Citat:
Ursprungligen postat av
Pythiae
Det skulle vara otroligt konstigt om polisen inte redan topsat alla män som de kände till var i spåret den eftermiddagen/kvällen. Oavsett om de var vittnen eller motionärer som inte sett något.
Detta med tanke på att de i nuläget även utredningstopsar män som bor i området men inte befunnit sig i spåret den dagen.
Vi kan nog anta att alla identifierade män som kunnat fastställas ( genom masttömning, tips, egen utsago) befunnit sig i spåret den dagen har blivit topsade.
Man kan ju hoppas att dom har topsat alla dom som var med på Expressens bilder, bland annat 2 killar som sa att dom var i spåret samtidigt, en såg rätt biffig ut ljushårig och en som var med honom lite äldre mörkhårig kortklippt och sen den där konstiga cykel turisten vad fan han gjorde där och cykla liksom. För att såna där dårar. Mina funderingar är mest hur GM gick tillväga. Första tanken jag hade att någon förföljde henne, fick på nåt sätt reda på att hon skulle dit och springa eller kände till hennes rutiner i det fallet behövde GM endast känna till att hon till exempel var tillbaka i Väsby på nåt sätt, antingen via bekanta som kände Ida om hon till exempel ville undvika denna man. Sedan var denna GM och gled runt i slingan från en vill klockslag, har svårt att tänka mig att denna skulle gömt sig i skogen eller nåt, utan någon i träningskläder som antingen gick runt i slingan eller satt och låtsasträna vid ute gymmet. Sedan har jag en teori att denna person i princip om denna GM är besatt av Ida sa att vi måste prata, reda ut en sak, typ kom vi går en promenad samt manipulerar henne iväg från slingan in på stigarna. Har själv varit sådär sjukt kär och typ trott att livet är över om jag inte får det att fungera till exempel med någon och varit helt knäckt då man blivit dumpad av någon man verkligen älskat, men normala personer som blir knäckta försöker på nåt sätt och kanske skickar blommogram eller nåt meddelande att jag tänker på dig med mera. Men psykfall som har aggressioner samt vana att utagera med fysisk våld då dessa blir dumpade reagerar på ett annat sätt. Jag vet inte hur Ida var som person, men om hon gick med på att gå och prata med någon och sa att tyvärr men jag vill bara inte träffa dig och ha nåt med dig att göra så brast det för GM, en snabb attack, exempelvis slag mot huvudet med handflatan, en tjej som är smal samt liten blir ju troligtvis knockad av ett sånt slag samt tappar medvetande och hinner inte skrika, sedan om GM håller för munnen börjar strypa henne direkt efter det slaget så troligtvis gör BO sista desperata motstånd samt klöser honom med naglar och gör allt hon kan, därför tror jag DNA har kunnat samlas in. Om GM skulle varit någon typ som har planerat ett lustmord exempelvis så skulle GM förberett sig med troligtvis handskar och annat tillhygge, kniv exempelvis med glidspärr så att han inte skär sig själv. Tycker detta inte var en planerad handling, utan någon det brast för. Kan också vara nån idiot cyklist som cyklat i spåret samt cyklat för nära och som sagt om man visste hur Ida var som person, om hon var den typen som kunde skrika till eller bli arg på någon eller nåt och att denna någon bara fick snespel samt tog kol på henne. Tänker att troligtvis är GM någon från Väsby samt bor eller bott där och om denna GM var en som vill ta en random offer så skulle det redan hänt tidigare i detta fall tror jag just att Ida var målet.