2015-10-21, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det låter inte ett dugg ologiskt - givet att det blir ca 11 annonser per person .. fördelat på 10 veckor är det ca 1 annons i veckan.
På annonssidorna lägger samma personer in nya annonser - och om du kollar runt lite så kommer du upptäcka att samma person kan lägga i en ny annons mer än en gång per dag ..
Detta för att hamna först på sidan - och inte halka bakåt tidsmässigt, eftersom de flesta inte orkar bläddra tillbaka en massa sidor i jakt på en annons ...

Det framgår också av utredningen att många annonser spåras till samma telefonnummer t ex.

.
Kan bara inte hålla mig.
Med andra ord menar du att de 304 annonser som man jämför med skall delas på 11 fördelat på 10 för att vi skall kunna jämföra eller hur tänkte du.
Eller skall man bara dela upp det enligt din kalkyl så siffrorna blir PK rätt..jösses om ni fortsätter kalkylera så har vi inga sexarbetare i Sverige snart....och poff över en natt, ett matematiskt mirakel från feminismen har fått bort sexhandeln.
Du börjar fatta varför AI sågare er...

Citat:
Det stod alltså inte i den rapport jag hänvisade till ..

Fast en organisation som använder sina egna deltagare som huvudsaklig grund för en undersökning de själv står för och skall generaliseras till andra utanför organisationen är faktiskt inte särskilt seriös.

Om du läser var det 60 st medlemmar från RA, resterande i undersökningen var annonsörer och via sms som hittats i annonser.....Jag repeterar det var 60 st medlemmar från RA.
ähh...citat LS rapport...om du kan läsa

60 slumpvis utvalda medlemmar
inom Rose Alliance samt till 551 mejladresser
och 247 mobilnummer kopplade till annonser
och hemsidor man funnit vid en genomgång av
annonsforum

ni måste skaffa en manual som visar hur man skall bemöta statistik o rapporter som inte faller er i smaken
Citat:

Edit:
Jämför gärna med tiggarna - ju färre desto mer pengar i koppen - ju fler desto mindre pengar i varje enskild kopp.

Edit 2
Lagens intention är att minska efterfrågan.
Bra jämförelse faktiskt.
Och då gör man som tiggare, då världen blivit mindre, öppna gränser fri handel och rörlighet så är det bara leta andra närliggande länder att tigga i.
Något som då inte framgår i statistik eller.......
Det visar även vilken medmäsklighet ni har...sluta föda tiggare så slipper vi se dem......jag fattar att ni inte är intresserad av AI och vill kämpa för mänskliga rättigheter.

Lagens intention nee där har du fel....gick att läsa i LS rapporten......läs den, det framgår klart och tydligt på sid 16...självklart tar AI avstånd från detta märkliga moraliska ställningstagande

citat... om du inte hittar till sid 16

Den svenska lagstiftningen var en del av Kvinnofridspropositionen
och prostitution sågs som
ett resultat av strukturell ojämlikhet mellan kö-
nen och som en del av mäns våld mot kvinnor
(Prop. 1997/98:55). Dock är lagstiftningen i sig
könsneutral. En förhoppning var att ett förbud
skulle ha en normativ effekt på befolkningen.
Enligt den syn på sexhandeln som ligger
till grund för svensk jämställdhetspolitik
är sexhandeln således en form av manligt
våld mot kvinnor och ett av de mer extrema
uttrycken för en ojämlikhet som tar sig uttryck
i att män kan köpa och utnyttja kvinnor
och barn och behandla dem som varor.
(SOU 2010:49:55)
Senast redigerad av Roy666 2015-10-21 kl. 00:41.
Citera
2015-10-21, 00:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Kan bara inte hålla mig.
Med andra ord menar du att de 304 annonser som man jämför med skall delas på 11 fördelat på 10 för att vi skall kunna jämföra eller hur tänkte du.
Du får nog läsa igen faktiskt.

Citat:
Eller skall man bara dela upp det enligt din kalkyl så siffrorna blir PK rätt..jösses om ni fortsätter kalkylera så har vi inga sexarbetare i Sverige snart....och poff över en natt, ett matematiskt mirakel från feminismen har fått bort sexhaldeln.
Du börjar fatta varför AI sågare er...
Det var inte min kalkyl på hur många sexarbetare som finns.

Citat:
Om du läser var det 60 st medlemmar från RA, resterande i undersökningen var annonsörer och via sms som hittats i annonser.....Jag repeterar det var 60 st medlemmar från RA.
ähh...citat LS rapport...om du kan läsa

60 slumpvis utvalda medlemmar
inom Rose Alliance samt till 551 mejladresser
och 247 mobilnummer kopplade till annonser
och hemsidor man funnit vid en genomgång av
annonsforum
124 svarande av 858 utskickade, varav 60 till RA, enkäter - ja. Räkna på det.

Citat:
ni måste skaffa en manual som visar hur man skall bemöta statistik o rapporter som inte faller er i smaken
Det är nog snarare tvärtom faktiskt - jag jobbar med enkäter och rapporter - jag vet hur man räknar ut andel svarande ställt mot andel utskick.
Jag vet också när man kan förvänta sig hög och låg svarsfrekvens - och hur oseriöst det är att utgå från egna medlemmar om man vill undersöka förutsättningslöst.

Citat:
Bra jämförelse faktiskt.
Och då gör man som tiggare, då världen blivit mindre, öppna gränser fri handel och rörlighet så är det bara leta andra närliggande länder att tigga i.
Något som då inte framgår i statistik eller.......
Det visar även vilken medmäsklighet ni har...sluta föda tiggare så slipper vi se dem......jag fattar att ni inte är intresserad av AI och vill kämpa för mänskliga rättigheter.
Jepp - men de flesta gör ju inte det - eftersom villkoren är bättre än i länder utan sexköpslag ..

Citat:
Lagens intention nee där har du fel....gick att läsa i LS rapporten......läs den, det framgår klart och tydligt på sid 16...självklart tar AI avstånd från detta märkliga moraliska ställningstagande

citat... om du inte hittar till sid 16

Den svenska lagstiftningen var en del av Kvinnofridspropositionen
och prostitution sågs som
ett resultat av strukturell ojämlikhet mellan kö-
nen och som en del av mäns våld mot kvinnor
(Prop. 1997/98:55). Dock är lagstiftningen i sig
könsneutral. En förhoppning var att ett förbud
skulle ha en normativ effekt på befolkningen.
Enligt den syn på sexhandeln som ligger
till grund för svensk jämställdhetspolitik
är sexhandeln således en form av manligt
våld mot kvinnor och ett av de mer extrema
uttrycken för en ojämlikhet som tar sig uttryck
i att män kan köpa och utnyttja kvinnor
och barn och behandla dem som varor.
(SOU 2010:49:55)

Lagens intention = vad vill man uppnå

Inte

Vad utgår man ifrån - det är grundresonemanget, inte vad man vill uppnå som resultat.
Citera
2015-10-21, 09:52
Medlem
Citat:

Spelar som bekant ingen roll eftersom det viktiga var om siffrorna fanns, vilket de gjorde, i den rapporten de hänvisade till.

28 av 124 vilket inte ens är 25 procent av urvalet. Sedan konstaterade vi också att det knappast är en annons/nummer/mail per unik person eftersom du hänvisade i stycket innan till att många som säljer sex har uppemot 10 sådana. .
Citera
2015-10-21, 09:57
Medlem
Citat:

Om det är något du inte förstår kan du fråga.

Vi konstaterar alltså att det är närmare 30 000 nya sexförsäljare nu jämfört med innan lagen. Någon måste som bekant köpa dessa tjänster för att någon skall kunna sälja. Det är inte färre som köper, tittar vi på hur många som uppger att de köpt sex det senaste året är det lika högt eller högre än innan sexköpslagen och då VET vi redan att detta underrapporteras efter lagen.

Så fler personer köper mer sex. Tänk att vi gått från runt 30 000 som sålt sex till närmare 70 000 fördelat på fler sexköpare än tidigare. Vidare finns det inget som tyder på att antalet kvinnor som sålt sex minskat över den här tiden, något som står i rapporten.

Så det är fler som köper men stigmat har också ökat samtidigt som tilliten till Svenska myndigheter minskat p.g.a. bl.a. stigmatiseringen.

Om lagens syfte var att minska efterfrågan så är den verkligen ett misslyckande eftersom andelen som sålt sex ökat kraftigt och ingen minskning, snarare en ökning, i antalet som uppger att de köpt sex senaste året. Bra jobbat där.
Citera
2015-10-21, 10:02
Medlem
Citat:

Nu har jag förklarat detta för dig, det är alltså 28 från RA och 858 utskick är alltså inte samma som att det är 858 personer som de skickat till. Du skrev själv att varje person har flera olika annonser med olika kontaktuppgifter. Detta var ju detta genanta misstag jag påpekade för dig tidigare för att visa hur inkonsekvent resonemang du för.
Citera
2015-10-21, 10:02
Medlem
Citat:
Du får nog läsa igen faktiskt.

Det var inte min kalkyl på hur många sexarbetare som finns.

Det är nog snarare tvärtom faktiskt - jag jobbar med enkäter och rapporter - jag vet hur man räknar ut andel svarande ställt mot andel utskick.
Jag vet också när man kan förvänta sig hög och låg svarsfrekvens - och hur oseriöst det är att utgå från egna medlemmar om man vill undersöka förutsättningslöst.

Jepp - men de flesta gör ju inte det - eftersom villkoren är bättre än i länder utan sexköpslag ..

Inte

Vad utgår man ifrån - det är grundresonemanget, inte vad man vill uppnå som resultat.
Vi tar det en sista gång.

Du börja kalkylera att det är en minskning (med egna uträkningar), jag hävdade att det är en ökning baserat på de underlag som fanns.
Skall man utgå från att samma sexarbetare haft ute flera annonser måste man väl rimligtvis anta att samma gäller för de siffror man jämför med.
Om inte, så vinklar man statistiken.

Information om enkäten, och en förfrågan om intresse att delta, skickades genom mejlutskick till……… 60 slumpvis utvalda medlemmar inom Rose Alliance samt till 551 mejladresser och 247 mobilnummer kopplade till annonser och hemsidor man funnit vid en genomgång av annonsforum.

124 ställde upp av 858 frågade ..
Rimligen borde det vart ca 6-7% av de svarande som kom från RA, de egna medlemmarna du pratar om, det framgår inte exakt av rapporten…det kan ha vart mer ,men det kan ha vart färre…som sagt var det framgår inte.
Jag tycket inte vi skall bortse från sexarbetarnas åsikter

Citat
Inte
Vad du ville med det stycket är jag inte riktigt med på, men det framgår tydligt vad lagens intention var och vad man ville ha för resultat…..minskat våld mot kvinnor.
Och förhoppningen var, genom att minska antalet sexköpare skulle man minska våldet mot kvinnor, speciellt då mot sexarbetare som sågs som en utsatt grupp……förövarna skulle då var sexköparna, rapporten visar att så inte är fallet, det finns förvisso inga underlag på hur det såg ut innan eller under resans gång men vi kan konstater att så ser det ut nu.

Ur min synvinkel så ser det ut som om lagen inte haft någon som helst effekt.
Det enda vi lyckats med är att stigmatisera sexarbetare och deras kunder.
I övrigt står vi och stampar på samma ställe som innan, jag anser inte att kunna visa upp siffror på att sexköp minskat med någon % och samtidigt erkänna att man inte vet med säkerhet är en framgång….det var liksom inte ens syftet med lagen.

Citat.
En förhoppning var att ett förbud
skulle ha en normativ effekt på befolkningen...............

Kan du då svara på dessa frågor som är direkt kopplat till resultatet av lagens intention.

Har våldet mot kvinnor i Sverige minskat sedan lagens tillkomst?

Har synen på sex förändrats?

Har det skett en attitydförändring i samhället som förbättrat kvinnors utsatthet sedan lagens tillkomst?

Vad har förbättrats i den mening lagens intention var ämnad i vårt samhälle sedan dess tillkomst ?

Och viktigast av allt.

Med bakgrund av lagens intention, varför kan vi inte stödja Amnesty i deras strävan mot mänskliga rättigheter för sexarbetare ?
Vad är ni rädd för skall hända?
Senast redigerad av Roy666 2015-10-21 kl. 10:30.
Citera
2015-10-21, 12:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vi tar det en sista gång.

Du börja kalkylera att det är en minskning (med egna uträkningar), jag hävdade att det är en ökning baserat på de underlag som fanns.
Skall man utgå från att samma sexarbetare haft ute flera annonser måste man väl rimligtvis anta att samma gäller för de siffror man jämför med.
Om inte, så vinklar man statistiken.
Nej, jag kalkylerar inte med en minskning utifrån några egna uträkningar - utan utifrån rapporterna som visar att minskning av sexköpare skett sedan lagen infördes.

Det är du som tror att fler försäljare är synonymt med ökad kundbas - det finns inget i rapporterna som säger det.

Citat:
Information om enkäten, och en förfrågan om intresse att delta, skickades genom mejlutskick till……… 60 slumpvis utvalda medlemmar inom Rose Alliance samt till 551 mejladresser och 247 mobilnummer kopplade till annonser och hemsidor man funnit vid en genomgång av annonsforum.

124 ställde upp av 858 frågade ..
Rimligen borde det vart ca 6-7% av de svarande som kom från RA, de egna medlemmarna du pratar om, det framgår inte exakt av rapporten…det kan ha vart mer ,men det kan ha vart färre…som sagt var det framgår inte.
Jag tycket inte vi skall bortse från sexarbetarnas åsikter
6-7% av de svarande utgör ca hälften av de 14% som svarat. Alltså en stor andel av de svarande från RA.

Citat:
Citat
Inte
Vad du ville med det stycket är jag inte riktigt med på, men det framgår tydligt vad lagens intention var och vad man ville ha för resultat…..minskat våld mot kvinnor.
Och förhoppningen var, genom att minska antalet sexköpare skulle man minska våldet mot kvinnor, speciellt då mot sexarbetare som sågs som en utsatt grupp……förövarna skulle då var sexköparna, rapporten visar att så inte är fallet, det finns förvisso inga underlag på hur det såg ut innan eller under resans gång men vi kan konstater att så ser det ut nu.
Precis - genom att minska antalet sexköpare så minskar man efterfrågan ...

Citat:
Ur min synvinkel så ser det ut som om lagen inte haft någon som helst effekt.
Det enda vi lyckats med är att stigmatisera sexarbetare och deras kunder.
I övrigt står vi och stampar på samma ställe som innan, jag anser inte att kunna visa upp siffror på att sexköp minskat med någon % och samtidigt erkänna att man inte vet med säkerhet är en framgång….det var liksom inte ens syftet med lagen.
Fast enligt utredningarna så har lagen haft effekt .. färre köper sex, våldet mot prostituerade har minskat - inte ökat.
Marknaden i Sverige har inte alls haft samma utveckling med fler prostituerade, samma grad av ökat trafficking, osv som grannländer där det är legalt. Alltså fyller lagen sin funktion - att trycka tillbaka marknaden för prostituerade på svensk mark.

Citat:
Citat.
En förhoppning var att ett förbud
skulle ha en normativ effekt på befolkningen...............

Kan du då svara på dessa frågor som är direkt kopplat till resultatet av lagens intention.

Har våldet mot kvinnor i Sverige minskat sedan lagens tillkomst?

Har synen på sex förändrats?
Svaret är ja på båda dessa frågor faktiskt. Sexköpare ses som skamliga - men att ha sex, till och med på bästa sändningstid i TV ses som okej t ex.
Att våldet mot kvinnor minskat kan du kolla upp via BrÅ:s rapporter bl a.

Citat:
Har det skett en attitydförändring i samhället som förbättrat kvinnors utsatthet sedan lagens tillkomst?
Ja, absolut - eftersom nu kan de anmäla brott t ex.

Citat:
Vad har förbättrats i den mening lagens intention var ämnad i vårt samhälle sedan dess tillkomst ?
Det är redan avhandlat ovanför. Minskat stigma mot prostituerade, ökad stigma på sexköpare, minskat våld, möjlighet att vända sig till samhället osv osv.

Citat:
Och viktigast av allt.

Med bakgrund av lagens intention, varför kan vi inte stödja Amnesty i deras strävan mot mänskliga rättigheter för sexarbetare ?
Vad är ni rädd för skall hända?
Därför att AI i sin strategi anser att det är okej att köpa fattiga och barn i andra länder och deras strategi motverkar inte utan uppmuntrar sådan marknad istället för att sätta press på sociala reformer så att fattiga slipper sälja sig själva och sina barn.
Citera
2015-10-21, 19:52
Medlem
Citat:
6-7% av de svarande utgör ca hälften av de 14% som svarat. Alltså en stor andel av de svarande från RA.

Därför att AI i sin strategi anser att det är okej att köpa fattiga och barn i andra länder och deras strategi motverkar inte utan uppmuntrar sådan marknad istället för att sätta press på sociala reformer så att fattiga slipper sälja sig själva och sina barn.

jag orkar bara ta dessa.

60 st individer av 858 hur många % är det?

Svarar är 124 st är det = % sats som SVARAR, har inget att göra med hur många av de 60 som svarade...för det framgär inte så att vi kan räkna ut det.

Så summa kardemumma,% satsen, om du nu kan räkna ut den (den första) som RA står för i undersökningen är den som gäller hela vägen då man inte angett hur många från de olika kategorierna som svarat (min uträknade % sats var bara grov huvudräkning, din 7% av 14% låter som hälften, men jag fattar ärligt talat inte vad du räknar på där)
Har med andra ord ingen betydelse om alla eller 10 svarar % satsen blir samma för de olika kategorierna.

OK
Då har du äntligen gett din analytiska syn på AI.
Den var både logisk och insiktsfull och jag förmodar att du kan både räkna ut och visa upp rapporter där det finns belägg för allt det du skriver.
Jag har inte hittat deras strategi på att sälja barn, men den finns säkert där....för du har minsann skrivit att det är så.... och då måste det vara så.
Citera
2015-10-22, 03:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
jag orkar bara ta dessa.

60 st individer av 858 hur många % är det?

Svarar är 124 st är det = % sats som SVARAR, har inget att göra med hur många av de 60 som svarade...för det framgär inte så att vi kan räkna ut det.
Jag säger tvärtom - när man vänder sig till den egna gruppen och försöker ge sken av att man utreder något förutsättningslöst så är det oseriöst...

60 av 124 svarande är nästan 50% -- exakt samma siffra som du själv anger när du vill ställa mot helheten -- där endast lite drygt 14% svarade på enkäten...

Citat:
Så summa kardemumma,% satsen, om du nu kan räkna ut den (den första) som RA står för i undersökningen är den som gäller hela vägen då man inte angett hur många från de olika kategorierna som svarat (min uträknade % sats var bara grov huvudräkning, din 7% av 14% låter som hälften, men jag fattar ärligt talat inte vad du räknar på där)
Har med andra ord ingen betydelse om alla eller 10 svarar % satsen blir samma för de olika kategorierna.
Jag räknar där - precis som du själv - på deras del av helheten.

Citat:
OK
Då har du äntligen gett din analytiska syn på AI.
Den var både logisk och insiktsfull och jag förmodar att du kan både räkna ut och visa upp rapporter där det finns belägg för allt det du skriver.
Jag har inte hittat deras strategi på att sälja barn, men den finns säkert där....för du har minsann skrivit att det är så.... och då måste det vara så.
Jag behöver faktiskt inte visa mer belägg än jag redan gjort för att sexköpslagen är mer till nytta än skada...
Det är faktiskt ni sexköpsförespråkare som bör via vilken skada lagen gjort -- eftersom ni hävdar att den skadar -- och då pratar jag givetvis om siffror i Sverige, Norge eller Island som har denna lag - och skador efter att lagen infördes ...

Kan du visa något sådant -- och då menar jag inte en intervju - utan riktiga undersökningar...
Citera
2015-10-22, 14:43
Medlem
Citat:
Jag säger tvärtom - när man vänder sig till den egna gruppen och försöker ge sken av att man utreder något förutsättningslöst så är det oseriöst...

60 av 124 svarande är nästan 50% -- exakt samma siffra som du själv anger när du vill ställa mot helheten -- där endast lite drygt 14% svarade på enkäten...

Jag räknar där - precis som du själv - på deras del av helheten.

Jag behöver faktiskt inte visa mer belägg än jag redan gjort för att sexköpslagen är mer till nytta än skada...
Det är faktiskt ni sexköpsförespråkare som bör via vilken skada lagen gjort -- eftersom ni hävdar att den skadar -- och då pratar jag givetvis om siffror i Sverige, Norge eller Island som har denna lag - och skador efter att lagen infördes ...

Kan du visa något sådant -- och då menar jag inte en intervju - utan riktiga undersökningar...
Citat.
Enkäten och intervjuerna har UTFORMATS AV! personer som själva sålt sex och är medlemar i föreningen Rose Alliance – ….de har inte utfört denna undersökning, bara vart med och utformat den.

Antingen är jag så dålig att läsa och förstå att jag har missat det stycket i rapporten där det stod att ALLA 60 från RA svarade och var med på undersökningen.
Jag tolkade rapporten som att FRÅGAN gick till 858 och av dessa var 60 från RA…INTE att 60 från RA svarade.
Om då 14% av totalen svarade är det inte 50% från RA.

Eller så är du obotligt dum och vill bara se det som gynnar din åsikt, vilket då skulle förklara din oförmåga att se de mänskliga värdena AI vill försöka jobba in över hela värden.....köpa barn, ja jösses....
Har jag fel ber jag redan på förhand om ursäkt och jag skall aldrig mer argumentera i denna fråga med dig, men då måste du hjälpa mig att hitta det stycket där det framgår att ALLA 60 från RA var med och svarade, för jag hittar inte det…… tror inte heller någon kommer hitta det, men jag haft fel förr.

I vilket fall som helst så är din åsikt att alla som inte tycker som du/PK/isis femenismen skall tystas och skall inte få komma till tals, framförallt inte få vara med i undersökningar för att de då kan visa upp en annan bild....eller?.....låter mer o mer som AI jobbar i rätt rikning.

Har jag rätt är det ingen ide att svara på resten eftersom du då är för dum för att förstå det i alla fall.
Citera
2015-10-22, 18:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Citat.
Enkäten och intervjuerna har UTFORMATS AV! personer som själva sålt sex och är medlemar i föreningen Rose Alliance – ….de har inte utfört denna undersökning, bara vart med och utformat den.

Antingen är jag så dålig att läsa och förstå att jag har missat det stycket i rapporten där det stod att ALLA 60 från RA svarade och var med på undersökningen.
Jag tolkade rapporten som att FRÅGAN gick till 858 och av dessa var 60 från RA…INTE att 60 från RA svarade.
Om då 14% av totalen svarade är det inte 50% från RA.

Eller så är du obotligt dum och vill bara se det som gynnar din åsikt, vilket då skulle förklara din oförmåga att se de mänskliga värdena AI vill försöka jobba in över hela värden.....köpa barn, ja jösses....
Har jag fel ber jag redan på förhand om ursäkt och jag skall aldrig mer argumentera i denna fråga med dig, men då måste du hjälpa mig att hitta det stycket där det framgår att ALLA 60 från RA var med och svarade, för jag hittar inte det…… tror inte heller någon kommer hitta det, men jag haft fel förr.

I vilket fall som helst så är din åsikt att alla som inte tycker som du/PK/isis femenismen skall tystas och skall inte få komma till tals, framförallt inte få vara med i undersökningar för att de då kan visa upp en annan bild....eller?.....låter mer o mer som AI jobbar i rätt rikning.

Har jag rätt är det ingen ide att svara på resten eftersom du då är för dum för att förstå det i alla fall.

Kan inte du berätta för Rose Allians att de inte alls var de som utförde någon undersökning -- för de inbillar sig att de faktiskt var det ....

Info om enkäten:
Undersökning bland sveriges sexarbetare

Citat:
Rose Alliance gör just nu, i samarbete med HIV-Sverige, en undersökning kring hälsa och säkerhet bland sexarbetare i Sverige. Hittills har mer än 100 sexarbetare svarat på enkäten och vi hoppas att ännu fler vill vara delaktiga i den här unika undersökningen. Vill du veta mer om enkäten, eller delta själv? Maila oss på enkat@rosealliance.se
http://www.rosealliance.se/?page_id=8

Citat:
Rapporten är klar!
Vi är så stolta. Tack till alla som medverkat.
http://www.rosealliance.se/?page_id=2

I rapporten framgår att minst 28 av de medverkande fick sin info via Rose Allians.

Citat:
. I enkäten ombads informanterna uppge, frivillig, information om hur
de fått enkäten och 28 personer uppgav att de fått den via medlemskap i Rose Alliance.

Och OJ - vänta ... vad står det här då ...

Citat:
Det finns vissa problem med digitala webbaserade enkäter, ett är att de inte nödvändigtvis går att applicera
på en större population.
[...]
De resultat som följer är endast representativt för en
grupp sexarbetare, nämligen de 124 personer som har deltagit i just den här undersökningen.
http://www.rosealliance.se/wp-content/uploads/En-annan-horisont.pdf

I övrigt är en av de viktigaste skedena i en enkätundersökning just att utforma frågorna - så att respondenten inte styrs (eller styrs) åt något håll.
Citera
2015-10-22, 18:19
Medlem
Att kriminalisera laglig prostitution är moralpanik av högsta nivå.

Det är som att kriminalisera dildos för kvinnor al'a 1500 talets Kyrkobiskop.

Det går att anställa ordningsvakter på bordeller precis som på nattklubbar. Det finns bra skydd idag som kondomer etc.

Dom prostituerade hade kännt sig tryggare fått mer respekt för sig själva då dom utförde ett lagligt yrke osv.

Hade vart nice om man bråka med kärringen att dra ner betala 1000 spänn och knulla på en tight 25åring när man är pensionär. Kommer man hem med ett smile på läpparna sen
Senast redigerad av AndreasXY 2015-10-22 kl. 18:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in