2015-08-06, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pointofsales
Jag sätter min Onecoin på att det är någon som känner henne. Beslutet att låta en åklg ta över gör att jag tror de har korn på någon.

Ja, att åklagare kopplats in tyder på att de har korn på någon.
Men det behöver inte betyda att den som ev grips/anhålls nu framöver känner BO.
De kanske säkrat spår som kopplar en person till området utan att hen har någon privat koppling till BO.
Citera
2015-08-06, 16:13
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Tror också det. Ofta har man väl ganska fasta rutiner med sitt joggande och kanske t.om instagrammar och facebookar och grejar om att man ska ut och springa. Då är det lätt för både bekanta och obekanta som vill en illa att stå och vänta....

Har man verkligen det? Är det inte vanligare med rutinen att springa exempelvis "ett par gånger i veckan", när man får tid? Alltså inte exempelvis varje onsdag klockan 18.45.
Citera
2015-08-06, 16:15
Medlem
Ostkupas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
För mig att det stod att den ägdes av en 55-årig man.

Är det praktiskt görbart att söka efter mörka BMW:s i Upplands Väsby som ägs av män som är ≈55 år?

Tanken slog mig, men det är ett hästjobb, med risk för att man inte hittar något då bilen likväl kan vara skriven i Ljungskile och utlånad till sonen som bor i väsby..

Skall göra ett försök
Citera
2015-08-06, 16:18
Medlem
En polis jag känner jävligt väl, säger att man snart går ut med att man har en misstänkt eller inblandad GM.
Är det fastlaget här i tråden vem ägaren till den mörka beslagtagna bilen (BMW:n) är?
Någon som funderat på varför sonen till "bilägaren" plötsligt gav sig ut att leta efter kvinnan som försvunnit? Vilken koppling skulle kunna finnas mellan BO och släktingen till "bilägaren"?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkupa
Tanken slog mig, men det är ett hästjobb, med risk för att man inte hittar något då bilen likväl kan vara skriven i Ljungskile och utlånad till sonen som bor i väsby..

Skall göra ett försök

Bilägaren och sonen bor i området.

Citat:
– Jag bor ju alldeles precis i närheten och det känns aldrig trevligt när någonting sådant händer i närområdet.

källa
Citera
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Är spåret avspärrat eller hur ser det ut nu? Jag tycker de borde varna folk för att jogga där, eller räknar de med att alla läser tidningarna?

Jag skulle nog springa på asfalt i området ett bra tag framöver om jag bodde där....

Det verkar vara öppet, har sett reportage, från Aftonbladet, där man intervjuat joggare i spåret.

Antagligen ett av de säkrare spåren att vara i idag.
Citera
2015-08-06, 16:19
Medlem
Citat:
Har man verkligen det? Är det inte vanligare med rutinen att springa exempelvis "ett par gånger i veckan", när man får tid? Alltså inte exempelvis varje onsdag klockan 18.45.

Jo, du ha nog faktiskt rätt, det brukar sällan vara samma personer som är ute och joggar samtidigt som mig, så jag är nog mer inrutad än medelsvenssons i det fallet.
Citera
2015-08-06, 16:20
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Att våldta o mörda ngn i dagsljus o vid ett motionsspår, låter lite väl kyligt...

Låter som något en neger skulle göra. Konsekvenstänkandet är närmast obefintligt.
Och vi har redan två misstänkta batongnegrer.
Citera
2015-08-06, 16:22
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:

Men om personen sett BO köra iväg, och själv givit sig ut strax efteråt kanske?
Citera
2015-08-06, 16:22
Medlem
Citat:
Polisen kommer sätta ihop en särskild utredningsgrupp som ska hitta den person som mördat den 21-åriga kvinnan i Upplands Väsby.
Samtidigt vädjar polisen om tips från allmänheten.
– Ring hellre en gång för mycket än en för lite, säger Lars Byström, talesman vid polisen i Stockholm.

Citat:
Ärendet betecknas nu som ett spaningsmord.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21220642.ab
Citera
2015-08-06, 16:23
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Men om personen sett BO köra iväg, och själv givit sig ut strax efteråt kanske?

Ja det är väl i och för sig möjligt men...varför skulle det vara så? Inget talar i den riktningen, och jag tycker det är onödigt att krångla till det.
Citera
2015-08-06, 16:26
Medlem
Nu har de uttalat sig lite kring varför de misstänker brott. (edit: AB:s uppgifter)
Tänker på uppgiften Troian fick ang att en kniv var inblandad.

Citat:
Förundersökning är inledd på mord, på grund av omständigheter på plats, säger Lars Byström. Vilka de omständigheterna är, säger vi inget om.
Men enligt Aftonbladets uppgifter är grunden för misstankarna skicket som kroppen befann sig i. Bland annat fanns det synliga skador efter våld.

källa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in