2015-09-11, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hur vet ni att ni hänger ut rätt person?

Häktningsframställan är här på den misstänkte:
https://minfil.org/F5B1j6bdbe/Attunda_TR_B_6724-15_Aktbil_3.pdf

Så ser du också att det är rätt person som hängs ut i tråden.
Citera
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albylen
Mamma,Pappa och syster finns inte längre under familj och relationer på hans FB.......

Pappan tog bort familjerelationen med dottern.
Citera
Medlem
Meeeeezt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Dom blev nog bombaderade av meddelanden av arga människor.
Vilket är fel.. tycker synd om dem isåfall.

Han däremot ska ha all jävla tänkbar skit mot sig, hoppas han blir kallad till utvecklingssamtal i fängelset så att säga. Vidrig människa.
Citera
2015-09-11, 14:30
Medlem
Overminds avatar
Som vanligt är det en psykopat, en förståndshandikappad eller en massa andra saker som folk kastar på honom. Det är aldrig en snäll vanlig "normal" kille som gjort detta fruktansvärda mord. Han kanske var snäll i unga år men miljön han växte upp i skapade detta monster. Mobbad för sitt "äckliga utseende"? Spelnörd och en stor tönt? En människa orkar bara så mycket innan det slår slint i skallen.

I princip nästan alla kommentarer i förra tråden visar detta beteende. Något mer behöver jag inte skriva.

Jag kommer sitta i skuggorna och läsa alla bisarra kommentarer här i tråden.
Citera
2015-09-11, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clousoo
Om gärningsmannen nu varit fruktansvärt mobbad så kan man kanske lägga ihop ett plus ett..var Ida en av de som mobbade honom?bara spekulationer men i en tidigare tråd här stod att kroppen var illa tilltygad av div.pinnar på somliga delar av kroppen..ser i så fall ut som killen velat ge igen för all mobbning han blivit utsatt för

Nyligen fanns inga uppgifter som tydde på något som helst samband mellan Ida och GM.
Citera
2015-09-11, 14:32
Medlem
HemanAfSupermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är det inte integritetskränkande att bli topsad, hur kan polisen verkligen få göra ett så stort antal topsningar? Borde ju krävas moderat misstanke åtminstone

En kollega på jobbet fick samtal från polisen att dom gärna ville toppsa honom men att det var frivilligt... Alltså är det egentligen du själv som avgör om du vill toppsas för att hjälpa utredningen... Jag vet inte om jag tycker det är integritetskränkande isåfall...
Citera
2015-09-11, 14:34
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemanAfSuperman
En kollega på jobbet fick samtal från polisen att dom gärna ville toppsa honom men att det var frivilligt... Alltså är det egentligen du själv som avgör om du vill toppsas för att hjälpa utredningen... Jag vet inte om jag tycker det är integritetskränkande isåfall...
Vem vill frivilligt finnas i polisens register?
Sen kan ju en gärningsman bara neka att bli topsad också, eller blir man då extremt misstänkt? Hur många tackar nej till topsning?
Citera
2015-09-11, 14:35
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vem vill frivilligt finnas i polisens register? Då kan ju en gärningsman bara neka att bli topsad också, eller blir man extremt misstänkt? Hur många tackar nej till topsning?
Du hamnar inte i något register om du inte blir dömd. Alla dessa prov på oskyldiga kommer nu att tas bort.
Citera
2015-09-11, 14:37
Medlem
Meeeeezt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemanAfSuperman
Det är frivilligt men tackar man nej så sänks ju inte misstankegraden direkt om man säger så..
Citera
2015-09-11, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Då hade jag rätt igen. Var tidigt inne på att det var en lokal wt kille, möjligen pundare eller enstöring.

WT-spåret känns logiskt, men jag får inga direkta sådana vibbar av farsans FB-sida. Morsans dito är nedstängd vid det här laget. Någon som lyckades få en glimt? Är hon WT? Med det menar jag uppenbart dålig livsföring, obildad inställning till livet, etc.
Citera
2015-09-11, 14:40
Medlem
dANiis avatar
Tycks va en redig ensamstörning, sjukt..
http://qet.se/2015/09/11/en-person-gripen-for-mordet-pa-ida-21/
Citera
2015-09-11, 14:40
Moderator
v50s avatar
Trådar sammanfogade

/ Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto