Citat:
Ursprungligen postat av
SugaredThoughts
Finns vissa uttalande som tyder på att GM kan ha cyklat till och från platsen.
Du tror på random utvalt offer?
Jag tror (tyvärr) det. Tyvärr = för att det försvårar.
Variabler som den riskfyllda och omdömeslösa tidpunkten, samt att om nu GM inte är från Runsby själv, så kan det ha blivit en impulshandling i desperation av att inte behöva röra sig därifrån vinstlös, ju längre hem det är desto mer troligt vore det. Lite som att aldrig ha fått napp och nu plötsligt finna sig i ett område som blir som reaktionen ett barn får första gången på besök i en godisfabrik, då vill man roffa åt sig allt innan man måste återgå till den "godislösa vardagen i den lottlösa hemorten".
Vad gäller cykeln som eventuellt färdmedel så har jag missat det, men om så är fallet är det nog ingen nyanländ iallafall om nu cykel använts, om nu inte balanssinnet cykeltränats i det krigsdrabbade hemlandet, vilket låter märkligt prioriterat av GM om så är fallet. Grovhuggen spekulation då jag inte exakt vet hur det ser i MENA-området till 100% och läget för att inneha en cykel och lära sig cykla. Men om cykel INTE använts så är jag mera på att det föreligger utländsk härkomst hos GM.