2018-01-06, 18:46
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
så starkt kopplat till våra intima sfärer

Jag tycker massage är mer intimt än sex, dags att förbjuda köp av massage.
Citera
2018-01-06, 18:51
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Finns inget behov av att handla med sex, vänskap, släktskap, känslor etc etc alla de ting som är förknippat med mänsklig existens och så starkt kopplat till våra intima sfärer.
Så du tycker att vi ska förbjuda psykologer och nöjesfält? Rätt mycket känslor involverade där.
Citera
2018-01-06, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Jag tycker massage är mer intimt än sex, dags att förbjuda köp av massage.

Och jag tycker knulla är fan så mycket mer intimt...än att massera någons muskler och det tror jag nog den absolut största majoriteten av människor håller med mig om.

Inte heller har vi, vad jag vet, en traffickinverksamhet som tvingar in människor i massagebranchen, annat män om det just är kamouflage för prostitution.
Citera
2018-01-06, 19:04
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Och jag tycker knulla är fan så mycket mer intimt...än att massera någons muskler och det tror jag nog den absolut största majoriteten av människor håller med mig om.

Inte heller har vi, vad jag vet, en traffickinverksamhet som tvingar in människor i massagebranchen, annat män om det just är kamouflage för prostitution.

Försökte bara att påvisa att vad man tycker inte automatiskt återspeglar vad andra tycker. Människor som har och lever med mycket sex i sin vardag ser det inte som lika dramatiskt. Som dem som växt upp i nått moralistiskt inferno. Så varför ska frigida bestämma åt andra vad som är moraliskt riktigt. När det inte skadar andra. Det är inte så att det är utan konsekvens det heller då många mår uppriktigt illa av ett avsexualiserat liv. Men det är ju majoritet män så vad spelar det för roll, right?

Att samhället idag håller på att bli så avsexualiserat är dock väldigt skadligt för relationen mellan män och kvinnor. Samhällsekonomin och människors allmänna välmående.

Just a thought.
Citera
2018-01-06, 19:08
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:

Så vi ska ha moral lagar enligt fröken Merapi? Och åter igen, ditt förbud skyddar inte kvinnor. Det praktiska utfallet blir inte så som du önskar dig.
Citera
2018-01-06, 21:36
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Finns inget behov av att handla med sex, vänskap, släktskap, känslor etc etc alla de ting som är förknippat med mänsklig existens och så starkt kopplat till våra intima sfärer.

Medans vänskap, släktskap, känslor och förvisso kärlek inte går att sälja, så sticker sex ut från den gruppen genom att det går att sälja. Dina assoiciationer är osunda.

Så länge sex går att sälja, och kvinnor och män är beredda att frivilligt sälja sex, så är en sexköpslag enligt svensk modell inte en fungerande lösning för att komma åt annan grov brottslighet.

Om man däremot inbillar sig det, och sätter för stort hopp till det, kan en sådan lag istället vara direkt skadlig genom att man istället inte ser behovet av andra mer fungerande åtgärder.
Citera
2018-01-07, 08:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Så vi ska ha moral lagar enligt fröken Merapi? Och åter igen, ditt förbud skyddar inte kvinnor. Det praktiska utfallet blir inte så som du önskar dig.

Det handlar inte om att skydda kvinnor utan att straffa män. Det genomsyrar all diskurs idag, här och ute i allmänheten..
Citera
2018-01-07, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Medans vänskap, släktskap, känslor och förvisso kärlek inte går att sälja, så sticker sex ut från den gruppen genom att det går att sälja. Dina assoiciationer är osunda.

Så länge sex går att sälja, och kvinnor och män är beredda att frivilligt sälja sex, så är en sexköpslag enligt svensk modell inte en fungerande lösning för att komma åt annan grov brottslighet.

Om man däremot inbillar sig det, och sätter för stort hopp till det, kan en sådan lag istället vara direkt skadlig genom att man istället inte ser behovet av andra mer fungerande åtgärder.

Det går sälja... dina barn, din mormor....det går sälja vänskap...någon kan hotas, tvingas etc att låtsas vara din vän eller övertalas till denna charad med pengar.

Bara för att något "går" att sälja, tvinga eller hota till, så betyder inte det att det ska vara fritt fram.

Svensk sexköpslag fungerar, det finns studier på detta både på svensk och norsk sida.
Citera
2018-01-07, 18:04
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Det går sälja... dina barn, din mormor....det går sälja vänskap...någon kan hotas, tvingas etc att låtsas vara din vän eller övertalas till denna charad med pengar.

Bara för att något "går" att sälja, tvinga eller hota till, så betyder inte det att det ska vara fritt fram.

Svensk sexköpslag fungerar, det finns studier på detta både på svensk och norsk sida.

Sex går att sälja frivilligt. Tvång och hot är något helt annat. Dina associationer är fortfarande helt uppåt väggarna.
Citera
2018-01-07, 18:20
Medlem
Citat:
det finns självklart argument mot något om det bidrar till att gynna en direkt vidrig och olaglig branch och speciellt så här eftersom sex fasen är något alla gör och vill ha frivilligt.

Sen snälla du, är du som är den "desperate" här....knappast jag.
Då gör man som i alla andra branscher, då sätter man upp regler och kontroller som är riktade mot just de problemen. Man förbjuder inte skönhetssalonger, hantverkare och fiskare bara för att det finns människor i dessa branscher som är offer för trafficking.

Det finns en tillgång och efterfrågan på sex och sex. Dina övriga exempel, är du full eller?
Citera
2018-01-07, 20:26
Medlem
Jag noterar att expressen kört en serie stories i mellandagarna där jag upplever att om temat hade varit gubbar i Sydostasien istället för tanter i Västafrika så hade det varit en annan vinkel.

Det stärker mig i min uppfattning att svensk syn på sexköp är sexistisk till sin natur.
Citera
2018-01-07, 20:39
Medlem
Lite sex. Big deal...
Typiskt att feminister känner sig hotade när de inte kan förvägra männen sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in