2015-08-06, 12:14
Medlem
Tycker det här fallet skriker överfallsvåldtäkt som "spårat ur". Förmodligen av en arab eller afrikan då de brukar vara skyldiga i liknande fall. Får följa tråden och se om jag har rätt men skulle bli väldigt förvånad om det inte var så. Det som skulle få mig att tänka i andra banor vore ifall det fanns en hotbild mot flickan men det har ju inte framkommit.
Citera
2015-08-06, 12:15
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
2., helt klart. Hade hon motionerat med en vän eller pojkvän så skulle han antagligen vara skäligen misstänkt vid det här laget.

Med reservation för att jag inte riktigt vet hur du definierar "galen", men det kan vara allt från ett psykfall till en sexualmördare till någon som mördar för sakens skull.

Det beror helt på om hon sagt till sina anhöriga att hon skulle iväg och löpa med en vän. Annars vet ingen det förutom BO och GM.
Citera
2015-08-06, 12:15
Medlem
Jag stör mej på denna BMW. Om nu sonen till ägaren tagit bilen till platsen för att hjälpa till i sökandet, så borde polisen veta att denna bil tillkom EFTER att de själva kom till platsen. Därför borde de inte ha någon som helst anledning att ta BMW:n i beslag.
Så om inte jag totalt missuppfattat något här så håller inte det som bilägaren säger.
Citera
2015-08-06, 12:16
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Va? Det är väl ändå helt normalt att föräldrarna känner till hennes vanliga rutiner?

Har hon dessutom lånat deras bil (det vet vi förvisso inte) så är det väl 100% normalt att hon berättat vad hon ska göra och de vet ungefär när de ska få tillbaka den?

Hahaha nej du låter som en naiv förälder. Hon har givetvis ett privatliv utanför sina föräldrars vetskap.
Citera
2015-08-06, 12:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Citat från den tidigare länkade artikeln
"Man har genomsökt två bilar, en på en skogsväg och en bil med inslagen ruta vid Runby skola."

Den på skogsvägen är BMW, vilket har framkommit i media, att den stod vid motionsspårets början. Den andra bilen, som de nämner, tar jag för givet är BO bil, då det framkommit tidigare i media att den stått parkerad vid en skola.
och då blir det, BO bil som har en inslagen ruta.

Märkligt med två bilar i beslag. Är det någon stulen bil på plats de måhända stött på och därmed tagit i beslag med eventuell koppling till fallet. En GM skulle väl knappast lämna platsen via annat sätt en egen bil.
Citera
2015-08-06, 12:17
Medlem
ecu971s avatar
Blev inte haga mannen frisläppt nyligen. Han var nog väldigt brunstig.
Citera
2015-08-06, 12:17
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Mordet tråden handlar om skiljer sig från "de flesta fall".

Fast du som verkar ha svårt för andras teorier.. Vad sägs om trampa snett och falla olyckligt?
Citera
2015-08-06, 12:18
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Sluta vara så skitnödig nu du vet precis vad jag menar eftersom jag citerar ditt inlägg. Vad är mest troligt?

1. Tjejen motionerar med en vän/pojkvän i spåret och det urartar.
2. En galen mördare gömmer sig en ljus kväll av en slump?

Skulle vilja ändra alternativen till

1. En besatt stalker eller ett försumamt ex har hållt uppsikt på henne och vet vilken väg hon brukar springa.

2. En galen random mördare gömmer sig på ren chans vid spåret i hopp om att någon ensam flicka skall komma springandes.
Senast redigerad av SugaredThoughts 2015-08-06 kl. 12:20.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Det beror helt på om hon sagt till sina anhöriga att hon skulle iväg och löpa med en vän. Annars vet ingen det förutom BO och GM.

Och, sannolikt, mobilnäten.

Det är i sak inte uteslutet att ha ihjäl sin vän, flickvän eller exflickvän under en joggingtur. Men det verkar väldigt opraktiskt, och inte heller ett sammanhang som öppnar upp för att hamna i konflikt med varandra.
Citera
Medlem
Citat:
Märkligt med två bilar i beslag. Är det någon stulen bil på plats de måhända stött på och därmed tagit i beslag med eventuell koppling till fallet.

Läs tråden eller aftonbladdret eller vad som helst. Bilen tillhör en frivillig "spanare"...
Citera
2015-08-06, 12:19
Medlem
Windchesters avatar
Citat:

Det är i sak inte uteslutet att ha ihjäl sin vän, flickvän eller exflickvän under en joggingtur. Men det verkar väldigt opraktiskt, och inte heller ett sammanhang som öppnar upp för att hamna i konflikt med varandra.

Ja fast du utgår likt ungdomlig fantasi till att det ska vara planerat minutiöst. Det kan vara i affekt också likt 9/10 mord i landet....

Mobilnätet känns väldigt långsökt om du inte vet vad du söker efter.
Citera
2015-08-06, 12:20
Medlem
Citat:

Tveksamt om du kan få fram en så detaljerad position som om två personer i området har haft sällskap eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in