2015-08-11, 00:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Ska man cirkulera på flashback på grund av påstådda vanor? Det går att påstå vad som helst nuförtiden.

Kanske passar denne Nils in i min presenterade gärningsmannaprofil?
Citera
2015-08-11, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUUM
Så du menar att jag som är syster till jani inte skulle veta vem fan han dejtat? Öppna ögonen människa det är lögner du sprider!

Så bara för att ni är syskon vet du alla han har dejtat? Jag har inte en susning om vilka min lillebror har dejtat genom åren.
Citera
2015-08-11, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders.Eklund
Kanske passar denne Nils in i min presenterade gärningsmannaprofil?

Det finns det säkerligen fler personer som gör men de cirkulerar inte på flashback för det.
Citera
2015-08-11, 00:56
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agapita
Här i Väsby pratas det både om denne Jani och Hans bror Pasi som sedan ett tag tillbaka driver runt och bor i Runbyskogen.

Citat:
Jani som figurerat i tråden ska enligt en god vän ha dejtat Ida. Min vän ska ha träffat dessa två tillsammans x antal år sedan. Denne Jani ska enligt vännen vara en kallblodig, men ej diagnostiserad, psykopat.
Jani K, bror med serievåldtäktsmannen Arto? Kan det vara han som är "Twittermannen"?
Snackas det inget om Arto?
Citera
2015-08-11, 01:00
Medlem
är det ingen i media som är mer intresserad av detta? Det är ju ändå ett konstigt mord.
Citera
2015-08-11, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpppspark
Kan ju varit någon som hoppade fram med en kniv eller liknande och hon i rädsla sprang ut i skogen fast han kom ikapp.
Eller höll den mot hennes hals och tvingade henne med upp i skogen.
Citera
2015-08-11, 03:46
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frompz
Misstolkning på mitt uttryckande, jag menar att polisen kört fast i utredningen. Såklart media inte kan rapportera om dom inte fått någon ny information från polisen

Du behöver inte tvivla på att de har kört fast. Om du någon gång har läst en fup, så förstår du också att polisen håller tyst om sitt arbete i största mån.

Citat:
Ursprungligen postat av FUUM
Så du menar att jag som är syster till jani inte skulle veta vem fan han dejtat? Öppna ögonen människa det är lögner du sprider!

Inom denna Mäke-släkt verkar det vara så att syster och bror brukar befinna sig i samma säng i stort sett dygnet runt. Där kan då systern ha koll hela tiden på vad det är för kvinnor som brodern tar med sig hem till sin lya.

Men hur löser du ditt kontrollerande av din bror när han och hans dejt hamnar hemma hos dejten, eller hos någon annan?

Har det också inte varit svårt att ha den här stenhårda kollen på din bror vid de perioder då ni bott långt ifrån varandra?
Senast redigerad av Netherworld 2015-08-11 kl. 03:48.
Citera
2015-08-11, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jani K, bror med serievåldtäktsmannen Arto? Kan det vara han som är "Twittermannen"?
Snackas det inget om Arto?
Han ska vara släkt med en Pasi, den J jag talar om. Släkt med Arto.
Citera
2015-08-11, 07:19
Medlem
GilGrissom82s avatar
Funderar på det där "snöret" som tidningarna skrivit om - kan det ha varit BO's hörlurar?

Vill minnas att någon av kvällstidningarna skrev att de sett polisen hitta ett föremål som liknade ett snöre, en bit ifrån själva fyndplatsen. Så journalisterna kanske inte från sin sida av avspärrningarna såg exakt vad det var för typ av snöre som polisens tekniker plockade upp och lade i en påse.

Kort därefter kom artiklar där polisen varnade folk för att springa med hörlurar.

Om denna tanke stämmer, så måste BO någon gång under skeendet ha tappat sina hörlurar. Eller att GM slitit av henne dem och tappat/slängt dem en bit bort från där BO hittades.
Citera
2015-08-11, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitheKnight
Det ligger en flyktingförläggning, Röda villan, för nyanlända asylsökande ganska nära mordplatsen. Den ligger ute på landet ett par km från Väsby. Jag kan tänka mig att kommunikationerna inte är de bästa där. Det snabbaste sättet att ta sig till Väsby och Stockholm (via Väsby station som ligger en bit öster om skolan) är förmodligen att cykla längst med spåren i skogen. Om man gör det hamnar man på Runbyslingan precis intill platsen där BO hittades.

Karta:
http://www.ladda-upp.se/bilder/jahuooteqoyiyt/

Detta stämmer ju inte! Vårljus vid löwet finns det en dock men det är ju en bit.
Citera
2015-08-11, 07:52
Medlem
Juliusdreads avatar
Citat:
Han ska vara släkt med en Pasi, den J jag talar om. Släkt med Arto.

Jani är bror till Pa*i och Arto är deras morbror.
Citera
2015-08-11, 07:55
Medlem
Är ingen våldtäkt, snabbt skede bland andra motionärer ett snitt över halsen? Två Svenskar mor och son nerhuggna av troligtvis Somalier på Ikea Massmedia mörkar fullkomligt. Blir fler liknande dåd närmsta dagarna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in