2015-09-11, 15:46
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuisGaravito
****Obs spekulation****

Det skulle ju kunna vara så att MGM bråkat med någon (Mor/Syster/Far) och "flytt" ut i skogen..

Socionomstudenten Ida ser någon som verkar må dåligt ute på sin joggingtur och stannar för att fråga hur MGM mår. Det hela urartar och Ida dör.. MGM avviker från platsen i panik. Familj tipsar Polisen först en månad senare då de inte kan släppa tanken på att MGM försvann ut på kvällen just när mordet skedde..
Låter rimligt. Dock tror jag dock inte att Ida har pratat med GM, utan att det hela är ett oprovocerat överfall.
Citera
2015-09-11, 15:48
Medlem
FrokenAstas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mau5
Jag tror inte att Ida är oskyldig i det hela. Hon har säkert mobbat honom. Sedan har han väl varit ute i det där spåret och gått eller något och sett henne.

Ida är inte oskyldig, det är jag nästan säker på.

Fast nu sprider du ren jävla dynga. Ida är inte en sådan person som mobbar. Jag har som vän väldigt svårt att tänka mig att hon på något sätt skulle provocerat honom. Sluta skuldbelägga offret!
Citera
2015-09-11, 15:50
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
En fågel viskade i mitt öra att Krist*ffer har grov asperger....

När man tittar på bilden så börjar min assburger-mätare att skaka och tjuta iaf.

Så jag tror min lilla fågel har rätt i detta fall Tragiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Krist*ffer har asperger tydligen.

Efter att TV3/Expressen hade den där artikeln om psykopaten med autismspektrumstörning så tror varje svenne bonnläpp att asperger är lika med kriminell.

Asperger är en slaskdiagnos idag, de flesta som har aspergerdiagnos har autism och inte asperger. Ja, det finns en skillnad. Har GM asperger så har en av hans föräldrar det också. Det ser inte ut så vad jag kan se.
Citera
2015-09-11, 15:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuisGaravito
****Obs spekulation****

Det skulle ju kunna vara så att MGM bråkat med någon (Mor/Syster/Far) och "flytt" ut i skogen..

Socionomstudenten Ida ser någon som verkar må dåligt ute på sin joggingtur och stannar för att fråga hur MGM mår. Det hela urartar och Ida dör.. MGM avviker från platsen i panik. Familj tipsar Polisen först en månad senare då de inte kan släppa tanken på att MGM försvann ut på kvällen just när mordet skedde..

Precis, spekulation, som saknar grund i verkligheten. Vill inte vara otrevlig, men tråden har haft tillräckligt med teorier ihopsnickrade på kammaren.

Citat:
Ursprungligen postat av AAA1
Är du ironisk nu?

Att asperger skulle räcka som ensam förklaring till gärningen är kanske inte helt självklart. Det måste måhända till fler komponenter. Asperger handlar ju inte om våld eller brottslighet.

Det stämmer att jag var ironisk.
Citera
2015-09-11, 15:53
Medlem
Det troligaste är nog att denna tomte har massor av likheter med han som helt random sköt ned en kvinna på Umeå Centralstation för några år sedan.

En totalt trasig individ som späder på med alkohol och droger och blir en katastrof som väntar på att inträffa. Mördar helt slumpvis och totalt meningslöst och frågan var inte OM, utan NÄR.
Citera
2015-09-11, 15:54
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Låter rimligt. Dock tror jag dock inte att Ida har pratat med GM, utan att det hela är ett oprovocerat överfall.

Dock kan GM pratat till IJ i ett försök att få henne att stanna, "Vet du vad klockan är?", eller så. Men det känns ganska irrelevant, IJ har inte provocerat GM.
Citera
2015-09-11, 15:56
Medlem
5549s avatar
Hur länge skulle ni tro vi får vänta på FUP och rättegång? På ett ungefär såklart.
Citera
2015-09-11, 15:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av calle555
Inte enligt Wikipedia.
Citat:
The hypothesis that individuals with AS are predisposed to violent or criminal behavior has been investigated, but is not supported by data.

https://en.wikipedia.org/wiki/Asperger_syndrome#Social_interaction

Det finns absolut ingeting med asperger som är "supported by data". Asperger är ett organiserat kulturmarxistiskt välfärdsbedrägeri, en modern variant av вялотекущая шизофрения (använd google). Därmed inte sagt att det inte finns socialt dysfunktionella killar med självförtroendet i botten som aldrig har haft en flickvän, det finns HORDER av sådana unga män i dagens samhälle. Men när man ska börja sätta diagnos på alltsammans blir det bara pinsamt. Särskilt pinsamt med tanke på att det mig veterligen inte finns någon rik person som har diagnostiserats med asperger. Den dagen Elon Musk gråter ut i media över att han "lider av asperger" kommer jag tro på tramset.
Senast redigerad av ponnylover99 2015-09-11 kl. 16:03.
Citera
2015-09-11, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Hur länge skulle ni tro vi får vänta på FUP och rättegång? På ett ungefär såklart.

Skulle tro att åtal väcks efter 1 månad. Man har en misstänkt GM, man har DNA bevis. Så att åklagaren har bra med bevis!
Citera
2015-09-11, 15:58
Medlem
NeutronStars avatar
Hade ett fall i min skola där en tjock kille som var mobbad överföll och ofredade en av sina värsta plågoandar (en tjej). Hon hade cyklat förbi honom på kvällen och lagt en kommentar typ "flytta dig tjockis". Han sa i förhören att han bara exploderat av ilska och att situationen eskalerade och att misshandeln och ofredandet inte var planerat, det triggades av kommentaren (plus alla år av mobbning). Skall tilläggas att hon var snygg och just en sån han aldrig skulle kunna "få" på normalt sätt.

Inte för jag försvarar GM en sekund, men något liknande skulle kanske kunna vara fallet här, typ killen som fått nog och "kokat över"?
Citera
2015-09-11, 15:59
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Efter att TV3/Expressen hade den där artikeln om psykopaten med autismspektrumstörning så tror varje svenne bonnläpp att asperger är lika med kriminell.

Absolut inte! Jag känner flera stycken med asperger som absolut inte är kriminella.

Jag tyckte att det var värt att nämna bara.
Citera
2015-09-11, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jaha. Jag upprepar mig som en papegoja här. Inget tyder på att IJ knuffade honom. Inget tyder på att hon hade synpunkter på att han inte hade hundarna kopplade.

Jag förstår inte riktigt vad allt detta skuldbeläggande av IJ plötsligt kom ifrån? Att hon skulle mobbat KA (på nätet eller på skolgården), att hon skulle varit elak mot hans hundar, kallat honom något i spåret, stannat för att prata med honom, knuffat honom, sagt åt han att koppla hundarna..?

Har det att göra med att KA är pursvensk?

Jag skuldbelägger inte bo. Hur man nu skulle kunna göra det oavsett vad som inträffat. Men OM det skulle visa sig att gm har Asperger kan det ha räckt med att bo kommit för nära honom i spåret för att få en med Asperger att växla om. De behöver utrymme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in