2015-08-06, 12:36
Medlem
Helikopter cirkulerar över området för tredje gången idag.
Den flyger tydligen runt ca en gång i timmen.

Nån som har nån gissning kring varför ?
Citera
2015-08-06, 12:37
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Källa?

Expressen
http://www.expressen.se/nyheter/gw-verkar-inte-som-arhundradets-gata/
Citera
2015-08-06, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
De tar säkert översiktsbilder.

Kanske.
Men är det troligt att göra det en gång i timmen ?
Citera
2015-08-06, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Men alltså, är det bekräftat? Jag kommer inte på någon rimligare förklaring i och för sig, men att slå in rutan på bilen känns väl lite...brutalt?

Har heller inte sett det bekräftas, men vill minnas att jag läst någonstans att det numer är praxis att slå in en ruta för att öppna bagagelucka i fall som detta, efter att en man i Göteborgsområdet för något/några år sedan tagit livet av sig i bagageutrymmet på sin bil (utanför sin arbetsplats om jag minns rätt) och polisen missade detta. Det tog så vitt jag minns ett antal dagar innan han hittades där, och då av frivilliga från Missing People. Dock slås i så fall främre vänster sidoruta ut, då knapp för att öppna bagageluckan ju brukar sitta vid förarplatsen.

Misstänker dock att man i detta fall bör ha kunnat få tillgång till nyckel från föräldrarna relativt omgående, så kanske är det ett (möjligen orelaterat) bilinbrott. Just parkeringar vid motionsplatser verkar vara ett tacksamt ställe för sådant: http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2792227-han-misstanks-for-161-bilinbrott
Citera
2015-08-06, 12:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ja, jag vet faktiskt inte om de anhöriga var ute i spåret? Jag tycker inte det låter jättebehagligt... Sen verkar det väl lite oklart om de visste exakt vilket spår hon skulle ta – det förekom uppgifter om att hon skulle springa antingen tre eller fem kilometer.

Jo det beror på hur banorna är konstruerade. Enligt händelserapporten har anhöriga sökt innan de kontaktade polis och de visste ju om att hon antingen springer rundan 3 eller 5 km.
Citera
2015-08-06, 12:41
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Hahaha nej du låter som en naiv förälder. Hon har givetvis ett privatliv utanför sina föräldrars vetskap.

Det är skillnad på när en unge säger "Jag ska till Hanna och blir borta hela kvällen" och när de rutinmässigt säger "Jag ska ut och jogga en timme, lånar bilen."...

I det första fallet vet en förälder egentligen inte vad de kan förvänta sig, i det senare fallet så kan föräldrar tvärtom vara extremt säker på vad deras barn gör, i synnerhet om det sker rutinmässigt. Vissa gravt dysfunktionella ungar horar såklart ut sig hos okända män den timmen, men det är ett undantagsfall.

Utgår vi från fakta så verkar det ju faktiskt också som att den aktuella tjejen gett sig ut för att jogga och inte horat ut sig... Så visst hade föräldrarna koll på var hon skulle igår kväll.
Citera
2015-08-06, 12:43
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythiae
Kanske.
Men är det troligt att göra det en gång i timmen ?
Ja, om vädret så kräver, antar jag. Solljus + träd = hårda skuggor.
Iallafall jag hade valt att ta bilder vid olika tidpunkter för att se så mycket som möjligt.
Citera
2015-08-06, 12:43
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Att hon gjort det? Inte uteslutet, men väldigt osannolikt. Polisen har gått ut med att omständigheterna tyder på att hon blivit mördad. Hade hon enbart en huvudskada och låg mot en sten (omöjligt att direkt se om hon fallit eller fått huvudet dunkat mot stenen) så tror jag att man skulle uttryckt sig lite mer försiktigt.

Polisen har inte sagt något mer än att man inlett förundersökning...
Citera
2015-08-06, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Men skulle det trigga stor sökning med polishelikopter för att hon eventuellt ramlat och slagit sig illa?
Kan det vara så att föräldrarna ringde polisen. Polisen lokaliserade mobilen till en plats i skogen. En patrull åkte ut och såg att hennes bil stod på parkeringen, de hittade mobilen. Då drogs sökinsatsen igång och kroppen hittades efter några timmar på en annan plats än den som mobilen var på.
Citera
2015-08-06, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Han har satsat rätt hårt på att försöka ta sig in i samhället igen. Utbildning, ordnat med bostad, etcetera. Han är nog inte aktuell för den typen av brott, åtminstone inte än på ett tag.
Han har väl inte körkortet än dessutom.
Citera
2015-08-06, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Han har väl inte körkortet än dessutom.

Nu tror jag inte de är hagamanen men jag tror inte GM (oavsett vem) direkt bryr sig om hurvida han kör olovlig körning eller ej efter ett mord.
Citera
2015-08-06, 12:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
Kan det vara så att föräldrarna ringde polisen. Polisen lokaliserade mobilen till en plats i skogen. En patrull åkte ut och såg att hennes bil stod på parkeringen, de hittade mobilen. Då drogs sökinsatsen igång och kroppen hittades efter några timmar på en annan plats än den som mobilen var på.

Anhöriga hade redan varit ute och letat och hittat bilen.

Citat:
Kvinnan åkte till motionsanläggningen vid 18:30 och när hon inte hade kommit tillbaka och anhöriga inte funnit henne vid deras sökande kontaktades polisen. Anhöriga berättade att kvinnans bil stod parkerad vid motionsanläggningen. Patruller sökte bland annat med hund samt pratade med de anhöriga.
https://polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Handelser/Stockholms-lan/2015-08-05-2130-Morddrap-Upplands-Vasby/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in