Citat:
Ursprungligen postat av
doldtalang
Du kan ju inte på fullaste allvar tro att det är ett lustmord framför ett sexualmord?
Sen att hänga ut våldtäksmän?
Har man inte förbrukat sina mänskliga rättigheter när man för tredje/fjärde gången blir dömd för våldtäkt?
Hela Sverige borde veta vilket jävla svin han är oavsett om han är inblandad i det här eller inte.
Jag tror ingenting än så länge. Det kan mycket väl vara en galen, för BO okänd GM, som drogpåverkad har mördat henne. Det kan vara en för BO okänd person som i ett psykotiskt tillstånd mördat henne. Det kan vara en för brottsoffret känd person, och att motivet till ett överfall kan finnas där. Detta, utan ett sexuellt motiv. Men det kan även ha varit en våldtäkt som gått över styr.
Det finns dock inga uppgifter på att BO har blivit utsatt för ett sexuellt övergrepp. Det är tidigt in i utredningen ännu, så det kan vara vad som helst enligt vi som än så länge inte vet vad hon har blivit utsatt för.
Angående uppgifterna om att Arto är en återfallsförbrytare, så är det information jag först nu har. Dock så anser jag att ingen människa, oavsett vad den har gjort, har förbrukat sina mänskliga rättigheter. Sen kan man tycka vad man vill om vissa människor så klart. Arjo verkar enligt uppgifter vara en stor fara för kvinnor, och det är nog bra om kvinnor har koll på var han befinner sig.
Jag vill passa på att tacka för alla uppgifter angående denna Arto. Jag blir bara smått indignerad när personer hängs ut, och att det första gensvaret man får av det är att personen inte vill delge förstakällan till uthängningen. Framför allt med tillhörande orden "jag skriver vad jag vill". Jag antar att det är fallen då oskyldiga hängts ut på flashback och nästan fått sina liv förstörda, som gör att jag reagerar negativt i sådana här fall.
Angående Arto: Som återfallsförbrytare med sexuellt motiv så kan han vara aktuell om det är så att han också har aggressionsproblem. Att hans tidigare offer klarat sig någorlunda lindrigt undan kan enkelt uttryckt bero på att de inte gjorde kraftigt motstånd. Vilket kanske kan vara fruktansvärt att leva med som offer, med b.l.a. skam-och skuldkänslor inräknat i den problematiken. Men det sättet att reagera på kan ha räddat deras liv.