Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-11, 16:57
  #4189
Medlem
Kan ett troligt scenario vara att den äldre GM fick någon form av psykos eller hallucinationer och börjat skada sig själv, med tanke på att ingen vet hur han skadades?

Kvinnlig BO utbildad inom vården försöker hjälpa till och GM vänder sig mot henne och sonen. Den yngre GM missuppfattar situationen eller försöker hjälpa sin vän?
Citera
2015-08-11, 16:58
  #4190
Avstängd
Forestmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjerkassy
Jag vill inte märka ord, men för tydlighetens skull:
Polisen kan aldrig anhålla någon.
Det är åklagarens uppgift.
Visst, men det är ju Polisen som sköter förhör och granskar bilder från övervakningskameror. Åklagaren fattar ju sen beslut utifrån vad dessa kommit fram till om ett anhållande ska ske och vilken misstankegrad som ska vara gällande.
Citera
2015-08-11, 16:59
  #4191
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mthrfckr13
Rykten på Facebook säger att det finns hemska bilder från händelseplatsen. Bestialiskt mord. Citat:"Det såg ut som om huvudet skiljts från kroppen".
Nu börjar slakten i Sverige. Hur länge ska politikerna blunda?
Rykten säger - säger ingenting.

När man väl får veta vad det här handlar om och vad som hänt så kan maskarna börja vrida sig, fram tills dess är det ju bara strunt och kan bara uppfattas som rasister som samlar sig som flugor kring liken och hoppas på att kunna få lite föda av deras kött.

Ingen respekt alls för offren mao.
Citera
2015-08-11, 17:00
  #4192
Medlem
MedborgareXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tror det gick till något i den stilen, men vad hände egentligen med Victor? Har han nämnts av polisen?

Sedan undrar jag vad eritreanerna gjorde på IKEA. Är det någon som har en teori?

Troligen för tidigt att hämta nya möbler. Det sker väl när de fått lägenhet. Kanske att de fördrev tiden tills de skulle åka tillbaks efter ärende hos Migrationsverket i city?
Har det framkommit om de åkt buss eller kört bil till IKEA?
Om de kört bil så kanske de blev nyfikna då de åkte förbi och fick syn på köpcentret. Detta kan ju vara fallet, så kanske de hade egen bil eller blev skjutsade av någon?
__________________
Senast redigerad av MedborgareX 2015-08-11 kl. 17:02. Anledning: missade ord
Citera
2015-08-11, 17:00
  #4193
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Kan man antaga att Ikea har kameraövervakning så polisen får tillgång till bilder av händelseförlopp?
Skrivit om det innan, de göms för att inte allmänheten skall få se det brutala mordet på den försvarslösa mamman och hennes son, SÄPO är inkopplat och enl den nya förordningen lyder de numera direkt under löven och regeringen... Så det blir helt klart en mörkläggning beordrad så löven kan fortsätta att pumpa in asylanter... Rösta rätt i nästa val annars finns inte Sverige och Svenskar kvar...
Citera
2015-08-11, 17:01
  #4194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mthrfckr13
Rykten på Facebook säger att det finns hemska bilder från händelseplatsen. Bestialiskt mord. Citat:"Det såg ut som om huvudet skiljts från kroppen".
Nu börjar slakten i Sverige. Hur länge ska politikerna blunda?

100 spänn på att det refererar till bilderna som postats i tråden och den efterföljande diskussionen. Normala genomsnittliga människor vågar inte ens trycka på länkar som eventuellt kan leda till bilder på döda människor.
Citera
2015-08-11, 17:01
  #4195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Men nånting måste hon eller sonen ha gjort? Vet inte vad, men nåt måste ha gjort att GM reagerade så starkt på just dem.
Ja det är ju otänkbart att det var mördarna började på egen hand förstås? Någon annan måste vara den skyldige som kränkt dem.
Citera
2015-08-11, 17:01
  #4196
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Hela denna historia är nog rekord hittills i sjukhet.
- Jag tänker på presskonferensen där det viktigaste verkade vara att meddela att man förhöjer säkerheten för asylboenden för att "mörka krafter" kan vilja "utnyttja situationen"
- Jag tänker på den totala avsaknaden av detaljer kring brottsoffer eller förövare, förutom ålder, kön, ungefärlig bostadsort och att förövarna var asylboende från Eritrea. Men inga bilder, inga intervjuer med grannar till offren, ingen försök att skapa "människorna" som blev slaktade.
- Jag tänker på den totala avsaknaden av vittnesmål från själva händelsen. Trots att flera personer har sett vad som skett, så finns det inga vittnesmål om hur det gick till.

Jag tänker på att varken personal, kunder, räddningstjänst gjorde några som helst försök att rädda/återuppliva brottsoffren. Man gjorde direkt, inom minuter, den definitiva bedömningen att de var bortom all räddning. Hur är det möjligt när det gäller ett knivdåd? Tanken som far genom mitt huvud (som det redan antytts i tråden) är i princip halshuggning.

Jag tänker på medias närmast desperata upprepningar att detta är ett slumpartat, vansinnesdåd. "En galen händelse" som polisen så sakligt uttrycker sig. Men vi vet att den GM som inte var skadad flera gånger ropade Allah Akhbar. Det är ställt bortom allt tvivel, hörs tydligt. Även om en del inte vill låta sig höra det.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle21240765.ab

Jag tänker på denna ledare från Oisin Cantwell som är något av det bisarraste som finns. Han försöker på något sätt antyda att våld är normalt och har alltid funnits. Livet går sin gilla gång. Samtidigt kastar han skit på de döda brottsoffren, med denna lilla antydan om GM "Men han skadades allvarligt i samband med morden, ligger nyopererad på sjukhus och har ännu inte kunnat höras. Vem skar honom? Det vet vi ännu inte."

Jag blir så in i helvete bedrövad över tillståndet i nationen Sverige, och hur dess medborgare behandlas.
Citera
2015-08-11, 17:02
  #4197
Medlem
dANiis avatar
"Hur brutalt mördade modern och sonen blev spelar ingen roll.
Eller hur förstörda deras anhöriga är.
Det är främst synd om mördarna som är sårbara och har haft det tufft, och nu är fokus på att skydda asylboende."

http://qet.se/2015/08/11/det-ar-fram...d-om-mordarna/
Citera
2015-08-11, 17:02
  #4198
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alcudia
Räcker det inte att veta att dom mördat två oskyldiga människor? Jävla idiot. Men mord kanske inte är kriminellt enligt dig.
Att de mördat i Sverige innebär inte att Sverige "släppt in kriminella" - har de inte begått brott tidigare så blev de kriminella här - och var således icke-kriminella när de släpptes in.

Och nej - att börja spy utan att ha en aning om vad som hänt eller vilken etnicitet offren har är totalt respektlöst.

Men jag begär inte att du skall förstå det.

Edit:
Du får samma svar.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Låt oss säga så här. Knivdödat man folk så är man kriminell
Frågor på det?
Citera
2015-08-11, 17:03
  #4199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mthrfckr13
Rykten på Facebook säger att det finns hemska bilder från händelseplatsen. Bestialiskt mord. Citat:"Det såg ut som om huvudet skiljts från kroppen".
Nu börjar slakten i Sverige. Hur länge ska politikerna blunda?

Ja det finns anledning att tro att det kan ha varit något i den stilen eftersom de dödförklarades direkt utan läkarundersökning. Om detta var någon sorts hämndaktion mot Sverige så kan det mycket väl vara fråga om skäktning. Alltså att man skär av strupen.
Citera
2015-08-11, 17:03
  #4200
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Men nånting måste hon eller sonen ha gjort? Vet inte vad, men nåt måste ha gjort att GM reagerade så starkt på just dem.
Det är inte alltid att det krävs att en person har gjort något mot en annan för att bli attackerad. Ibland räcker det att man är inom synhåll eller räckhåll, till synes slumpmässigt, när någon dåre får spel.

Vad hade Engla gjort? Vad hade offren vid dubbelmordet i Linköping gjort? Vad gjorde de som Mattias Flink mejade ner i Falun? Hagamannens offer, vad hade de gjort honom? O.s.v.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback