2015-08-06, 12:26
Medlem
Trots att jag tidigare länkat till en artikeln där det stod att ena bilen hade sönderslagen ruta,
Är jag osäker på att denna uppgift verkligen stämmer?

Det finns ingen bild på denna trasiga ruta?
För att bevisa detta?

Om det är så att rutan är inslagen, så lär det ju inte vara av polisen, då bilen är viktig för utredningen
utan då måste det vara gjort av annan?
Vem? Småligister?
Citera
2015-08-06, 12:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Då borde hon ha hittats av någon annan motionär.

Ja att hon hittades först efter nära 7 timmars sökande av en hundpatrull tyder på att det var en bit från spåret kanske tom försökt till gömd av grenar. Förmodligen en av anledningarna till att man misstänkte brott direkt.
Citera
2015-08-06, 12:29
Medlem
Citat:
Om det är så att rutan är inslagen, så lär det ju inte vara av polisen

Om polisen hade anledning att misstänka att BO befann sig i bagageutrymmet är det en rimlig åtgärd. Då är det bråttom.
Citera
2015-08-06, 12:29
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja att hon hittades först efter nära 7 timmars sökande av en hundpatrull tyder på att det var en bit från spåret kanske tom försökt till gömd av grenar. Förmodligen en av anledningarna till att misstänkte brott direkt.

Knappt fyra och en halv timme väl? Anmäldes försvunnen 21.30, hittades 02.05?
Citera
2015-08-06, 12:31
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Knappt fyra och en halv timme väl? Anmäldes försvunnen 21.30, hittades 02.05?

Räknade men den tid som anhöriga letat också. Hade hon legat på spåret eller i nära anslutning hade hon ju varit lätt att hitta av dessa.
Citera
2015-08-06, 12:32
Medlem
Hamsterbolls avatar
Leif GW uttalar sig:

– Jag tycker inte att ärendet verkar som århundradets kriminalgåta, om du frågar mig. Det här kommer säkert att fixa sig. Hade jag ett rättsläkarprotokoll och en teknisk undersökning hade jag kunnat svara på allt det där. Att jag inte hade fått göra det är en annan sak.
Citera
2015-08-06, 12:33
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Hur långt från Hagamannen är detta? Hans liv är ändå förstört, kanske ville få döda en enda gång.

Han har satsat rätt hårt på att försöka ta sig in i samhället igen. Utbildning, ordnat med bostad, etcetera. Han är nog inte aktuell för den typen av brott, åtminstone inte än på ett tag.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Räknade men den tid som anhöriga letat också. Hade hon legat på spåret eller i nära anslutning hade hon ju varit lätt att hitta av dessa.

Ja, jag vet faktiskt inte om de anhöriga var ute i spåret? Jag tycker inte det låter jättebehagligt... Sen verkar det väl lite oklart om de visste exakt vilket spår hon skulle ta – det förekom uppgifter om att hon skulle springa antingen tre eller fem kilometer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Leif GW uttalar sig:

– Jag tycker inte att ärendet verkar som århundradets kriminalgåta, om du frågar mig. Det här kommer säkert att fixa sig. Hade jag ett rättsläkarprotokoll och en teknisk undersökning hade jag kunnat svara på allt det där. Att jag inte hade fått göra det är en annan sak.

Källa?
Citera
2015-08-06, 12:35
Medlem
Flinta82s avatar
Hatar sommaren, vidriga jävlar som inte kan kontrollera sina lustar ploppar upp överallt. Cirkulerade en bild på facebook häromdagen på någon man som suttit och fotograferat småtjejer i Farsta vid ett bad, t.ex. Och överfallsvåldtäkter slutar ju inte sällan med mord.

Sinnessjukt tragiskt detta, bara hoppas dom kan säkra DNA-spår som dom får träff på, annars känns det som en väldigt svårlöst fall om det är en random människa som gjort detta.
Citera
2015-08-06, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythiae
Helikopter cirkulerar återigen ovanför området i nuläget.
Vad kan den tänkas söka efter som personal på plats inte ser ?
De tar säkert översiktsbilder.
Citera
2015-08-06, 12:36
Medlem
styrlunds avatar
Vore ju riktigt sjukt om det är Hagamannen som tog sig en fylla för att fira sin frigivning.
KVV sa väl 100% risk för återfall om han började dricka....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in