2015-09-11, 16:00
Medlem
Är det måntro Kri*toffer Ander**on *=s

https://minfil.org/O6B6jbbeb4/IMG_4421.JPG

http://www.friatider.se/19-arig-svensk-man-haktad-for-mordet-pa-21-ariga-ida
Citera
2015-09-11, 16:00
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Skulle tro att åtal väcks efter 1 månad. Man har en misstänkt GM, man har DNA bevis. Så att åklagaren har bra med bevis!
Ja, åtal senast 25 september har jag för mig att jag läste. Innebär det att man kan få tillgång till FUP?
Citera
2015-09-11, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Svårt att bortförklara DNA.

finns ju DNA/Blod från polacken i lisa holm fallet, han nekar ju som en kuk din jävla kennykuk
Citera
2015-09-11, 16:01
Medlem
AAA1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Hur länge skulle ni tro vi får vänta på FUP och rättegång? På ett ungefär såklart.
3-4 månader kanske. Han har ju erkänt ock så men han skall väl undersökas psykiskt också, det är ju säkert en omfattande utredning med en massa material som ska samanställas. Kan tänka mig att åtal väcks i december och att de kör några dagar innan juluppehållet och sen har en avslutande rättegångsdag efter helgerna och att stora knäckfrågan blir psykvård eller fängelse.
Citera
2015-09-11, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Det troligaste är nog att denna tomte har massor av likheter med han som helt random sköt ned en kvinna på Umeå Centralstation för några år sedan.

En totalt trasig individ som späder på med alkohol och droger och blir en katastrof som väntar på att inträffa. Mördar helt slumpvis och totalt meningslöst och frågan var inte OM, utan NÄR.

Jag tror inte GM använde droger eller drack alkohol utan tror snarare att det här är en inåtvänd grabb utan sociala färdigheter. Han var förmodligen utstött och hade svårt att få tjejer. Eventuellt kan han vara porrskadad, dvs att han är besatt av porr och kanske extrem sådan. Fantasier och någon psykisk sjukdom alt diagnos fick honom sedan att göra fantasierna till verklighet.

Förmodligen hade han planerat själva gärningen och tänkt ut platsen men inte tänkt ut offret på förhand. Som GW sa så stämde Ida kanske mest in på bilden av GM:s fantasibild och därför blev det hon.
Senast redigerad av Den.smarta 2015-09-11 kl. 16:04.
Citera
2015-09-11, 16:02
Medlem
infidels avatar
Citat:
Du hamnar inte i något register om du inte blir dömd. Alla dessa prov på oskyldiga kommer nu att tas bort.

Det är vad de påstår. De påstod också att PKU-registret bara var till för forskning men polisen fick gå in där iallafall och plocka prover. Det finns ingen konstitutionell domstol i Sverige så myndigheterna kan göra lite som de vill utan ansvar utkrävs. Ditt DNA-prov blir digitaliserat och även om de kastar bort topsen så betyder det inte att datan inte går vidare och hamnar i ett hemligt register hos polisen eller SÄPO. Har de en tops på dig så har de också en indirekt tops på dina släktingar och dina barn och barnbarn.
Citera
2015-09-11, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qryptic
Är det måntro Kri*toffer Ander**on *=s

https://minfil.org/O6B6jbbeb4/IMG_4421.JPG

http://www.friatider.se/19-arig-svensk-man-haktad-for-mordet-pa-21-ariga-ida

Jo det kom vi väl fram till för _några_ sidor sedan?
Citera
2015-09-11, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Hade ett fall i min skola där en tjock kille som var mobbad överföll och ofredade en av sina värsta plågoandar (en tjej). Hon hade cyklat förbi honom på kvällen och lagt en kommentar typ "flytta dig tjockis". Han sa i förhören att han bara exploderat av ilska och att situationen eskalerade och att misshandeln och ofredandet inte var planerat, det triggades av kommentaren (plus alla år av mobbning). Skall tilläggas att hon var snygg och just en sån han aldrig skulle kunna "få" på normalt sätt.

Inte för jag försvarar GM en sekund, men något liknande skulle kanske kunna vara fallet här, typ killen som fått nog och "kokat över"?

Nej, något liknande är knappast fallet här. Sluta skylla på offret!!! I detta fall är det med största sannolikhet en person med psykisk störning som kanske till och med levt ut sexuella lustar genom brottet. Något som han i så fall fantiserat om länge innan mordet. Finns det några som helst bevis på att GM varit mobbad? Bara för att man gillar en sida på FB som är emot mobbning så behöver ju inte det betyda att man är mobbad själv.
Citera
2015-09-11, 16:05
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ja, åtal senast 25 september har jag för mig att jag läste. Innebär det att man kan få tillgång till FUP?

Åtalstiden kommer förlängas. Skulle tro det blir åtal i december eller januari – först då släpps FUP.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Jag skuldbelägger inte bo. Hur man nu skulle kunna göra det oavsett vad som inträffat. Men OM det skulle visa sig att gm har Asperger kan det ha räckt med att bo kommit för nära honom i spåret för att få en med Asperger att växla om. De behöver utrymme.

GM lider med största sannolikhet av något betydligt värre än Asperger!
Citera
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Åklagaren kommer att få anstånd med åtal. Du får nog vänta till nästa år på FUP.
Citera
2015-09-11, 16:06
Medlem
Pastakryddas avatar
Läste just att Trojan tyckte att det räckte med spekulationer och det var ju trist, för här kommer jag med en jag också

Jag kan tänka mig scenariot någon skrev där I.J ser K.A som kanske står o ser ledsen ut och hon vill hjälpa till men mitt scenario var mer åt "I.J såg något K.A inte ville att hon skulle se. Vad det skulle vara vet jag inte alls, men något som fick honom att skämmas, känna sig dum eller blev rädd att bli påkommen av att göra iaf.

Det skulle vara intressant att veta vad tipset bestod av för information...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in