Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-30, 07:38
  #577
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aeventyr
Haha det är ju Ikea-mördarens egna ord " – De såg svenska ut, förklarar han i den rättspsykiatriska utredningen. " Tror du att VLT har förfalskat den rättspsykiatriska utredningen? Varför tror du hellre på den vänsterextrema Metro än VLT? Som iof också är väldigt flyktingkramande, men Metro är nog den mest extrema flyktingkramartidskriften i Sverige.
Jag tycker vanligtvis metro är en jävla pisstidning men finner det skumt att dölja en sådan sak och samtidigt insistera att det är slumpvalda offer. Det hade iaf varit sista spiken i kistan för mig angående den tidningen. De förlorar ju trovärdighet. Kan man läsa den rättspsykiatriska utredningen då? Antar att den är sekretessbelagd. För annars har jag ju inget att gå på.

Sen är det väl en ganska saftig nyhet som fler isåfall borde spridit ifall det var sant?
__________________
Senast redigerad av qn 2015-10-30 kl. 07:40.
Citera
2015-10-30, 09:04
  #578
Medlem
Enydrions avatar
Nu var det ju på ikea och på dagtid, så det var säkert minst 50% invandrare där, så hade det varit slumpen så hade det varit troligare att det varit invandrare som mördats, de som intervjuades och såg brottet var invandrare (de jag såg intervjuas)

Rasism utövas av majoritetsbefolkningen mot minoriteter (wikipedia) så därför kan inte svenskar utsättas för rasism (jag vet att det är löjligt) men när invandrare är i majoritet här så kommer pressen samma dag att vända på det ( oerhört grov ironi )

Finns det några tv- länkar till begravningen av offren, liknande den i Trollhättan, med representanter från regeringen och så?

Edit hade glömt vilken tråd jag klickat på ser nu att detta är trollhättetråden men ikea diskuterades i inläggen ovan...
__________________
Senast redigerad av Enydrion 2015-10-30 kl. 09:14.
Citera
2015-10-30, 09:35
  #579
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qn
På VLT läser man att Ikea-mördaren valde ut offer som såg svenska ut. I metro skriver dom tydligt att mördarens offer var helt slumpvis utvalda. Om jag skulle satsa pengar hade jag satsat dom på att Metro har rätt. Hittar ju inte några källor eller annat så antar att VLT helt enkelt snackar skit?
http://vlt.se/ikeamorden/1.3213362-m...ag-svenska-ut-

Det kan väl vara rätt både och. Det man säger till polisen i förhör, kan mycket väl vara olika i olika förhör och sen ytterligare en eller flera versioner under rättegången.
Vad man säger i förhör beror på hur frågorna ställs.
Om jag läst rätt Metroartikel citerar de vad Aftonbladet säger att Ikeamördaren sagt i ett polisförhör på sjukhuset.
Ibland är förhören bandade, ibland har polisen som hållit förhöret själv skrivit ner vad han fattat det som.
VLT skriver vad som kom fram i den rättspsykiatriska undersökningen där det också sägs att mördaren inte berättar spontant.


Det kan alltså mycket väl vara rätt i de olika tidningarna även om uppgifterna blir olika
Citera
2015-10-30, 14:23
  #580
Medlem
RogerRogers avatar
På Aftonbladet får jag gå ner 6 sidor innan jag hittar en liten ruta om att IKEA-mördaren har dömts. Allmänintresset för begravningen av ett av Trollhättan-offren anses vara långt större.
Citera
2015-12-23, 13:32
  #581
Medlem
Ikea mördaren var en färgad rasist Trollhättan offren var färgade klart att media matar oss om detta faktum.FI i Malmö väljer alltid färgade offer först vi kommer aldrig att se kampanjer med vita offer.Så jävla sjuk är vänstern idag.
Citera
2015-12-23, 15:51
  #582
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
På Aftonbladet får jag gå ner 6 sidor innan jag hittar en liten ruta om att IKEA-mördaren har dömts. Allmänintresset för begravningen av ett av Trollhättan-offren anses vara långt större.
Och i dagens papperstidningar syns hovrättsdomen nästan inte alls. Några korta rader i en notisspalt i DN. GP? Ingenting!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback