2015-08-06, 15:41
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyongyang2
En bra sak att komma ihåg som kvinna är att ha sunt förnuft. Det finns ingen anledning i det nya Sverige att jogga ensam hur riskfritt det än må vara ("i det lugnaste vatten simmar dom fulaste fiskarna" som ett tidigare trådinlägg löd). Jogga ALLTID med vänner. Jogga ALDRIG med musik i öronen. Och så vidare.

Jag förstår precis hur du tänker men det där är snarare paranoia än "sunt förnuft". Hur många kvinnor tror du inte är ute och joggar per dag, ensamma med hög musik i lurarna? Sett till antalet joggande kvinnor per dag kontra antalet kvinnor som blir mördade under sin joggingtur skulle jag säga att det är betydligt farligare att åka tunnelbana.

Förstår dock dom tjejer/kvinnor som dom närmaste dagarna kommer ha detta i tankarna under sina motionsrundor, men det är tack och lov väldigt ovanligt.
Citera
2015-08-06, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Är det inte konstigt att gärningsmannen inte tog hennes mobil? Antingen stjäl den eller slår sönder den? Kan det inte vara ett djur trots allt? Råbock, hund, varg, björn?

Kan inte köpa de kan misstänka brott och förbise att djur kan ha åstadkommit det. Lär man nog se ganska snabbt om så är fallet. Eller så fann de något som tyder på brott.
Citera
2015-08-06, 15:43
Medlem
Polisen har enligt uppgift från en inte helt säker källa ett spår. Och en av de beslagtagna bilarna ska ha med det det spåret att göra. Åklagare ska därför redan vara inkopplad enligt min källa.
Någon som vet om det är vanligt att åklagare kopplas in om man inte har någon misstänkt klar?
Citera
2015-08-06, 15:44
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaninbur
Ett vittne hade sett en man på cykel på onsdagskvällen, därefter uppmärksammat cykelspår på sin gräsmatta morgonen därpå. (Enligt expressen)
Det märkliga är att hon bor precis nedanför där BO ska ha hittats.
http://www.hitta.se/kartan!~59.52047,17.87081,18z/tr!i=XQlvTGC8/search!i=LMR_wwwwwX!q=!t=single!st=prv!a=59.52053: 17.87092!ai=LMR_wwwwwX!aic=59.52053:17.87092/tileLayer!l=1
Citera
2015-08-06, 15:45
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Är det inte konstigt att gärningsmannen inte tog hennes mobil? Antingen stjäl den eller slår sönder den? Kan det inte vara ett djur trots allt? Råbock, hund, varg, björn?

Går väl inte helt att utesluta, utan att ha sett kroppen.

Var ju ett fall med en kvinna som blev ihjältrampad av en älg för några år sedan. Först misstänktes hennes man, innan den rättsmedicinska utredningen var klar.

Skulle det vara något annat djur skulle nog klo- och bitmärken vara rätt uppenbara.

Såvitt vi vet kan det ju också vara sjukdomsrelaterat, även om det är osannolikt.
Citera
2015-08-06, 15:45
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Polisen har enligt uppgift från en inte helt säker källa ett spår. Och en av de beslagtagna bilarna ska ha med det det spåret att göra. Åklagare ska därför redan vara inkopplad enligt min källa.
Någon som vet om det är vanligt att åklagare kopplas in om man inte har någon misstänkt klar?

Polisen sägs ha slått in rutan på BO:s bil. Kan det vara något de hittat där inne som givit dem ett spår?
Citera
2015-08-06, 15:46
Medlem
Citat:
Kan inte köpa de kan misstänka brott och förbise att djur kan ha åstadkommit det.

De kanske inte förbiser det. Det finns omständigheter som tyder på mord har de sagt. Vad vet vi inte. Kanske kroppen var avklädd och/eller gömd på ett sätt som bara en människa skulle kunna göra. Eller fotavtryck vid kroppen av avdra skor än hennes. Polisen är inte lika dum som kling och klang vet du, även om de gör sitt bästa för att man ska tro det ibland.
Citera
2015-08-06, 15:46
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebountyhunter
Jag skulle utesluta de två killarna helt. Det finns en trist historia bakom det groteska mordet och var alltså inget slumpartat brott. Mer ett hämndbrott.

Det här behöver inte vara slumpartat det här heller, kanske var hon en vanemänniska som tog en kvällsrunda på bestämda tider. Du kanske har koll på killarna, bor de kvar?
Citera
2015-08-06, 15:48
Medlem
kaninburs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson

De stod även i expressen-artikeln att nån rättsexpert kommenterat att spaningsarbetet förmodligen är slutfört.
Citera
2015-08-06, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Finns vissa uttalande som tyder på att GM kan ha cyklat till och från platsen.

Du tror på random utvalt offer?
Jag tror (tyvärr) det. Tyvärr = för att det försvårar.

Variabler som den riskfyllda och omdömeslösa tidpunkten, samt att om nu GM inte är från Runsby själv, så kan det ha blivit en impulshandling i desperation av att inte behöva röra sig därifrån vinstlös, ju längre hem det är desto mer troligt vore det. Lite som att aldrig ha fått napp och nu plötsligt finna sig i ett område som blir som reaktionen ett barn får första gången på besök i en godisfabrik, då vill man roffa åt sig allt innan man måste återgå till den "godislösa vardagen i den lottlösa hemorten".

Vad gäller cykeln som eventuellt färdmedel så har jag missat det, men om så är fallet är det nog ingen nyanländ iallafall om nu cykel använts, om nu inte balanssinnet cykeltränats i det krigsdrabbade hemlandet, vilket låter märkligt prioriterat av GM om så är fallet. Grovhuggen spekulation då jag inte exakt vet hur det ser i MENA-området till 100% och läget för att inneha en cykel och lära sig cykla. Men om cykel INTE använts så är jag mera på att det föreligger utländsk härkomst hos GM.
Citera
2015-08-06, 15:54
Medlem
Kommer i 30 km/h på MTB och kör på tjejen. Panik och dumpar kroppen
Citera
2015-08-06, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Uppdaterad 14:57:

http://www.expressen.se/nyheter/kvinna-hittad-dod-i-motionsspar/

Åklagare har enligt Expressen tagit över utredningen.

Om ett gripande är nära förestående så skulle jag rikta misstankarna mot mannen i BMW:n.
Jag delar din uppfattning. Mannen i BMW:n är väldigt skum
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in