2015-09-12, 16:02
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granddanoise
Men vafan...
Ska du anklaga morsan för att han mördat Ida?
Kan knappast haft det överdjävligt hemma, när han skyndat hem efter skolan varje dag.

-"Kristoffer Anderssson från Rundbyskolan i Upplands Väsby var en av de elever som var där för att kolla in gymnasieskolan.. Till hösten har han sökt det ekonomiska programmet på Väsby Nya gymnasium och för honom var det ett enkelt val.. Dels tycker han att programmet verkar vara en bra plattform att utgå ifrån och att innehållet verkar roligt.. -Sen är det ju skönt att det är nära hem, säger han...."
Du får visa mig texten där jag anklagar morsan för att han mördat Ida.
Senast redigerad av ReedMe 2015-09-12 kl. 16:05.
Citera
2015-09-12, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tribunkommando
GM är inget brottsoffer men säkerligen ett offer för en störd impuls- och driftskontroll, med mera. Han ska utredas och tilldelas en påföljd. I mitt tycke borde den senare bli billigast möjliga, minst utdragen, utdelas på rådhustrappen och väga några gram.

Tyvärr måste gällande lagar och regler gälla och då är det bara att respektera den biten även denna gång.
Disfunktionellt hem?
Citera
2015-09-12, 16:25
Medlem
Seriöst,. Droppa resten av familjen. Deras liv är förmodligen förstörda nu. Lägg ilskan på den som gjorde dådet. Bättre att ge dem stöd istället.
Citera
2015-09-12, 16:32
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Seriöst,. Droppa resten av familjen. Deras liv är förmodligen förstörda nu. Lägg ilskan på den som gjorde dådet. Bättre att ge dem stöd istället.

Ja, det finns inget som ursäktar det fruktansvärda som han gjorde mot Ida - och även indirekt mot hennes familj.

Jag är nyfiken på om mgm ägde en mobiltelefon, och om det kan vara så att han lämnade kvar den hemma när han gav sig av till Runbyskogen. Om han gjorde det, så kan det tyda på att han planerade överfallet.
Citera
2015-09-12, 16:39
Medlem
i.trollskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Haha vem är det som är korkad här? Läser du ens vad ja skriver?
Vem har sagt att prostituerade bara går med på "Vanilj sex"? Om hans motiv är sexuellt så är det självklart att om snubben hade fått komma till här i livet utan att bli utfryst att varenda kvinna han kollar på så hade han inte säkerligen inte varit så sexuellt frustrerad??????

Självklart är det inget försvar för det idioten har gjort, men att säga att om killar hade kunnat få KÖPa sex så hade inte våldtäkterna och de sexuella övergreppen minskat tror du? Ser man inte det är man pantad.

Alltså, de kvinnor som oftast råkar ut för våldtäkter är ju prostituerade. Det eftersom det är makt och våld som dessa våldtäktsmän tänder på i kombination med sex. Enligt forskning så har majoriteten av sexsäljare blivit/kommer att bli utsatta.

Sen kan jag också tillägga att om man kan tänka sig att våldta och mörda för en utlösning, ja då kan man säkert tänka sig att köpa sex också. Det är ju inte ens i närheten ett lika grovt brott
Citera
2015-09-12, 16:40
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrub-unicorn
Idag 2015 så blir jag rädd bara om jag ser att någon går bakom mig, jag hade aldrig vågat gå i en skog varken själv eller med någon annan.

Det du upplever som otrygghet är nästan undantagslöst en garant för din trygghet.
Citera
2015-09-12, 16:56
Medlem
SveaBunkerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2dope
Aha tack för bra svar!
Nyfiken jävel I en strut som man är hade man nästan förtjänat något lite mera spydigt till svar

I övrigt så ser det ut som att vi har ett förnamn på GM här http://www.exponerat.net/19-aring-erkanner-mordet-pa-ida-johansson-i-upplands-vasby/

Troligtvis en svensk, så nu kan ju alla smyg rasister ta och sluta skrika invandrare i tråden.. De var ingen troligtvis arab eller neger den här gången.

Jävla tragiskt det känns att se en sådan söt tjej på bild och veta att hon inte längre existerar, mördad i skogen av nån jävla galning.. Vi borde ändra våra vapenlagar här I sverige så alla har rätt att bära vapen och använda I självförsvar. Hon hade säkert inte en chans mot snubben.

Artikeln har blivit uppdaterad med fullständig namn och bild på GM.
Citera
2015-09-12, 16:59
Medlem
i.trollskogens avatar
Blir sjukt frustrerad av de som tycker att man ska skylla mordet på mobbare. När man är vuxen så måste man fatta att man inte kan låta sig styras av vad barn sagt till en för en massa år sedan. Barn fattar inte hur mobbning påverkar andra individer. Deras hjärna är inte färdigutvecklade på den fronten än. Var den stora/vuxna personen i det hela och gå vidare ist.
Citera
2015-09-12, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i.trollskogen
Blir sjukt frustrerad av de som tycker att man ska skylla mordet på mobbare. När man är vuxen så måste man fatta att man inte kan låta sig styras av vad barn sagt till en för en massa år sedan. Barn fattar inte hur mobbning påverkar andra individer. Deras hjärna är inte färdigutvecklade på den fronten än. Var den stora/vuxna personen i det hela och gå vidare ist.

Jag håller med. Det är knappast mobbning som gjort att mördaren begick detta hemska brott. Det måste till något annat för att en person ska begå detta vidriga brott med vad jag förstår sadistiska inslag. En eller ett par skruvar är lösa i skallen på honom och det skulle de säkerligen varit oavsett mobbning. Det finns många människor som blivit mobbade och som aldrig skulle göra som denna GM, eftersom dessa personer, till skillnad från GM, inte har den/de extra komponenter som krävs för ett brott av detta slag.
Citera
2015-09-12, 17:20
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.trollskogen

Att skylla på – alternativt förstå bakomliggande mekanismer är inte samma sak. Förmågan till det senare kan bidra till göra vår planet till en bättre plats att bo på.
Citera
2015-09-12, 17:29
Medlem
Finns där ett instagram konto som GM har? Försöker hitta något via Google man har ingen tur där.. Eller Twitter-konto kanske?
Citera
2015-09-12, 17:36
Medlem
i.trollskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Att skylla på – alternativt förstå bakomliggande mekanismer är inte samma sak. Förmågan till det senare kan bidra till göra vår planet till en bättre plats att bo på.

Mobbning kan leda till mycket tråkigt men det krävs mycket mer för att mörda en oskyldig tjej i skogen. Jag tycker att vissa tänker lite väl enkelt i detta fall. Mobbning är mycket vanligt men hans handling mot Ida är mycket ovanligt.

Jag tror att de flesta som blivit mobbade funderat på att hämnas, så visst kan mobbning göra en mer hatisk och aggressiv, men då ser våldet annorlunda ut än det här.

Om vi vill förstå honom så kan vi se mobbningen som en indikator på att han uppträdde udda redan i skolan. Kanske upplevdes han otäck eller så var han antisocial och barnen undvek honom av den anledningen. Då kan man förmoda att något står snett till i hans huvud eller att det var problem i hemmet. Kanske våld i hemmet, övergrepp eller nått sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in