samma sak i Sverige om inte ni rabiatfeminister ansett att dessa båda länder är rasistiska.
Att jag är otrevlig, antifeminist, skitstövel, horknullare, sexist och olämplig som förälder har jag fått höra alltsedan den dag jag ifrågasatt dagens rabiatfeminism. Dessutom har det alltsom oftast satts likhetstecken mellan mina åsikter och kvinnoförakt/rasism.
Det har kostat mig främst socialt och möjligen något ekonomiskt. Det bjuder jag på.
Skall jag vara ärlig skiter jag fullständigt i vad du eller random ängslig stackare tycker är inne för tillfället eller era försök att agera moraliska domare. Det jag blir förbannad över är hur ni fullständigt skiter i människors välbefinnande i era häxjakter. Jag förnekar inte att prostituerade många gånger far illa, men de som främst är roten till stigmat och skammen som omger branschen är hycklare som dig. Ni dömer, ni stigmatiserar och moraliserar. Ni är nutidens inkvisitorer.
http://www.svd.se/alla-ar-vi-rasister/om/ledarbloggen

Sådana som dig ger fullständigt djävulen i lidande, bara ni får stå där och känna moraliskt stöd av era likasinnade. Att du är fullständigt överkörd i denna tråd, och som om inte det vore nog, även av de största människorättsrörelserna är inget problem för dig. Inte heller alla människöden som i onödan slutar i värsta tänkbara fasa.
Nej, sådana som du tror att era moraliska korståg kan frälsa världen. Så fortsätt du inbilla dig att det finns människor som läser dina inlägg som tror att du har de prostituerades bästa för ögonen. Du är en farisé, du dömer.
Enligt legenden var för övrigt den person som lärt kristna kraften i förlåtelse i ett kärleksförhållande med en prostituerad.
Så att jag visar viss irritation mot människor som dig, som dömer, skapar lidande och moraliserar skäms jag inte ett dugg för. För att återigen vara helt ärlig, så kan ni dra åt helvete
Senast redigerad av Djupfrys 2015-10-30 kl. 22:37.
Citera
2015-10-31, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Ok, vi omskolar då individer ifrån kulturer med underlägsen kvinnosyn. Det görs i Norge, och diskuteras i Danmark.
http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/16451053

Vi kanske kunde gjort samma sak i Sverige om inte ni rabiatfeminister ansett att dessa båda länder är rasistiska.
Att jag är otrevlig, antifeminist, skitstövel, horknullare, sexist och olämplig som förälder har jag fått höra alltsedan den dag jag ifrågasatt dagens rabiatfeminism. Dessutom har det alltsom oftast satts likhetstecken mellan mina åsikter och kvinnoförakt/rasism.
Det har kostat mig främst socialt och möjligen något ekonomiskt. Det bjuder jag på.
Skall jag vara ärlig skiter jag fullständigt i vad du eller random ängslig stackare tycker är inne för tillfället eller era försök att agera moraliska domare. Det jag blir förbannad över är hur ni fullständigt skiter i människors välbefinnande i era häxjakter. Jag förnekar inte att prostituerade många gånger far illa, men de som främst är roten till stigmat och skammen som omger branschen är hycklare som dig. Ni dömer, ni stigmatiserar och moraliserar. Ni är nutidens inkvisitorer.
http://www.svd.se/alla-ar-vi-rasister/om/ledarbloggen

Sådana som dig ger fullständigt djävulen i lidande, bara ni får stå där och känna moraliskt stöd av era likasinnade. Att du är fullständigt överkörd i denna tråd, och som om inte det vore nog, även av de största människorättsrörelserna är inget problem för dig. Inte heller alla människöden som i onödan slutar i värsta tänkbara fasa.
Nej, sådana som du tror att era moraliska korståg kan frälsa världen. Så fortsätt du inbilla dig att det finns människor som läser dina inlägg som tror att du har de prostituerades bästa för ögonen. Du är en farisé, du dömer.
Enligt legenden var för övrigt den person som lärt kristna kraften i förlåtelse i ett kärleksförhållande med en prostituerad.
Så att jag visar viss irritation mot människor som dig, som dömer, skapar lidande och moraliserar skäms jag inte ett dugg för. För att återigen vara helt ärlig, så kan ni dra åt helvete

Du är verkligen mer än lovligt fucked up i skallen just nu.

Jag är för den svenska sexköpslagen allright? Detta delar jag med en kraftig majoritet av Sveriges befolkning, så om du nu anser allt vad du skriver om min person för att jag är för sexköpslagen, det anser du alltså också om en majoriteten av Sveriges befolkning?
Känns det bra?

Sen? Vilka är det som orsakar allt "lidande" och "värsta tänkbara fasa" du pratar om som drabbar prostituerade världen över och så även i Sverige?
Är det sånna som jag kanske?
Är det feminister/ kvinnor/ pro-sexköpslags människor/ mer än halva Sveriges befolkning som misshandlar, dödar, våldtar, utnyttjar, kidnappar, kränker prostituerade människor eller står för efterfrågan av prostituerade världen över? eller? kanske är det sexköpare/ hallickar? hmm? något som slagit herr blåst isbjörn någonsin?

Sen är det tämligen uppenbart vilka det är i denna tråd som gör bort sig stup i kvarten och det är fanimig inte min sida. Du själv ligger i topp just nu på fjant med stor F som inte har den blekaste fisordning på vad han tänker eller skriver.

Helt ärligt så kan du dra åt helvete. Sånt skit som du skriver är inte värt besväret att svara på.
Senast redigerad av Merapi 2015-10-31 kl. 00:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in