2025-01-20, 05:28
Medlem
CodexGigass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Om du menar att du inte kan använda din Android-lur för att streama till sin Apple TV så har du givetvis rätt men det kan knappast komma som en överraskning? Funktionellt är dock en iPhone+AppleTV identisk med allt som en chromecast kan göra (plus mycket mer förstås).
Det kom som en överraskning 😳 och det är bajs för jag använder ”pirat”youtube och den appen finns endast till Android.
Citera
2025-01-20, 07:44
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CodexGigas
Det kom som en överraskning 😳 och det är bajs för jag använder ”pirat”youtube och den appen finns endast till Android.
Ah, förstår. Surt. Men i ditt fall så stämmer iaf trådrubriken då
Citera
2025-01-20, 08:30
Medlem
trickydicks avatar
Citat:

2025 Best 8 Feasible Ways to Mirror Android to Apple TV

https://www.imyfone.com/mirror-tips/...d-to-apple-tv/
Citera
2025-01-20, 09:10
Medlem
Citat:
Vit är den inte, du är färgblind.

Kan det kanske skilja på vilken version eller generation man har på sin ATV…?
På de jag har haft så och den jag har nu så är den i alla fall vit, upplevs som vit och har absolut ett onödigt starkt ljus.
Citera
2025-01-20, 11:00
Medlem
CodexGigass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
2025 Best 8 Feasible Ways to Mirror Android to Apple TV

https://www.imyfone.com/mirror-tips/...d-to-apple-tv/

Tackar!
Citera
2025-01-20, 15:52
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Vit är den inte, du är färgblind.
Jag tog en bild på den och kollade färgen i datorn. RGB-värdet är 255,255,253, alltså ganska vitt, fast med ett aningen lägre blått värde. I diodens "korona", som syns mot den svarta apparaten, är dock blått mer dominerande, RGB-värdena rör sig runt 120,120,240.
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Kan det kanske skilja på vilken version eller generation man har på sin ATV…?
På de jag har haft så och den jag har nu så är den i alla fall vit, upplevs som vit och har absolut ett onödigt starkt ljus.
Jag har senaste OS, vad jag vet senaste modellen och jag håller med om att dioden lyser onödigt starkt, men jag finner det inte störande.
Citera
2025-01-20, 15:54
Medlem
CodexGigass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Jag tog en bild på den och kollade färgen i datorn. RGB-värdet är 255,255,253, alltså ganska vitt, fast med ett aningen lägre blått värde. I diodens "korona", som syns mot den svarta apparaten, är dock blått mer dominerande, RGB-värdena rör sig runt 120,120,240.

Jag har senaste OS, vad jag vet senaste modellen och jag håller med om att dioden lyser onödigt starkt, men jag finner det inte störande.

Coolt, tycker den är mera blå än vit ändå 😃
Senast redigerad av CodexGigas 2025-01-20 kl. 16:02.
Citera
2025-01-20, 16:32
Medlem
xitunos avatar
Citat:
Jag tog en bild på den och kollade färgen i datorn. RGB-värdet är 255,255,253, alltså ganska vitt,

Det betyder bara att bilden är överexponerad där du tittat.
Ta en ny bild, men ställ ner exponeringen.

Citat:
I diodens "korona", som syns mot den svarta apparaten, är dock blått mer dominerande, RGB-värdena rör sig runt 120,120,240.

Mycket mer troliga värden.
Citera
2025-01-20, 17:58
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xituno

253,253,251, alltså lite mörkare vitt men absolut inte blått.

Varför är det troligt att den lyser blått?
Citera
2025-01-20, 20:12
Medlem
BrumunDs avatar
Har i flera år använt färdigskurna "tejpbitar" för att begränsa ljuset från lysdioder. Som de här t.ex.:https://www.amazon.se/dp/B0DH2JPJZB. Blir riktigt bra på Apple TV t.ex. Sticker däremot lysdioden ut från höljet på det man tänkt använda det till så blir det inte så snyggt.
Citera
2025-01-20, 21:59
Medlem
Citat:

Citat:
Coolt, tycker den är mera blå än vit ändå 😃

Citat:
Ursprungligen postat av xituno

Citat:

Lampan är vit, söker man på nätet så har jag ännu inte hittat nåt annat än att det pratas om vit lampa på A-TV
Citera
2025-01-25, 02:07
Medlem
xitunos avatar
Citat:

Fortfarande överexponerat. Kom med värden som är lägre än 230.

Kort, mycket förenklad förklaring, med flera detaljer utelämnade, till varför jag anser att det fortfarande är överexponerat:
Varje enskild pixel på kamerasensorn kan inte registrera rött, grönt och blått. Istället registrerar vissa pixlar rött, andra grönt och ytterligare andra blått. Mjukvaran i kameran beräknar beräknar sedan vilket färgvärde varje pixel skall ha (där bland annat inställningar för färgtemperatur och andra filter påverkar bilden). Sedan tas väldigt mycket information bort när bilden komprimeras till jpeg eller annat format som använder förstörande komprimering.

Citat:

Jag menade att 120,120,240 inte är överexponerade värden och därför troligtvis bättre beskriver ljuset, jämfört med 255,255,253 som är överexponerat.

Om du ska använda kameran som färgsensor bör du se till att alla filter är avstängda, och att inte någon färgkanal är nära sin gräns. Tänk på att den inställda färgtemperaturen påverkar resultatet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in