2016-01-16, 21:06
Medlem
dovAkins avatar
Äger endast en apple produkt som är en Ipad 2 använder endast till att streama till min Chromecast.

Men visst har man bara appleprodukter så är ju apple tv smidigt.
Citera
2016-01-29, 13:44
Medlem
Man kan vända på steken också;
Alla som köper en smart-tv är dumma i huvudet!

Personligen köpte jag en tv utan smart-funktionerna och en AppleTV istället.
Jag kör Apples prylar, så det passade mig. Men även om jag kört PC och Android hade det varit en smart lösning. Jag sparade x-antal tusen på att köpa en tv utan funktionerna.

Allt finns ju samlat på en Apple TV. SVT, HBO, Tv4, Netflix, Viaplay etc. etc.
Sen får man möjligheten att spela lite spel och laddar ner egna appar ur en app store med några tusen appar att välja på.

Det har eg. inte så mycket med Apple TV'n som sådan, utan det var helt enkelt smartare rent ekonomiskt.
Ett plus är ju att det är lättare för alla i hemmet att förstå AppleTV än en Smart-tv också...
Citera
2016-01-30, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kladda

Jag kör Apples prylar, så det passade mig. Men även om jag kört PC och Android hade det varit en smart lösning. Jag sparade x-antal tusen på att köpa en tv utan funktionerna.

Sen får man möjligheten att spela lite spel och laddar ner egna appar ur en app store med några tusen appar att välja på.

Det har eg. inte så mycket med Apple TV'n som sådan, utan det var helt enkelt smartare rent ekonomiskt.
Ett plus är ju att det är lättare för alla i hemmet att förstå AppleTV än en Smart-tv också...

Finns det moderna tv idag utan någon form av korkad smart funktion?
Citera
2016-01-30, 11:39
Medlem
Jimmits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
Finns det moderna tv idag utan någon form av korkad smart funktion?
Jag har en Andersson utan några sådana funktioner. Riktigt b som tv om man jämför med allt annat, men det enda jag använder den till är att se netflix, youtube, spela musik osv och då räcker apple tv gott.
Citera
2016-02-07, 21:35
Medlem
Hur lägger man till appar? Vill typ lägga till filmon och cnbc... Har den äldre version som kostar 700sek
Citera
2016-02-07, 21:44
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IHAVENOLIFE
Hur lägger man till appar? Vill typ lägga till filmon och cnbc... Har den äldre version som kostar 700sek

Går inte, App Store finns bara till den nya. När appar släpps till äldre versioner så får du dom per automatik, men du kan inte lägga till dom själv.
Citera
2016-02-27, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av labambas
Själva poängen är ju att ha en dedikerad låda som alltid är inkopplad och redo med fjärrkontroll.

Många av oss har familj, sambo, barn etc. som ofta inte gillar/kan mecka med sladdar och grejer bara för att se lite på tv. Då är det smidigt med en liten låda som alltid är inkopplad och som har fjärrkontroll och är relativt enkelt att manövrera från soffan. Det är värt 800 spänn.

Den inbyggda "smart" tvn i min ca 2 år gamla samsung tv är helt värdelös (hänger sig, kraschar och är allmänt seg och ointuitiv) men min apple tv som nu är säkert 6 år fungerar klockrent och jag behöver inte komma springandes när min sambo skall se nått serieavsnitt på netflix.

Men alltså: finns det något enklare än att koppla in en hdmi sladd i sin dator och sedan använda tv:n precis på samma sätt som man använder sin dator?

Jag är vaken barn eller sambo men Apple-tv kan nog vara det mest ologiska ja någonsin stött på. Svårt som fan att använda om du frågar mig..
Citera
2016-02-27, 17:37
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jo500
Men alltså: finns det något enklare än att koppla in en hdmi sladd i sin dator och sedan använda tv:n precis på samma sätt som man använder sin dator?

Jag är vaken barn eller sambo men Apple-tv kan nog vara det mest ologiska ja någonsin stött på. Svårt som fan att använda om du frågar mig..
Enklare att lägga sig i soffan och trycka på en knapp på fjärren. Apple TV går igång, och slår även på tv:n och byter till rätt källa. Höjer volymen med Apple-fjärren också. Blir fortfarande förvånad över hur smidigt allt går med nya Apple TV.
Citera
2016-02-27, 18:25
Medlem
xposures avatar
Lånar tråden lite då!

Jag må vara en idiot enligt vissa, men jag är sugen på den nya Apple Tvn!
Men hur fungerar det med rättigheter?
Kan jag ladda ner exempelvis NRK's app och titta på norska nyhetssändningar exempelvis eller är sådant spärrat för utlandet?
Man kan ju titta på deras hemsida, men jag saknar att inte ha norsk eller svensk tv då jag reser en del.

Eller ska någon kanske tipsa mig om något bättre alternativ??
Kör förövrigt mycket Apple-produkter.
Citera
2016-07-07, 02:51
Medlem
357.Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kladda

Alla funktioner du listade finns i min felfria och snabba smart-tv också, så du är tillbaka på ruta noll. Stick här ifrån. Vadå lättare för alla i hemmet att förstå? Är övriga familjemedlemmar utvecklingsstörda eller?
Senast redigerad av 357.Magnum 2016-07-07 kl. 02:54.
Citera
2016-07-07, 09:17
Medlem
zixls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Lånar tråden lite då!

Jag må vara en idiot enligt vissa, men jag är sugen på den nya Apple Tvn!
Men hur fungerar det med rättigheter?
Kan jag ladda ner exempelvis NRK's app och titta på norska nyhetssändningar exempelvis eller är sådant spärrat för utlandet?
Man kan ju titta på deras hemsida, men jag saknar att inte ha norsk eller svensk tv då jag reser en del.

Eller ska någon kanske tipsa mig om något bättre alternativ??
Kör förövrigt mycket Apple-produkter.
Om programmen är spärrade och det finns en viss risk på en del, för så är det bl.a. i Sverige och Danmark m.fl. så kan man i en padda, mobil, dator köra t.ex. Anonine vpn med server i resp. land och få ett ipnummer därifrån. Så gör jag, men det funkar nog inte på alla tjänster men det är tillräckligt för mig. Om den finns till atv vet jag inte men det finns klient till iphone och ipad.
Citera
2016-07-07, 10:17
Medlem
xposures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zixl
Om programmen är spärrade och det finns en viss risk på en del, för så är det bl.a. i Sverige och Danmark m.fl. så kan man i en padda, mobil, dator köra t.ex. Anonine vpn med server i resp. land och få ett ipnummer därifrån. Så gör jag, men det funkar nog inte på alla tjänster men det är tillräckligt för mig. Om den finns till atv vet jag inte men det finns klient till iphone och ipad.

Lite väl länge innan svar! Jag köpte den faktiskt!
Det funkar precis som det ska faktiskt, bara deras egna produktioner som funkar utomlands, men jag är nöjd med det!

Intressant, jag försökte dock köra in Anonine i min gamla Apple TV utan framgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in