2015-08-06, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebus
Kan inte köpa de kan misstänka brott och förbise att djur kan ha åstadkommit det. Lär man nog se ganska snabbt om så är fallet. Eller så fann de något som tyder på brott.

För ett par år sedan satt en gubbe häktad i ett år miastänkt för att ha slagit ihjäl sin fru ute i skogen. När nötterna till utredare äntligen kom på att dom skulle testa håren som dom fann på kvinnan aå visade det sig att det var en älg som hade stångat ihjäl henne.

Så visst kan det förekomma. Nu är jag inte så ofta i UV men jag passerar där ibland. Det är ofta man ser rådjur, hjortar och älg inte långt ifrån spåret hon sprang.

Men bara spekulationer. Polisen släpper knappast bevisen än på ett tag.
Citera
2015-08-06, 15:59
Medlem
knarknazists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlixtarDunder
Kommer i 30 km/h på MTB och kör på tjejen. Panik och dumpar kroppen

Har du någonsin kört på något med cykeln i 30 km/h vet du att du inte bara reser dig upp direkt efteråt och cyklar iväg. Än mindre släpar undan tjejen.
Citera
2015-08-06, 15:59
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Vild spekulation. Kan det ha funnits en kamera inne i BO:s bil som filmat någonting?
Citera
2015-08-06, 16:00
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red.Cross
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21219601.ab
Verkar inte snubben med BMW:n är inblandad.

Hur vet vi det? Att fadern är så säker på att sonen inte är inblandad säger ju ingenting.

Han skulle ner och prata med polisen och höra om de behövde hjälp med att söka. Då hade de tagit in bilen och tagit in honom på förhör, men det fanns ingen brottsmisstanke, säger ägaren.
– Jag vet att så fort teknikerna har tittat på bilen så skulle de släppa den. Den var inte inblandad i någonting.

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/21219641/805/normal/257aa5d9fdce1/bmw.jpg
Senast redigerad av Moon The Loon 2015-08-06 kl. 16:02.
Citera
2015-08-06, 16:03
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Hur vet vi det? Att fadern är så säker på vad att sonen inte är inblandad säger ju ingenting.

B]– Han skulle ner och prata med polisen och höra om de behövde hjälp med att söka. Då hade de tagit in bilen och tagit in honom på förhör, men det fanns ingen brottsmisstanke, säger ägaren.
– Jag vet att så fort teknikerna har tittat på bilen så skulle de släppa den. Den var inte inblandad i någonting.[/b]

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/21219641/805/normal/257aa5d9fdce1/bmw.jpg

I och för sig. Om killen lånade farsans bil, kastade en cykel i bagaget. Parkerade på P-platsen. Tog cyklen och cyklade motsatta håller mot BO:s löprunda, mötte henne halvvägs, genomförde dådet, och sedan per cykel avlägsnade sig västerut.

Fast jag tycker det vore mer intressenat att få veta vad polisen var efter i BO:s bil.
Citera
2015-08-06, 16:04
Medlem
mikkelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condemnation
För ett par år sedan satt en gubbe häktad i ett år miastänkt för att ha slagit ihjäl sin fru ute i skogen. När nötterna till utredare äntligen kom på att dom skulle testa håren som dom fann på kvinnan aå visade det sig att det var en älg som hade stångat ihjäl henne.

Så visst kan det förekomma. Nu är jag inte så ofta i UV men jag passerar där ibland. Det är ofta man ser rådjur, hjortar och älg inte långt ifrån spåret hon sprang.

Men bara spekulationer. Polisen släpper knappast bevisen än på ett tag.

lite ot men,

Älgsaliv var det de hittade+ hon hade blivit ihjälsparkad/trampad

Älgar blir fulla och aggressiva då de äter av jästa ruttna äpplen. Troligtvis hade hennes lilla hund börjat skälla på älgen, därefter sprungit till matte.

Det mest tragiska i denna historia fom att hon dog var att mannen blev utfryst av sitt hemsamhälle pga av allt skitsnack och blev tvungen att flytta.
Citera
2015-08-06, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Polisen har enligt uppgift från en inte helt säker källa ett spår. Och en av de beslagtagna bilarna ska ha med det det spåret att göra. Åklagare ska därför redan vara inkopplad enligt min källa.
Någon som vet om det är vanligt att åklagare kopplas in om man inte har någon misstänkt klar?

Citat:
Vid tvåtiden på torsdagen beslutades det att åklagare tar över utredningen från polisen, enligt en källa. Klockan 15 inleds ett möte mellan den nya åklagaren och spaningsledningen i jakten på joggingspårsmördaren.
...
Rättsexperten och före detta överåklagaren Sven-Erik Alhem kommenterar beslutet att en åklagare tar över utredningen:
– Det betyder antingen att polisen ansett att utredningen är av sådan beskaffenhet att ett gripande eller anhållande är nära förestående, eller att polisen anser att det är så pass angeläget att en åklagare redan nu sätter sig in i ärendet för att vara beredd på vad som komma skall, säger han och konstaterar:
– Det betyder rimligen att man har kommit närmare en skäligen misstänkt. Utredningen är sannolikt inte på spaningsstadiet längre.

källa
Citera
2015-08-06, 16:07
Moderator
blomvattnares avatar
Sök i tråden innan postning så undviks upprepningar.
Gissningar som bara kastas fram utan motiveringar riskerar att raderas.

/Mod
Citera
2015-08-06, 16:09
Medlem
Ostkupas avatar
Media har bevisligen registreringsnumret på den svarta bmw:n - det råkar inte vara så att en flitig flashbackmedlem även har tillgång till den?
Citera
2015-08-06, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebountyhunter
Jisses vad tråden växte under tiden jag sov.
Jag har läst en bit in (orkar inte hela tråden) och tänkte ge min bild av Runby, spekulationer vet jag inte om jag vill ge mig in på.

Runby och hela Väsby kommun är rikt på skog, terrängen i Runbys skog växlar mellan att vara gles och tät, när jag var yngre brukade vi hänga i den odlade skogen som är i närheten av platsen som nu är avspärrad. Där är det enkelt att gömma sig, men vi hittade små öppna ytor vi grillade på.
I närheten av avspärrningarna finns bostadshus, inte sommarstugor. Där bor bekanta till mig och de har haft påhälsning av "utlänningar " (de säger att de verkar vara från nåt balkanland). En karl stod i vardagsrummet hos en bekant, han påstod sig leta efter tågstationen.....mitt i skogen.
En annan smög på tomterna och när han blev påkommen blev han väldigt hotfull.

Vaxmyra koloniområde, som ligger norr om det aktuella området, är delvis bebott över sommarhalvåret. Där rör det sig fortfarande skumt folk och inbrotten fortgår. Men inbrotten är av lite udda karaktär. Det stjäls bara småsaker, kaffepaket, värmeljus, öl, mat, en golvlampa osv. Inga värdesaker som tv-apparater eller annat.
Jag har jagat bort två utlänningar från området när jag var där och hälsade på.
De befann sig i en trädgård som de inte hörde hemma i.
Svaret var att de letade efter busstationen, återkommande det där?

Jag brukar påbörja min runda förbi de här bostadshusen i skogen och kommer direkt på utomhusgymmet och den lilla tunneln, sen drar jag uppförsbacken som går därifrån. Vill jag springa längre så springer jag genom skogen, ut på långtomtastigen och mot Kairo, men jag viker nästan alltid av in på någon av alla stigar.
Just på långtomtastigen (den går söder om koloniområdet) rör det sig ibland udda typer, så udda att jag säger åt andra tjejer jag möter att vara uppmärksamma (jag är själv tjej).

Om jag vore en galning som vill våldta/mörda en ung tjej så är området alldeles utmärkt för detta. Det är stort, lätt att gömma sig i, populärt och "tryggt". Många befinner sig utanför spåren för att plocka bär och svamp, alltså väcker en person på avvägar inne skogen ingen uppmärksamhet. Det finns många "utvägar" och är man beredd att gå en bit så finns det massor av ställen att ha bilen på eller rent av ta bussen ifrån.

Det kan vara en galning som bor i Runby, det finns en del skumrask där nu. En del bor i servicehuset (som är ett seniorboende men det är INTE bara seniorer som bor där). Vi har fått larm om en psyksjuk dam som jagade en ung tjej och hotade henne till livet. Det var också ett stort slagsmål på Runbytorg förra veckan.
Men det är enkelt att ta sig till den skogen från vart som helst så det behöver inte vara en Runbybo.

Jag tror det är en, för Ida, okänd GM. Planerat eller oplanerat men det började som ett våldtäktsförsök som gick snett eller så fick GM panik efteråt och tog livet av henne.

Gällande tjejen jag såg, tio minuter innan de hittade Ida död, så existerar hon, men är inte alls lik Ida, det var bara kläder och hårfärg som stämde. Hon lär inte ha något att göra med detta men vad hon gjorde ute vid den tiden är en gåta. Många har dock sommarlov fortfarande och det är ungt folk ute hela nätterna här fortfarande.

Nu ska jag ut och jogga igen, jag får hitta en ny runda och plocka ur hörlurarna ur öronen.

Är spåret avspärrat eller hur ser det ut nu? Jag tycker de borde varna folk för att jogga där, eller räknar de med att alla läser tidningarna?

Jag skulle nog springa på asfalt i området ett bra tag framöver om jag bodde där....
Citera
2015-08-06, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pointofsales
Jag sätter min Onecoin på att det är någon som känner henne. Beslutet att låta en åklg ta över gör att jag tror de har korn på någon.

Tror också det. Ofta har man väl ganska fasta rutiner med sitt joggande och kanske t.om instagrammar och facebookar och grejar om att man ska ut och springa. Då är det lätt för både bekanta och obekanta som vill en illa att stå och vänta....
Citera
2015-08-06, 16:12
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkupa
Media har bevisligen registreringsnumret på den svarta bmw:n - det råkar inte vara så att en flitig flashbackmedlem även har tillgång till den?

För mig att det stod att den ägdes av en 55-årig man.

Är det praktiskt görbart att söka efter mörka BMW:s i Upplands Väsby som ägs av män som är ≈55 år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in